Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oneplus 9-serien visas upp den 8 mars

Permalänk
Melding Plague

Oneplus 9-serien visas upp den 8 mars

Bolagets kommande flaggskeppstelefoner väntas avtäckas nästa måndag – men referenser till Hasselblad skymtas redan nu.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den kan vara hur bra som helst men så länge det är ett kinesiskt företag så är svaret nej tack.
Motivering för att slippa onödiga påhopp är att ja jag försöker att undvika kinesiska produkter så mycket som jag finner det möjligt eller där det finns allternativ.

Permalänk
Moderator
Testpilot

OnePlus svaga sida har alltid varit kameran. Om nian kan visa sig ha en riktigt vass kamera så blir jag glad. Kommer från OnePlus 3, 5, 7T. Kameran har gjort jobbet men inte mer än så...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Hade förmodligen blivit en Oneplus om jag inte behövt köpa ny telefon förra veckan.. Landade istället på en Galaxy S21 Ultra pga av kameran men har alltid varit ett fan av Oneplus mjukvara och flyt.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Kan bli bra, men hoppas de går tillbaka till att vara prisvärda

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Herr Kantarell:

Kan bli bra, men hoppas de går tillbaka till att vara prisvärda

Jag förstår vad du menar men de har faktiskt kommit tillbaka på den fronten;

https://www.oneplus.com/se/n10-5g?from=head

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Snusfri

Ska bli intressant att se hur nya serien blir.
Min nuvarande 6T har börjat visa lite småproblem sam att glaset på baksidan är trasigt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Den kan vara hur bra som helst men så länge det är ett kinesiskt företag så är svaret nej tack.
Motivering för att slippa onödiga påhopp är att ja jag försöker att undvika kinesiska produkter så mycket som jag finner det möjligt eller där det finns allternativ.

Då vet vi hur du känner. Tur att ingen hindrar dig

För min del går den bort eftersom den inte verkar ha minst 5x optisk zoom. Är lite skadad från S21 Ultra med sina 10x.

Permalänk
Medlem

Hasselblad tillverkar kameror i mellanformat. Dom har exakt ingenting att göra med kameror i mobiltelefoner.

Hasselblads nya kinesiska ägare DJI (drönare, t.ex Mavic) var dock snabba på att slänga på ”Hasselblad” på sina leksaker. Partikompisar hos DJI och Oneplus har säkert kommit på att det även är en bra idé här.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triton242:

Den kan vara hur bra som helst men så länge det är ett kinesiskt företag så är svaret nej tack.
Motivering för att slippa onödiga påhopp är att ja jag försöker att undvika kinesiska produkter så mycket som jag finner det möjligt eller där det finns allternativ.

Mycket vettigt! Svårt att undvika kinesiska produkter, men många bäckar små som man säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

OnePlus svaga sida har alltid varit kameran. Om nian kan visa sig ha en riktigt vass kamera så blir jag glad. Kommer från OnePlus 3, 5, 7T. Kameran har gjort jobbet men inte mer än så...

Har en OnePlus 8 Pro och tycker inte kameran är speciellt bra i jämförelse med andra märken.

Jag har varit missnöjd med köpet sen dag ett ungefär, men nu tänker jag tusan inte byta telefon på bra många år. Jag bytte nu när min gamla var ca 3 år lite drygt, helt utan någon egentlig anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Hasselblad tillverkar kameror i mellanformat. Dom har exakt ingenting att göra med kameror i mobiltelefoner.

Hasselblads nya kinesiska ägare DJI (drönare, t.ex Mavic) var dock snabba på att slänga på ”Hasselblad” på sina leksaker. Partikompisar hos DJI och Oneplus har säkert kommit på att det även är en bra idé här.

Ja, för Hasselblads folk har ju ingen kompetens eller erfarenhet kring optik. Så de kan självklart inte utveckla något i en annan formfaktor.
/S

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ja, för Hasselblads folk har ju ingen kompetens eller erfarenhet kring optik. Så de kan självklart inte utveckla något i en annan formfaktor.
/S

Eller så tar man valfri premiumlins och sensor från annan kinesisk leverantör och slänger på en Hasselbladlogga? Men du kanske tänker att vi en division på Hasselblad på Lindholmen och börjar med blankt papper och utvecklar detta för en Oneplus-telefon. Från beslut till produkt (den måste hinna integreras i telefonen också), får det nog inte ha tagit mer än 6 månader. Vad tror du är billigast och blir bäst?

Carl Zeiss har aldrig gjort mobilkameror till Nokia. Lecia har aldrig gjort mobilkameror till Huawei. Hasselblad har aldrig gjort kameror åt Oneplus. Det är bara branding.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Android 11 skulle ju komma till 7T i December enligt OnePlus... sen har det bara blivit försening på försening. Nu när folk frågar supporten vad som händer får de svar som detta, att de jobbar på andra nyare telefoner.

Vet inte vad som hände med OnePlus men de har verkligen totalt fumlat bort bollen på senare. Visst kommer uppdateringen säkert någon gång, men kan de inte stödja sina telefoner på rätt sätt så kanske de borde sluta släppa nya... blir inga fler OnePlus telefoner för min del iaf.

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv en Oneplus 7T Pro efter mycket läsande på många forum om att OnePlus skulle vara den bästa tillverkaren med att stödja sina enheter, nu med facit i hand så ångrar jag mitt köp. Blir inga fler OnePlus för mig iaf.

Skrivet av Cimlite:

Android 11 skulle ju komma till 7T i December enligt OnePlus... sen har det bara blivit försening på försening. Nu när folk frågar supporten vad som händer får de svar som detta, att de jobbar på andra nyare telefoner.

Vet inte vad som hände med OnePlus men de har verkligen totalt fumlat bort bollen på senare. Visst kommer uppdateringen säkert någon gång, men kan de inte stödja sina telefoner på rätt sätt så kanske de borde sluta släppa nya... blir inga fler OnePlus telefoner för min del iaf.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hoppas att den får platt skärm.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller såg "avslöjandet" lite väl mycket Apple ut? Fonten, sättet att skriva på. Trodde nästan de skulle ha ett event först.

Permalänk
Medlem

Ja har en 8 pro, och måste säga att jag älskar kameran
Kanske blir en 9a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Ja, för Hasselblads folk har ju ingen kompetens eller erfarenhet kring optik. Så de kan självklart inte utveckla något i en annan formfaktor.
/S

Poängen här var väl att kineserna misbrukar namnet nu när de köpt det. Antagligen är det några kineser som fiskat upp lite av hasselblads kunskap som utvecklat till denna mobilen sen slängt på loggand för att motivera ett högre pris. Perfekt sätt att urholka ett märkesnamn för den kortsiktige. Men kameran är säkert en hel del bättre än de gamla i alla fall. Men antagligen ingenting som svenska hasselblad skulle varit i närheten av att godkänna att lägga sitt namn på.

Permalänk
Medlem

Oneplus är rätt så överskattade nu, lika dyr som samsung eller andra tillverkare. Deras grej har dom tappat för längesen tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt nöjd med min 6T, men man vet aldrig.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en "mindre" modell i stil med 5,8".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc