Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

K: Miningkomponenter

Hej!

Tänkte förverkliga mina hobbydrömmar och sparka igång en mindre kryptofarm. Vill kolla av begagnatmarknaden innan jag investerar i något nytt.

Är främst ute efter ett långsmalt moderkort med plats för 8-10 GPU:er utan behov av risers. Exempelvis en octominer b8plus. Stort plus om CPU, RAM och SSD ingår.

Går inte detta att få tag på letar jag efter ett moderkort med utrymme för min farm att växa, så ser gärna mellan 15-20 PCIe-platser. Stort plus om CPU, RAM och SSD ingår.
Ifall jag väljer att gå denna väg är jag även i behov av risers.

Har ni annat smått och gott en miner kan tänkas behöva? Hör av er i PM så diskuterar vi

Jag har gott om referenser på Sweclockers. Om grejerna behöver fraktas och ni vill ha förskottsbetalning förväntar jag mig samma omdömen från er.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ingenting till salu för tillfället, Men kan rekommendera o kika på Parallellminer.com för PSU.. De är dock relativt ofta ur lager, Men lägger du beställning så skickar de så fort de kan..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Har 24pins psu kablar för att koppla ihop 2 nätdelar till ett moderkort om det är intressant.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Har 36st pci-e risers I beg. skick.

Permalänk
Avstängd

har ett octominer moderkort för 8 kort

Permalänk
Medlem

I have two HP 1200w power supplies with break-out boards to give you 20 8-pin power (10 each). Comes with cables (8-pin to 8-pin or to 8+6 pin) and splitters. I have a bunch of risers too, maybe 20. Everything is in my garage as I have only used them in 2018 for a year.

Visa signatur

Gaming: 5950x | RTX 2080 Ti | 64GB DDR4 CL13 3600MHz
Compute cluster: Dual Epyc 7742 with 128 cores, 256 threads, and 512GB DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag har ett 4U mining chassie med mining moderkort som bokstavligt talat samlat damm sedan förra mining boomen. Det finns en Pentium processor och 4GB RAM på moderkortet. Boot'as lämpligen från ett USB minne. Toppen och kartongen till chassiet finns kvar. Finns även en låda med diverse adaptrar och risers. Det enda som behövs är 6st grafikkort, ett nätagg (finns plats för 2st i chassiet) och ett USB minne med ett mining OS (körde själv med mmpos).

https://imgur.com/VyU741K

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Jag har ett 4U mining chassie med mining moderkort som bokstavligt talat samlat damm sedan förra mining boomen. Det finns en Pentium processor och 4GB RAM på moderkortet. Boot'as lämpligen från ett USB minne. Toppen och kartongen till chassiet finns kvar. Finns även en låda med diverse adaptrar och risers. Det enda som behövs är 6st grafikkort, ett nätagg (finns plats för 2st i chassiet) och ett USB minne med ett mining OS (körde själv med mmpos).

https://imgur.com/VyU741K

Jag är väldigt intresserad om inte OP vill ha det

Permalänk
Medlem

Kul att se så många erbjudanden Jag ska kolla in noggrant och hör av mig till er under söndag.

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Har fått tag på det mesta nu. Tack så mycket

Det jag fortfarande söker är 1-2 PSU med ordentligt många strömkablar, gärna 50+ cm långa. Och så klart grafikkort. Efter mer research är det helt enkelt inte värt att mina med de RTX 3060 jag införskaffat.

Söker således: 3060 Ti, 3070 eller 1660 Super.
Kan ge oöppnade 3060's + pengar i inbyte.

Permalänk
Medlem

PS: Mining chassiet är sålt till OP.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Har ingenting till salu för tillfället, Men kan rekommendera o kika på Parallellminer.com för PSU.. De är dock relativt ofta ur lager, Men lägger du beställning så skickar de så fort de kan..

Hur lång tid tar frakten från dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1:

Hur lång tid tar frakten från dem?

Oj, Min order tog ~2 veckor o få hem..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |