3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Viking
Skrivet av Wizznet:

Jag beställde ett Asus TUF 3080 OC från Elgiganten den 19 oktober (innan prishöjningen). Är det nån som fått ett kort från dem eller nån som har nån info om när man kan få kortet? Känslan är att det blir till hösten...

Beställde 26:e september och har inte fått det.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Beställde 26:e september och har inte fått det.

Beställde från dem 21 september dock ett msi och inte hört något. Största misstag (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizznet:

Jag beställde ett Asus TUF 3080 OC från Elgiganten den 19 oktober (innan prishöjningen). Är det nån som fått ett kort från dem eller nån som har nån info om när man kan få kortet? Känslan är att det blir till hösten...

Jag beställde den 21 september och har fortfarande inte hört något, vet för några månader sen att några som beställde omkring den 10 oktrober fick hem kort dock :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Lyckades boka upp ett 6900XT som finns för uthämtning i Stockholm.
https://www.webhallen.com/se/product/333257-ASUS-TUF-Radeon-R...

För 14.700kr.
Velar dock lite och funderar på att släppa tillbaka den bokningen.
Var skulle ni placera detta kort i jämförelse med t.ex ROG Strix 3080?

6900 xt prestera ju som rtx 3090 i spelen som inte använder sig av Ray tracing och med Ray tracing kanske de prestera som ett 3060ti-3070

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizznet:

Jag beställde ett Asus TUF 3080 OC från Elgiganten den 19 oktober (innan prishöjningen). Är det nån som fått ett kort från dem eller nån som har nån info om när man kan få kortet? Känslan är att det blir till hösten...

Jag har fått noll info av dom och jag beställde det dag ett. Dom har ljugit i telefon ett par ggr när man ringt och frågat saker, hittar på saker som hände EFTER att dom påstår det hände etc etc etc.

Tror tyvärr att man får bita i det sura äpplet och bara vänta. Enligt support är jag i "första batchen" kort som ska skickas ut... Enligt supporten så är inte korten släppta än heller. Elgiganten asså, seriöst och bra företag.

Btw, dag efter release satt elgiganten med "100+ i webblager" på ALLA 3080 korten dom hade i sitt sortiment...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Beställde 26:e september och har inte fått det.

Ajdå. Sitter med alla delar till datorn och bara GPU som saknas. Vägrar betala dagens pris för dessa. Första PC bygget, känns sådär nu med all delar som står i en låda (5900x mm). Surt också när deras kundchat inte lämnar ut nån köplats eller någon info om dem ens fått in ett enda.

Permalänk
Medlem

😂

Världens sista 2080 Ti

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Wizznet:

Ajdå. Sitter med alla delar till datorn och bara GPU som saknas. Vägrar betala dagens pris för dessa. Första PC bygget, känns sådär nu med all delar som står i en låda (5900x mm). Surt också när deras kundchat inte lämnar ut nån köplats eller någon info om dem ens fått in ett enda.

tips är ju att köpa de kort du får tag på, sen kan du sälja för inköpspris, till en kompis eller någon random.

Fick tag på ett 3070 gaming x trio när det fortfarande hade "vettigt" pris, 7000kr.
Har några polare som står i kö hos mig, som vill köpa när jag får mitt 3080

Permalänk
Medlem

My watch has ended tack @webhallen 3080 Strix!

Permalänk
Medlem

Jag köpte 3080 på release, 5900X och MSI x570 Tomahawk på black friday från Webhallen.

Då ingick spel på 3080 och 5900X samt cashback på MSI.

Jag gissar att inget av detta är något man får ta del av när produkterna kommit först nu?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Har webhallen slutat uppdatera produktsidorna på alla RTX 3080 kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag köpte 3080 på release, 5900X och MSI x570 Tomahawk på black friday från Webhallen.

Då ingick spel på 3080 och 5900X samt cashback på MSI.

Jag gissar att inget av detta är något man får ta del av nu?

Fick mitt kort idag från netonnet som tipsades om här för ett par dagar sedan (Gigabyte 3090 Vision) det var från lagret.. esd skyddet var brutet och redan öppnat, likaså en massa fingeravtryck... detta var inget demo kort eller så , fullt pris.. känns sådär... Skulle det har legat något mer i paketet ? ingen mjukvara eller så, men det kanske bara är vissa märken som har detta ? någon annan med detta kort som veet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Har webhallen slutat uppdatera produktsidorna på alla RTX 3080 kort?

Det verkar uppdateras lite sporadiskt, men köerna verkar ha slutat uppdateras totalt sen Patrik bytte avdelning tyvärr 😔

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

samma gällande mitt 3090 eagle oc. senaste information va 21 januari

Skrivet av AndreasRTX:

Har webhallen slutat uppdatera produktsidorna på alla RTX 3080 kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizznet:

Jag beställde ett Asus TUF 3080 OC från Elgiganten den 19 oktober (innan prishöjningen). Är det nån som fått ett kort från dem eller nån som har nån info om när man kan få kortet? Känslan är att det blir till hösten...

Jag beställde den 25/9 och har inte fått mitt kort än. Tidigare har den i Klarna-appen stått som "reserverad"/"pågående" el. liknanade, men idag när jag tittade står den som "avbruten". I elgigantens orderdetaljer står den dock fortfarande som "reserverad". Har precis mailat och frågat dom om detta.

