Är billiga grafikkortstillverkare okej?

Permalänk

Är billiga grafikkortstillverkare okej?

Med den nästan omöjliga tillgången av 3000 serie kort så är valmöjligheterna ganska låga. Jag skulle behöva ett grafikkort relativt snabbt och jag undrar om märken som PNY, Gainward eller Palit funkar, det gäller ett rtx 3070
Tänkte mest på kvaliten hos pcbn och hur väl korten klarar lite overclock.....

Felstavning
Permalänk
Medlem

Har ett palit RTX 2080, mycket nöjd med det! Men det bästa är så klart att söka och läsa på om det finns någon recension på nätet av just de modellerna du är intresserad av. Men tror vi slipper det värsta ”skräpet” här i Norden

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Har ett PNY 3090 som jag är väldigt nöjd med vad jag har förstått också så gör dem Quadro korten till nvidia

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Wow så pass?!? Låter nästan som ett köp om ingen annan har nägot visare att komma med..

Men det måste finnas en anledning till att de är 2000kr billigare än msi,gigabyte och asus. Antar att det är så eftersom de använder navidias kort istället för dyrare delar.

Permalänk
Medlem

En del av dom där 2k är ju för att du känner igen märket. Sen verkar ju alla märken ha olika lösningar för sina modeller. Se på Asus, TUF gaming vs ROG Strix så med eller utan overclock. Prisskillnaden på korten där ligger också kring 1-3k. Så kollar du på samma "version" av korten. Ett vanligt Asus utan TUF eller Strix ligger inte mycket högre än vad ett vanligt PNY gör. Sen att svenska återförsäljare inte tar inte dom "högre" klassade korten från mer okända för oss (mig) tillverkare är kanske en annan fråga.