World of Warcraft: Burning Crusade Classic

Permalänk
Medlem

TBC var bästa expansionen där en del som var mindre bra i vanilla blev åtgärdat, varierande exotiska miljöer, fortfarande rätt mycket grinding för mats men belönande oavsett val av färdighet, olika buffs från klasser gav bra mix i instanser och de varade längre, krävande instanser inklusive heroic 5-manna som krävde ordentlig attunement och där CC var ett krav större delen av expansionen. Efter patch 2.4 blev allt sämre och det ryktades om att kids gråtit över att inte klara av den komplexa nivån som krävdes i instansgrupperna på forumet fick sin vilja igenom, attunement togs bort och tanks kunde nu samla ihop mobsen för enformig aoe skada och detta har vi sedan dragits med sen dess.

Permalänk
Medlem

Tbc är ju den bästa expansionen, kommer ihåg dom nästan omöjliga instancena med fasa haha,karazan är ju kul med:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

TBC var bästa expansionen där en del som var mindre bra i vanilla blev åtgärdat, varierande exotiska miljöer, fortfarande rätt mycket grinding för mats men belönande oavsett val av färdighet, olika buffs från klasser gav bra mix i instanser och de varade längre, krävande instanser inklusive heroic 5-manna som krävde ordentlig attunement och där CC var ett krav större delen av expansionen. Efter patch 2.4 blev allt sämre och det ryktades om att kids gråtit över att inte klara av den komplexa nivån som krävdes i instansgrupperna på forumet fick sin vilja igenom, attunement togs bort och tanks kunde nu samla ihop mobsen för enformig aoe skada och detta har vi sedan dragits med sen dess.

Finns givetvis inget värde i att cc-a 2 av 3 mobs i ett pack och single-target-döda. Det är simplicitet till max. Att hantera större packs kräver större kommunikation gruppen mellan. Svårighetsgraden har helt enkelt gjort att man gått från 1-2 mobs åt gången till upp mot kanske 10 som det ser ut i Shadowlands idag.

Men sen verkar du tycka att Heroic 5 manna dungeon i TBC är svårt, då förstår jag att du kanske ser det så. Spelar man retail idag och gör casual +19-20 keys är givetvis allt i dungeons genom samtliga expansioner ett skämt. Ännu mer om man CCar mobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Finns givetvis inget värde i att cc-a 2 av 3 mobs i ett pack och single-target-döda. Det är simplicitet till max. Att hantera större packs kräver större kommunikation gruppen mellan. Svårighetsgraden har helt enkelt gjort att man gått från 1-2 mobs åt gången till upp mot kanske 10 som det ser ut i Shadowlands idag.

Men sen verkar du tycka att Heroic 5 manna dungeon i TBC är svårt, då förstår jag att du kanske ser det så. Spelar man retail idag och gör casual +19-20 keys är givetvis allt i dungeons genom samtliga expansioner ett skämt. Ännu mer om man CCar mobs

Grejen va ju att folk va mycket! Sämre förut ..samt allas datorer va Sämre,allt va sämre haha.
Kommer ihåg själv när jag började spela 2004,sprang runt i clothgear utan sköld och tankade med min dwarf warrior, fattade inte va folk menade nör dom sa att jag ska tanka etc...:)

Permalänk
Konsolgrävare
Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Instämmer delvis. Tycker det ska finnas pulls där cc behövs iaf innan folk fått gear. Att dra aoe på allt med mer eller mindre grön gear i heroics är lite för lätt.
Däremot var det lite taskigt för klasser i tbc som inte hade cc och fick svårt att få grupp för det så det var inte perfekt där heller.

Sugen på att ge det en chans men misstänker att det blir som classic, jag tröttnar på bristen av “bekvämligheter” som dungeon finder osv.

Permalänk
Medlem

Tröttnade väldigt fort på TBC när det begav sig. Blev så nerdummat så man liksom tappade glädjen i att ta sig vidare.
Sen det konstiga gear-hoppet i varje expansion är lite skumt.

Får väl se hur många som kör classic när väl TBC hypen har lagt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Fast kan man det? Jag tolkade det som att man antingen är kvar på sin server som kommer gå över till TBC, eller så gör man en flytt till en permanent Classic-server. Flytt alltså, inte kopia.

Sen måste jag ju hylla dem för att de kör på #somechanges den här gången. T.ex. är det ju trevligt att inte hordes paladins kommer ha mycket bättre racial än alliance.

Ja man verkar kunna kopiera sin gubbe så den är kvar på en classic server även efter tbc. Kommer säkert kosta dock.

Permalänk
Medlem

Dags att farma Netherdrake igen? (är det så den heter?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Dags att farma Netherdrake igen? (är det så den heter?)

Oh herre...det har jag faktiskt gjort 3 ggr. Sjukt.