PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firre:

👆🏼 Vad han skrev 😂😂

Missa att du hade skrivit, va inte menat att upprepa haha.

Permalänk
Skrivet av våffeljärn:

Jag gjorde också en beställning därifrån. Vi har ju ändå ganska bra konsumentskydd i Sverige så jag tror ändå inte att en blir lurad på sina pengar. Min betalning står ändå fortfarande som parkerad så de har ju inte dragit några pengar ännu. Men jag är ändå rätt nyfiken på vad deras grej är. En liten nystartad återförsäljare borde ju också kunna få en batch PS5or att sälja? Däremot kan de ju vara så att de har sett den gigantiska efterfrågan, blev övermodiga och beställde en batch och håller tummarna att de får in den inom en snar framtid. När de egentligen inte alls vet när de kommer få in sin batch. Men de är bara spekulation så det vore intressant om någon med mer insikt kunde förklara hur det fungerar med små ÅF.

Så sant. Är faktiskt så här också, att de bara reserverat pengarna

Permalänk
Medlem

Är det någon titel hittils som är exklusiv för PS5? Dvs inte kompatibel med PS4 eller PC?

Jag var astaggad på PS5 pga. GoW Ragnarok och Horizon Forbidden West, men båda verkar ju komma till PS4 nu verkar det som. Samma sak med Spider Man - Miles Morales. Dessutom verkar skillnaderna rent visuellt inte vara superstora förutom 30fps vs 60fps, vilket ifs är riktigt nice, men tycker 30 funkar om det är stabilt för single player titlar. Och är spelet cross-platform kör jag det ändå helst på PC i höga fps.

Kommer garanterat skaffa en PS5a när det börjar komma lite mer intressant som är exklusivt tror jag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har nu hämtat ut min från CDON som beställdes 13.01 i torsdags.
Låg i en vanlig brun kartong ifall någon undrar.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Var det precis ett släpp på MediaMarkt eller har de bara ändrat så att man nu kan lägga i varukorgen men inte slutföra beställningen?
Jag lyckades få en enhet i varukorgen men nu går det inte att få den levererad och inte hämta ut i något av varuhusen i Sverige (testat alla).

Permalänk
Medlem

Precis fick sms att hämta min order från CDON.
Jag kommer att lämna er.
Tusen tack till alla här. Ni är bästa.
Jag hoppas att alla få snart era ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av himanka:

Var det precis ett släpp på MediaMarkt eller har de bara ändrat så att man nu kan lägga i varukorgen men inte slutföra beställningen?
Jag lyckades få en enhet i varukorgen men nu går det inte att få den levererad och inte hämta ut i något av varuhusen i Sverige (testat alla).

Samma för mig!!

Permalänk
Skrivet av himanka:

Samma här, tyckte jag var snabb ändå men kollade alla butiker men går varken att beställa hem eller hämta. Antar att de bara öppnade upp kön helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dopelol:

Missa att du hade skrivit, va inte menat att upprepa haha.

Tror vi lyckades med konststycket att skriva samtidigt 😄 Det var vad som var så roligt.
Upprepning är aldrig fel. Dessutom då det berör viktig information 🙏😎
Eller i detta fall var det som ett eko 😆

Visa signatur

Firre

Permalänk

Fick samma svar som er:

Hej Xxxxx,
Vad bra att du hör av dig.

Vi släppte Playstation 5 till försäljning förra veckan och man fick max köpa 1 konsol per kund. Intresset är väldigt stort och vi sålde slut på alla enheter på bara minuter.

Alla som har bokat konsolen och fått sina köp godkända (en orderbekräftelse) kommer få en konsol. Vi kommer skicka ut dem så fort som möjligt och enligt vår prognos kan du vänta dig att få ta emot din konsol under Mars månad. Så fort vi skickar varan får du ett mail med spårningsinformation. I nuläget har vi inget närmare datum än Mars.

Konsolerna skickas i turordning och vi får in leveranser löpande så alla får inte sin konsol samtidigt. Vi jobbar så fort vi kan med detta, tack för ditt tålamod med leveransen.

Har du några frågor är det bara att du hör av dig, annars får jag passa på att gratulera till din nya konsol.

Trevlig helg!

Permalänk

Är det ingen som fått någon mer info eller sin leverans från komplett?
Sjukt frustrerande att de inte ger något svar alls gällande köplats eller förväntad leveranstid, verkar som alla som beställt därifrån har prel leverans i Maj?

Permalänk

Någon som hört något från Dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Samma här, tyckte jag var snabb ändå men kollade alla butiker men går varken att beställa hem eller hämta. Antar att de bara öppnade upp kön helt enkelt.

