Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag skrev "väldigt begränsad story" och av vad man läser online så verkar så vara fallet. Fokus ligger väl, trots allt, på sandbox-mode eller något annat än just storyn. Men jag blir gärna överraskad och motbevisad, så jag ska ta en närmare titt på det när jag får ett nytt Quest 2 som skickades tillbaka idag pga. två döda pixlar.

Nej jag vill inte påstå att storyn är begränsad.
Nog lika lång speltid som half life, beroende på lite hur man spelar.
Det är lika mycket "Shooter" som "fysikbaserad puzzler".

Varför det kanske verkar vara sandbox koncentrerat är för att allt som kommit efteråt har varit olika sandbox banor typ.

Jag fick en väldig portal/half life känsla i spelet, det var innan half life alyx så klart men det känns som det kunde vara samma universum.
Det finns mycket dold komedi och tragik i det hela.
Det kan kännas lite segt i början kanske, hela första banan är en tutorial kan man säga.
Man blir lite fuckad i hjärnan av storyn längre fram
Kan verkligen rekoemnderas

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej jag vill inte påstå att storyn är begränsad.
Nog lika lång speltid som half life, beroende på lite hur man spelar.
Det är lika mycket "Shooter" som "fysikbaserad puzzler".

Varför det kanske verkar vara sandbox koncentrerat är för att allt som kommit efteråt har varit olika sandbox banor typ.

Jag fick en väldig portal/half life känsla i spelet, det var innan half life alyx så klart men det känns som det kunde vara samma universum.
Det finns mycket dold komedi och tragik i det hela.
Det kan kännas lite segt i början kanske, hela första banan är en tutorial kan man säga.
Man blir lite fuckad i hjärnan av storyn längre fram
Kan verkligen rekoemnderas

Okej, jag är övertygad. Kikar närmare på det ordentligt när mitt Quest 2 kommer tillbaka!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Okej, jag är övertygad. Kikar närmare på det ordentligt när mitt Quest 2 kommer tillbaka!

Ja gör det.
Sen vill jag säga att vapen osv är bättre i Boneworks är half life och pga spelet för så fysikbaserad så kan man ibland avvika från det tilltänkta sättet man ska klara banorna.
Om man skulle säga nån nackdel så kan fienderna vara lite för lätta. Ibland blir dom fler i antalet och då kan det bli lite utmaning.
Men det beror väll på hur man är själv som spelare, jag tyckte half life alyx var lätt på Hard tex.

Det gäller att ha VR-legs också.
Hela kroppen är med och det kan bli lite sprattelgubbe känsla ibland att man inte riktigt har koll på sina egna lemmar. Men det har patchas rätt bra på den fronten så det är bättre än vad det var inledningsvis.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Läste lite kring det och verkar som att många som köpt ett begagnat fått spelet gratis. En teori är att då Alyx följer med vid köp av både kontroller och HMD så får den första ägaren Alyx från HMD medans den andra ägaren får Alyx från kontrollerna! Och tredje ägaren bör därav inte få något!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja gör det.
Sen vill jag säga att vapen osv är bättre i Boneworks är half life och pga spelet för så fysikbaserad så kan man ibland avvika från det tilltänkta sättet man ska klara banorna.
Om man skulle säga nån nackdel så kan fienderna vara lite för lätta. Ibland blir dom fler i antalet och då kan det bli lite utmaning.
Men det beror väll på hur man är själv som spelare, jag tyckte half life alyx var lätt på Hard tex.

Det gäller att ha VR-legs också.
Hela kroppen är med och det kan bli lite sprattelgubbe känsla ibland att man inte riktigt har koll på sina egna lemmar. Men det har patchas rätt bra på den fronten så det är bättre än vad det var inledningsvis.

Jag brukar spela mina spel på easy eller i värsta fall normal. Har under åren märkt att jag inte får ut något av att spelen är extra svåra och att jag i värsta fall måste spela om sektioner. Sånt brukar oftare resultera i att jag tröttnar och spelar något nytt istället. Jag tyckte att easy var lagom för Alyx, även om jag nog kan påstå att normal inte borde ha varit några problem.

