Överföring SEPA till crypto.com

Permalänk
Medlem

Överföring SEPA till crypto.com

Hur får man in överföringen till sitt konto på crypto.com med sepaöverföring?

Dom skriver "The name on your bank account must be the legal name associated with your crypto.com account"

Mitt fulla namn är mitt kontonamn på crypto.com, men mitt bankkontonamn är ju bara mitt tilltalsnamn & efternamn.
Vill ju inte skicka $$ ut i nullen.

Har frågat dom i chatten för ett par dagar sedan men har inte fått något svar ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad mellan ditt fulla namn, och det namn du har på kontot?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Är det stor skillnad mellan ditt fulla namn, och det namn du har på kontot?

Näe, bara ett förnamn som kommer innan mitt tilltalsnamn.

Provade skicka över €1 nu, segt med svar från deras support.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag kan inte lova någonting. Men vad jag kan se så har jag tilltalsnamn och efternamn som namn på min bank. Reggat på crypto är det namn tilltalsnamn mellannamn efternamn. Och då är det ett ä i mitt efternamn som inte är med på crypto.

Exempel:
Svensk bank: Bacon Bäkon
Crypto: Bejkon Bacon Bujkon Baekon

Överföringen gick igenom. Enda strulet var att jag glömde sätta valutan jag ville skicka till att matcha den jag satt upp på fiat-kontot så den första stannade och jag fick göra om den. Men det kan ju vara så att det faktiskt står någonting annat på själva betalningen när den väl dyker upp hos crypto.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Hej igen...

Hittade nu att på själva överföringskvittot som gick iväg så var hela namnet angivet och anpassat där de konverterat ä till ae. Så du borde hitta ett sådant kvitto hos din bank redan nu. Om det är ditt fulla namn kan du nog skicka en summa till. Tog ett par dagar för crypto att regga pengarna, och du vill ju shoppa i dippen nu

Visa signatur

//Bacon