Skulle inte bli förvånad om alla som väntar och valde Klarna heller inte kommer att få dom (iaf inte till tidigare prissättning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av macoo80:

Jag beställde den 25/9 och har inte fått mitt kort än. Tidigare har den i Klarna-appen stått som "reserverad"/"pågående" el. liknanade, men idag när jag tittade står den som "avbruten". I elgigantens orderdetaljer står den dock fortfarande som "reserverad". Har precis mailat och frågat dom om detta.

Skulle inte bli förvånad om alla som väntar och valde Klarna heller inte kommer att få dom (iaf inte till tidigare prissättning).

Jag ser framför mig:

"Oj, fel i systemet, tyvärr är det inget vi kan göra något åt."
"Jag har kvar mailet för bokning med ordernummer och tidpunkt"
"Finns det något annat jag kan stå till tjänst med?"

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Både mitt 3080 TUF och TUF OC på komplett har 19:e mars som datum nu, de hade 3:e juni samt 3:e april nyligen så är det något på g nu eller bara random som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Har webhallen slutat uppdatera produktsidorna på alla RTX 3080 kort?

Ring alt skriv och fråga dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Ring alt skriv och fråga dom.

Kan tycka det är ganska onödigt, när Patrik skrivit att uppdatering inte kommer ske frekvent längre, och att folk skrivit detta flera gånger i tråden. Inklusive jag själv.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Gigabyte RTX 3080 Eagle OC

Någon som beställt Gigabyte RTX 3080 Eagle OC från NetOnNet och fått det levererat?
När beställde ni och när blev det levererat?
Tyvärr var jag sen att beställa (26/12) och NoN uppger inga uppgifter om köplats, leverans eller backlog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingkali:

Någon som beställt Gigabyte RTX 3080 Eagle OC från NetOnNet och fått det levererat?
När beställde ni och när blev det levererat?
Tyvärr var jag sen att beställa (26/12) och NoN uppger inga uppgifter om köplats, leverans eller backlog.

Ja, nej.
Nov 18, aldrig.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag köpte 3080 på release, 5900X och MSI x570 Tomahawk på black friday från Webhallen.

Då ingick spel på 3080 och 5900X samt cashback på MSI.

Jag gissar att inget av detta är något man får ta del av när produkterna kommit först nu?

Köpte X570 Tomahawk under mellandagarna från Webhallen. Var lite långsam
Men jag plockade ut det 30/12 och reggade produkten hos MSI. Fick mitt Valhalla då sista datumet var 31/12.
Hämtar du ut allt först nu så gäller inget då datumen passerat.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av macoo80:

Jag beställde den 25/9 och har inte fått mitt kort än. Tidigare har den i Klarna-appen stått som "reserverad"/"pågående" el. liknanade, men idag när jag tittade står den som "avbruten". I elgigantens orderdetaljer står den dock fortfarande som "reserverad". Har precis mailat och frågat dom om detta.

Skulle inte bli förvånad om alla som väntar och valde Klarna heller inte kommer att få dom (iaf inte till tidigare prissättning).

Skrivet av Elfsberg:

Jag ser framför mig:

"Oj, fel i systemet, tyvärr är det inget vi kan göra något åt."
"Jag har kvar mailet för bokning med ordernummer och tidpunkt"
"Finns det något annat jag kan stå till tjänst med?"

Gott folk, ni kan vara lugna i båten.
Jag har vart i kontakt med Elgigantens support, enligt supporten är detta ett känt problem. Och dom hanterar det precis som Webhallen gör; när ordern kommer till kassan (d.v.s. när dom ska skicka din vara), skickar dom en länk till dig för att uppdatera betalning med en "elgiganten faktura". Skillnaden här mellan elgiganten och webhallen är att webhallen skickar en länk för att uppdatera din klarnabetalning, medans elgiganten kör på deras egna betalning/faktura som också erbjuder enligt supporten, få först, betala sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Gott folk, ni kan vara lugna i båten.
Jag har vart i kontakt med Elgigantens support, enligt supporten är detta ett känt problem. Och dom hanterar det precis som Webhallen gör; när ordern kommer till kassan (d.v.s. när dom ska skicka din vara), skickar dom en länk till dig för att uppdatera betalning med en "elgiganten faktura". Skillnaden här mellan elgiganten och webhallen är att webhallen skickar en länk för att uppdatera din klarnabetalning, medans elgiganten kör på deras egna betalning/faktura som också erbjuder enligt supporten, få först, betala sen.

Jag tänkt snarare att de förlorar sin köplats..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Jag tänkt snarare att de förlorar sin köplats..

du kan ju ringa dom, o be dom skicka nya betallänken till dig i förväg (y)

Permalänk
Medlem

Kanske skrivits tidigare, men ser nu att inet stryper till det extra vad gäller köp av 30X0-kort - endast 1 kort oavsett vilket variant man köpt tidigare.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Kanske skrivits tidigare, men ser nu att inet stryper till det extra vad gäller köp av 30X0-kort - endast 1 kort oavsett vilket variant man köpt tidigare.

Hm, det där såg jag inte. Man kan ju alltid lämna tillbaka sitt nuvarande 3000-kort och köpa på sig ett bättre. Men 24000 lakan för ett grafikkort är sjukt.

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989