VR-legs har jag i alla fall, har hänt nån gång att jag "tappar balansen" under nån halvsekund när jag har sprungit väldigt nära en kant i Until You Fall, men aldrig annars.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

För er som missat så har Playstation nu bekräftat att de jobbar på ett nytt PSVR. Detaljerna är dock få ):
https://www.youtube.com/watch?v=-OscyMSuS7Q
https://www.techradar.com/news/sony-confirms-psvr-2-is-coming...
https://www.youtube.com/watch?v=3PHo8fOGup0

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

För er som missat så har Playstation nu bekräftat att de jobbar på ett nytt PSVR. Detaljerna är dock få ):
https://www.youtube.com/watch?v=-OscyMSuS7Q
https://www.techradar.com/news/sony-confirms-psvr-2-is-coming...
https://www.youtube.com/watch?v=3PHo8fOGup0

Fan, kände hur plånboken blev tunnare direkt..

Länk till PS bloggen https://blog.playstation.com/2021/02/23/introducing-the-next-...

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du måste ju ge det en chans. Olika genrer gör det ju en del vad man vill ha Grafiskt är det inte lika finputsat som Alyx även om det var snyggt när det kom men mycket mer genomarbetat spelmässigt och massor mer innehåll, bättre action och roligare problemlösning.

Pappersbiten där är ju störande men en genomspelning av asgard wrath tar drygt 40h inte 5 ala alyx och det är inte jättesnällt mot kroppen av allt svingande. Då körde jag ändå på mortal så jag inte skulle behöva svinga ihjäl mig men man glömmer ju av sig och svingar yxor och svärd som en tok som om man får mer damage för att man tar i. Jag har hoppat arenorna än Har massor kvar andra svängen då det är metroid upplägg på banorna så backtracking är kul för allt man missar.

Men smaken är som baken jag har iof flera fps jag rankar högre än Alyx sätt till spelglädje. Det toppar grafiskt sett

Antar att det är problemet med spel som man får gratis. Man tar sig ofta inte tiden att ta sig in i ett spel. Hade jag köpt spelet för 500 kronor så hade jag ju spelat längre för att försöka få valuta för mina pengar. Tack för din review av spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om (förhoppningsvis "när") man lyckas se förbi att vapen är viktlösa så blir både spelet och upplevelsen mycket bättre. Känns helt klart lite B när man växlar mellan det och Alyx, men det är värt det. Och ska man vara petig så finns det inga andra spel "som Alyx" och om allt är dåligt i jämförelse så kommer man ha himla tråkigt med sitt VR-headset.

Alyx är ju ett kort, men väldigt bra spel. Väldigt linjärt, men det är inget negativt i sammanhanget. Asgard's Wrath är ju ett fullfjädrat RPG, om än något begränsat. Helt olika spel och båda är bra på olika saker.

Jag saknar verkligen möjlighet att strida med t.ex. kofot i Alyx men jag antar att utvecklarna valt bort detta på grund av exakt den anledningen att det inte blir 1:1 mot verkligheten. Att hålla i en pistol är verkligen så nära man kan komma. Det går inte få samma känsla med en slägga, inte heller en RPG eller en ens ett karbin-vapen. Det bästa vapnet i Alyx är fortfarande ett vapen du kan hålla med en hand. Tycker nog det var ett ganska smart design-val helt enkelt även om det var lite fegt.

I framtida HL spel skulle jag nog förvänta mig minst den typen av vapen-hantering som man har i Boneworks, Blade & Sorcery, Walking Dead S&S men det återstår att se. I Alyx var det väl precis på gränsen att man fick smooth-motion - Det utvecklades ju under tiden då det bara var teleport som fungerar i VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Tips: HL:Alyx får du gratis från steam så fort du kopplar in en index, oavsett om det är begagnat eller nytt :)! Blev glatt överraskad när jag kopplade in mitt nämligen :)!

Har pluggat in mitt Index och kört nån timme nu men har fortfarande inte fått HL:Alyx /: Hur länge dröjde det för dig?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Har pluggat in mitt Index och kört nån timme nu men har fortfarande inte fått HL:Alyx /: Hur länge dröjde det för dig?

Jag vill minnas att det dök upp ganska direkt efter install av index och boot av Steam VR, men är inte helt säker. Hoppas att det dyker upp för dig :)!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag saknar verkligen möjlighet att strida med t.ex. kofot i Alyx men jag antar att utvecklarna valt bort detta på grund av exakt den anledningen att det inte blir 1:1 mot verkligheten. Att hålla i en pistol är verkligen så nära man kan komma. Det går inte få samma känsla med en slägga, inte heller en RPG eller en ens ett karbin-vapen. Det bästa vapnet i Alyx är fortfarande ett vapen du kan hålla med en hand. Tycker nog det var ett ganska smart design-val helt enkelt även om det var lite fegt.