Har en i varukorgen också - märkligt att hamna med den där men inte möjlighet att välja leverans! Haha

Permalänk
Medlem

Fick nu att min DE är redo att packas Webhallen DE 17-9 kl 17:24

Permalänk
Medlem

Någon som fått någon uppdatering från Amazon? Hörde att dom drog pengarna från en helt bunt av användare, men sen har inget mer hänt?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av Salee97:

Fick nu att min DE är redo att packas Webhallen DE 17-9 kl 17:24

Jag bokade 14 timmar efter dig. Haha, hoppas det är nära nu..

Permalänk

Hej,

Fick pling från Distill 2021-02-25 kl 12:53 för att bokning är tillgänglig hos CDON.
Bokningsbekräftelse 2021-02-25 kl 12:55.
Preliminär leverans 2021-03-03.

PostNord appen: Leverans bokad 2021-03-01 kl 14:25
Leverans på väg (från Ljungby) 2021-03-01 kl 16:37
Finns att hämta ut 2021-03-02 kl 13:25

Den kom i en brun anonym kartong där man hade klistrat PostNord's etikett över CDON's fraktsedel/deklaration.

Permalänk
Medlem

Komplett

Skrivet av pizzamonstret:

Jag beställde i April och även jag har datumet 3 Maj som beräknat. Tyvärr lär det vara en hel del beställningar mellan din order och min. Men den som lever får se

Skrivet av karnarK:

Jag bokade SE den 31 maj står förvändad 3 maj för mig oxå:( Nästan ett helt år efter förhands bokningen :/ Händer verkligen ingenting på komplett.

Testade att fråga i Kompletts chatt. För din del måste det ju vara nära nu enl det svaret jag fick. För mig som beställde i Augusti känns det fortfarande som att det är långt kvar.

"Hej. Jag undrar precis som många andra över status på beställda Playstation 5.
Vi är många i olika forum på nätet som förbeställt playstation 5 från komplett som undrar om "kön" rör på sig någonting?
Folk som förbokade i Maj/April ser samma status hos komplett som dom som bokade i September.
De som beställde från t.ex Webhallen i September har börjat få sina PS5 levererade nu.
Finns det något ljus i tunneln för alla oss som beställt från komplett?

13:50:44 - Kundservice
Ja vi har inte uppdaterat några ordrar som det inte är nära till leverans för. Men april, maj ska vi nu ha täckt i alla fall. Vi får in några små omgångar. När vi närmar oss en order i kön så uppdateras den, men som sagt, dessvärre sker ingen övergripande uppdatering när vi får in en leverans."

Permalänk
Medlem

Någon som kan dela med sig av sina distill-inställningar? Får det inte att fungera ordentligt.

Permalänk
Medlem

BOOM!
Cdon paket dök precis upp i Postnord appen.
Var helt säker på att jag skulle vara sist ut 31 Mars 😃

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firre:

BOOM!
Cdon paket dök precis upp i Postnord appen.
Var helt säker på att jag skulle vara sist ut 31 Mars 😃

Samma här! Va också helt säker på att man skulle behöva vänta tills 31:a.

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Är det någon titel hittils som är exklusiv för PS5? Dvs inte kompatibel med PS4 eller PC?

Jag var astaggad på PS5 pga. GoW Ragnarok och Horizon Forbidden West, men båda verkar ju komma till PS4 nu verkar det som. Samma sak med Spider Man - Miles Morales. Dessutom verkar skillnaderna rent visuellt inte vara superstora förutom 30fps vs 60fps, vilket ifs är riktigt nice, men tycker 30 funkar om det är stabilt för single player titlar. Och är spelet cross-platform kör jag det ändå helst på PC i höga fps.

Kommer garanterat skaffa en PS5a när det börjar komma lite mer intressant som är exklusivt tror jag.

Tja, ja det finns några. Men främst är det Demons Souls. HELT MAGISKT VACKERT i 60 fps. 0 sekunder loadings.
Astrobot som är inbyggt på ps5an är oxo riktigt vackert, 0 loadings och 60 fps.

Men finns lite flera men dessa 2 är ju makalösa. Jusste, gow fick en 4k 60 fps patch.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

DE skickad från webhallen idag. Beställd 2020-09-17 kl 21:43. Standardleverans beräknad ankomst 2021-03-03

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wow!!

Tack!!

Permalänk
Medlem

Lagt en beställning - "Order under behandling"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkusX:

Lagt en beställning - "Order under behandling"

Samma här! Kul att en semi-känd butik får tillgång. Hade föredragit spelbutiken men antar att dem gjorde en intern deal.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Samma här! Kul att en semi-känd butik får tillgång. Hade föredragit spelbutiken men antar att dem gjorde en intern deal.

Är det DE eller SE? Ser inget om detta.

Permalänk

Där var dom slut på retrospelbutiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Verkligen - känns lite som samma koncern.

skrev precis med deras chat och fick bekräftat att det är "Standard Edition" och att min order hade lagts som förväntat.

Nu får vi bara hoppas jag får notifieringar från PostNord snart också att det är påväg!