I framtida HL spel skulle jag nog förvänta mig minst den typen av vapen-hantering som man har i Boneworks, Blade & Sorcery, Walking Dead S&S men det återstår att se. I Alyx var det väl precis på gränsen att man fick smooth-motion - Det utvecklades ju under tiden då det bara var teleport som fungerar i VR.

Pistoler är iof inte viktlösa heller. Men passformen på oculus touch tenderar att kännas rätt likt ett pistolgrepp iaf så ja känns rätt så bra medan karbinee behöver noobtube annars är det samma som papperssvärd. Att de inte har kofot är bra konstigt. Melee är kul i VR ändå. Vet inte om valve var rädda för den fysiska ansträngningen. Half life fans är gubbar vid det här laget och tempot är så långsamt pga gubboptimeringen att kofoten skulle bli OP.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Har pluggat in mitt Index och kört nån timme nu men har fortfarande inte fått HL:Alyx /: Hur länge dröjde det för dig?

Nu vill vi veta hur det gått för dig ?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Nu vill vi veta hur det gått för dig ?

Tänkte faktiskt precis uppdatera hur det har gått

Och kan börja med att säga att jag är riktigt riktigt nöjd! Allt funkar perfekt och har i princip inget att klaga på. Älskar att det verkligen inte finns några kompromisser alls, utan allt är så bra som det kunde bli 2019. Komforten är ett EXTREMT stort steg upp från Quest 2 med Elite Strap och speciellt upp från Vive. Fick med båda alltid ont i toppen av huvudet för någon anledning, som att det började skava typ. Men har inte känt av något sådant alls med Indexet! Behöver heller inte spänna headsetet stenhårt utan det sitter ändå fast bra på huvudet, och jag svettas därför inte lika mycket och blir heller inte lika röd i ansiktet.

Ljudet är även det top notch! Såååå skönt att inte behöva använda mina vanliga Arctis 7 eller in-ear buds och hålla på att fippla med kablar och skit.

Märker inte av någon SDE alls. Displayn är såklart inte lika hög upplöst som Quest 2, men detta är inget som stör mig värst mycket.

FOV är en sjuk uppgradering. Kör liserna väldigt nära ögonen och det känns inte alls som att jag har på mig ett par kikare som det gjorde med Q2:an.

Skillnad i tracking märker jag knappt. Men det är schysst att kunna ha kontrollerna vartsomhelst, ex. bakom sig i Gorilla Tag och inte tappa tracking. Vilket jag dock redan kunde med mitt Vive.

Kabeln störde jag mig på den första dagen. Men när jag sedan fick mitt Kiwi Pulley system så känns det nästan lika fritt som med Q2:an trådlös. Plus att latens är extremt låg. Tog låååång tid på mig att ställa in allt rätt och nu så känner jag i princip inte alls av kabeln. Inte ens när jag snurrar åt samma håll 5-6 gånger. Laddade även ner FPSVR och använder deras cable untagle grej som visar hur många varv man snurrat åt ett visst håll, och jag känner inte alls att det är immersion breaking som någon tidigare sade. Utan den syns aldrig förutom när man faktiskt vill använda den. Och då är det bara att kolla ner, snurra ut kabeln och sedan kan man lira i 30 minuter till utan några som helst problem. Så länge man bara tänker på att inte snurra åt samma håll hela tiden.

Och glömde nästan nämna, kontrollerna. Och fyfan va grymma de är. Så skönt att faktiskt greppa med handen när man plockar upp saker, vilket man gör i varenda spel, istället för att trycka in en knapp! Bara detta skulle gjort Index värt det för mig, men allt ovan gör det 10x mer värt.

Det jag dock saknar är högre upplösning och större FOV. Men jag är nöjd med den som den är nu. Hoppas dock på ett index 2 eller liknande i framtiden.

För att sammanfatta. Detta var utan någon som helst tvekan värt de 8625 kr jag betalade! Skulle garanterat betalat fullpris också, eller ännu mer. Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett Vive eller Q2!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Tänkte faktiskt precis uppdatera hur det har gått

Och kan börja med att säga att jag är riktigt riktigt nöjd! Allt funkar perfekt och har i princip inget att klaga på. Älskar att det verkligen inte finns några kompromisser alls, utan allt är så bra som det kunde bli 2019. Komforten är ett EXTREMT stort steg upp från Quest 2 med Elite Strap och speciellt upp från Vive. Fick med båda alltid ont i toppen av huvudet för någon anledning, som att det började skava typ. Men har inte känt av något sådant alls med Indexet! Behöver heller inte spänna headsetet stenhårt utan det sitter ändå fast bra på huvudet, och jag svettas därför inte lika mycket och blir heller inte lika röd i ansiktet.

Ljudet är även det top notch! Såååå skönt att inte behöva använda mina vanliga Arctis 7 eller in-ear buds och hålla på att fippla med kablar och skit.

Märker inte av någon SDE alls. Displayn är såklart inte lika hög upplöst som Quest 2, men detta är inget som stör mig värst mycket.

FOV är en sjuk uppgradering. Kör liserna väldigt nära ögonen och det känns inte alls som att jag har på mig ett par kikare som det gjorde med Q2:an.

Skillnad i tracking märker jag knappt. Men det är schysst att kunna ha kontrollerna vartsomhelst, ex. bakom sig i Gorilla Tag och inte tappa tracking. Vilket jag dock redan kunde med mitt Vive.

Kabeln störde jag mig på den första dagen. Men när jag sedan fick mitt Kiwi Pulley system så känns det nästan lika fritt som med Q2:an trådlös. Plus att latens är extremt låg. Tog låååång tid på mig att ställa in allt rätt och nu så känner jag i princip inte alls av kabeln. Inte ens när jag snurrar åt samma håll 5-6 gånger. Laddade även ner FPSVR och använder deras cable untagle grej som visar hur många varv man snurrat åt ett visst håll, och jag känner inte alls att det är immersion breaking som någon tidigare sade. Utan den syns aldrig förutom när man faktiskt vill använda den. Och då är det bara att kolla ner, snurra ut kabeln och sedan kan man lira i 30 minuter till utan några som helst problem. Så länge man bara tänker på att inte snurra åt samma håll hela tiden.

Och glömde nästan nämna, kontrollerna. Och fyfan va grymma de är. Så skönt att faktiskt greppa med handen när man plockar upp saker, vilket man gör i varenda spel, istället för att trycka in en knapp! Bara detta skulle gjort Index värt det för mig, men allt ovan gör det 10x mer värt.

Det jag dock saknar är högre upplösning och större FOV. Men jag är nöjd med den som den är nu. Hoppas dock på ett index 2 eller liknande i framtiden.

För att sammanfatta. Detta var utan någon som helst tvekan värt de 8625 kr jag betalade! Skulle garanterat betalat fullpris också, eller ännu mer. Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett Vive eller Q2!

Fasen vad kul att höra, löste det sig med alyx och har du testat det med?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jiimpan:

Fasen vad kul att höra, löste det sig med alyx och har du testat det med?

Nepp, inget Alyx i biblioteket ännu ):

Men vill ändå inte köra det bästa VR har att erbjuda nu. Utan vill beta av de mindre bra spelen först. Lirade Arizona Sunshine för nån dag sedan. Väldigt kort, tyvärr, men tyckte det ändå var väldigt spännande. Gillade dock inte när man var i gruvorna för man höll ju ficklampan bakofram så behövde typ hålla den över axeln vilket blev jobbigt ganska snabbt. Också lirat lite Boneworks, dock endast intro grejen. Och sen lite annat skit såsom Stride, Pavlov, Zero Caliber osv. Spelen håller inte direkt den högsta kvaliten, men de är ändå rätt roliga.

Edit: Vill egentligen köra det bästa VR har att erbjuda. Men detta ovan är min ursäkt till att inte spendera 500 kr till på det utan vänta på rea istället

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

@Mattias10
Kul att höra att du hittat nåt som passar dig.
Ett speltips är Vertigo Remastered 🙂👍
2an släpps troligtvis iår också

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

@Mattias10
Kul att höra att du hittat nåt som passar dig.
Ett speltips är Vertigo Remastered 🙂👍
2an släpps troligtvis iår också

https://youtu.be/8MndROpf4Yo

Tack för tipset. Ser riktigt skojigt ut och blir defintivt ett köp i framtiden. Några fler tips på bra spel? Kommer dröja innan jag köper nått nytt men alltid kul att veta att det finns fler roliga spel att lira!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Tack för tipset. Ser riktigt skojigt ut och blir defintivt ett köp i framtiden. Några fler tips på bra spel? Kommer dröja innan jag köper nått nytt men alltid kul att veta att det finns fler roliga spel att lira!

Som allt annat så har mycket försenats men ett spel som släpps i år och som jag hoppas på är After the fall.
Utvecklarna av Arizona sunshine nästa spel.

Ser ut som nå left 4 dead skrift och även möjlighet till multiplayer.
Tillägger att stora fiende och bussar gör sig väldigt bra i VR

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett Vive eller Q2!

Kul att du är nöjd!

Sååå vad ska du ha för ditt Q2

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Har pluggat in mitt Index och kört nån timme nu men har fortfarande inte fått HL:Alyx /: Hur länge dröjde det för dig?

Andra killen i tråden måste ju trolla. Klart inte alla som pluggar in ett index får det gratis. Då skulle man kunna skaffa alyx gratis åt alla polare med andra vr-headsets.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Andra killen i tråden måste ju trolla. Klart inte alla som pluggar in ett index får det gratis. Då skulle man kunna skaffa alyx gratis åt alla polare med andra vr-headsets.

Som sagt, läs reddit-tråden som jag länkade i mitt första inlägg om du tror jag trollar. Men jag tror att Mattias teori med att det kanske kommer med en unlock med headset och en med kontrollerna kan stämma, så totalt två. Som sagt blev jag positivt överraskad när det dök upp hos mig, och vet att den förra ägaren hade aktiverat HL:Alyx hos sig också.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem

Onward rekommenderas starkt

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Som sagt, läs reddit-tråden som jag länkade i mitt första inlägg om du tror jag trollar. Men jag tror att Mattias teori med att det kanske kommer med en unlock med headset och en med kontrollerna kan stämma, så totalt två. Som sagt blev jag positivt överraskad när det dök upp hos mig, och vet att den förra ägaren hade aktiverat HL:Alyx hos sig också.

Kan det varit en bug av nått slag? Känns inte som valve vill bjussa på ett ex av alyx utan kanske något som är åtgärdat nu? Bara en teori. Men bra för de som fick de såklart. Jag köpte alyx på rea innan mitt index så jag har ingen aning 😄

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Nepp, inget Alyx i biblioteket ännu ):

Men vill ändå inte köra det bästa VR har att erbjuda nu. Utan vill beta av de mindre bra spelen först. Lirade Arizona Sunshine för nån dag sedan. Väldigt kort, tyvärr, men tyckte det ändå var väldigt spännande. Gillade dock inte när man var i gruvorna för man höll ju ficklampan bakofram så behövde typ hålla den över axeln vilket blev jobbigt ganska snabbt. Också lirat lite Boneworks, dock endast intro grejen. Och sen lite annat skit såsom Stride, Pavlov, Zero Caliber osv. Spelen håller inte direkt den högsta kvaliten, men de är ändå rätt roliga.

Edit: Vill egentligen köra det bästa VR har att erbjuda. Men detta ovan är min ursäkt till att inte spendera 500 kr till på det utan vänta på rea istället

Arizona sunshine är ettav alla fps som är bättre än Alyx

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Arizona sunshine är ettav alla fps som är bättre än Alyx

Så det är så pass bra?
Har sneglat på spelet några ggr men har aldrig blivigt att köpa.
Spelet har alltid haft ett högt pris plus att idag vet jag inte i jag skulle tycka spelet kändes föråldrat.
Jag ser fram emot deras nästa spel After the fall iaf.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Så det är så pass bra?
Har sneglat på spelet några ggr men har aldrig blivigt att köpa.
Spelet har alltid haft ett högt pris plus att idag vet jag inte i jag skulle tycka spelet kändes föråldrat.
Jag ser fram emot deras nästa spel After the fall iaf.

Tror han är i klar minoritet att tycka det.

Permalänk
Medlem

Jag bedömer spel efter innehåll och spelglädje inte grafik. Alyx är tekniskt bättre men saknar en del i gameplay

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag bedömer spel efter innehåll och spelglädje inte grafik. Alyx är tekniskt bättre men saknar en del i gameplay

Alyx har dock inte vunnit GOTY och nominerats till BAFTA på grund av dess grafik. Inser att alla inte tycker samma och att du inte är imponerad, men du är ändå i minoritet.

Permalänk
Medlem

Tja de som inte ens köpt vr headset har hyllat det till skyarna. Det får bafta enbart genom förväntningar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x