PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Medlem

Idag verkar de lossnat för min order hos Webhallen, beställde 15/6. Fick sms från Klarna, har betalt och gjort klart och nyss plingade det till i telefonen att ett paket är på väg till mig.

Äntligen.

Även om jag såklart kommer vara skeptisk tills dess att jag har paket framför mig.

Permalänk

Och där fick jag slutföra mitt köp via klarna hos webhallen! Hade tappat lusten lite men nu tändes lågan igen 😁 förbokade 20/6 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotlol1:

Samma här, definitivt felskrivet. Har de hämtat din ännu?

Ringde dom idag och alla har blivit skickade igår förutom dom som blev beställda igår.

Permalänk

Jag beställde en SE hos webhallen 2020-06-15 21:44. Är nu under transport och beräknat leveransdatum är Torsdag 2021-03-18.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotlol1:

Står fortfarande så för mig... Tror inte att de skickade paketet igår.

Du kan läsa mitt meddelande för någon minut. Finns två olika senarium och det är att dom blev skickade igår men dom blev inte scannade på terminal eller inte skickade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Nu fick jag SMS från Webhallen att uppdatera betalning med Klarna - Så den borde vara på väg inom kort
Beställde 12/6, så måste hamnat precis på gränsen mellan förra och den här leveransen.

Och där var den skickad - Beställde 20.30 den 12/6 mer exakt. Sjukt att det skulle ta 4 månader efter release innan man fick en trots att man bokade nästan ett halvår innan...

Permalänk

Beställde en de nu från cdon, ÄNTLIGEN!!!

Permalänk

Märkligt Webhallen skickade mejl till min kompis som bokade samma dag som mig, men jag har inte fått något. Valde dock att hämta i butik kanske tar längre tid då?

Vi bokade 14/6

Permalänk

Beställde från iphonehome nu. Leverans 16 april. Tänker man kan avboka om man mot förmodan hittar en butik med tidigare leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Märkligt Webhallen skickade mejl till min kompis som bokade samma dag som mig, men jag har inte fått något. Valde dock att hämta i butik kanske tar längre tid då?

Vi bokade 14/6

Du får nog ett mail när den finns att hämta i butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skoldborg:

Beställde från iphonehome nu. Leverans 16 april. Tänker man kan avboka om man mot förmodan hittar en butik med tidigare leverans.

Hoppas du får. Tycker själv företaget verkar scam tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naffor:

Såg att många inte fått någon info från DHL om sitt PS5 de beställt från Retrospelbutiken. Nu fick jag äntligen en uppdatering från DHL att paketet hanteras vid terminal i Halmstad. Beställde i fredags.

Beställde i fredags jag med ingenting här än så länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skoldborg:

Beställde från iphonehome nu. Leverans 16 april. Tänker man kan avboka om man mot förmodan hittar en butik med tidigare leverans.

Drog de av pengarna direkt? Lycka till, hoppas du inte blir scamad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Märkligt Webhallen skickade mejl till min kompis som bokade samma dag som mig, men jag har inte fått något. Valde dock att hämta i butik kanske tar längre tid då?

Vi bokade 14/6

Troligt att de informerar honom att det är skickat, medan du informeras när det finns att hämta i butik.

Permalänk

Nu är digital edition på cdon slut så alla vet

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransbesked från MediaMarkt? Gjorde min beställning fredag vid 16 tiden och har endast fått orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem

Nu plinga det till att jag kan hämta min på inet..beställd SE 18/6- 2020

Permalänk
Medlem

Missade cdon vafan

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Drog de av pengarna direkt? Lycka till, hoppas du inte blir scamad.

Vad får er att tro att de är scammers? Har väldigt bra omdömen på prisjakt (https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678) och fick ett bekfräftelsemail som ser legit ut med alla uppgifter.

Tidigare erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skoldborg:

Vad får er att tro att de är scammers? Har väldigt bra omdömen på prisjakt (https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678) och fick ett bekfräftelsemail som ser legit ut med alla uppgifter.

Tidigare erfarenheter?

Bra omdöme baserat 2(!) recensioner, just sayin. Hade personligen aldrig chansat.

Visa signatur

Fractal Design Define S | Core i5-6500 3.2 Ghz | ASUS Z170-P-ATX/Z170 | Asus GTX 1060 6Gb|Corsair Vengeance 2666 Mhz 24G| Cryorig H7 | Windows 10 PRO 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skoldborg:

Vad får er att tro att de är scammers? Har väldigt bra omdömen på prisjakt (https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678) och fick ett bekfräftelsemail som ser legit ut med alla uppgifter.

Tidigare erfarenheter?

Två anonyma omdömen, nyregistrerat företag som är registrerat för att handla med djurmat - som dessutom är ett brittiskt Limited-bolag (kräver mindre än att starta AB), VDn förekommer hos Lexbase...
Med det inte sagt att det ÄR scam - men jag hade aldrig betalat en krona till företaget innan leverans skett...

Det skulle kunna vara en seriös kille som startat bolag, vanligt att man köper ett färdigt limited-bolag för att slippa krångel, och att man gjort något dumt tidigare betyder ju inte att man tänker blåsa folk - men... Tja.

Permalänk

Att folk vågar handlar på iphonehome, helt galet.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av skoldborg:

Vad får er att tro att de är scammers? Har väldigt bra omdömen på prisjakt (https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38678) och fick ett bekfräftelsemail som ser legit ut med alla uppgifter.

Tidigare erfarenheter?

Inga erfarenheter.
Snabb googling på bolaget av vad dem själva anger dem heter.

https://www.bolagsfakta.se/5164121542-NORDIC_SALES_%26_TRADIN...

Dem ska enligt vad dem anmält själva hålla på med

46380 - Partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur

Samt knappt några recensioner eller erfaren. 2 st = 0 för mig... skulle dock själv aldrig betala så mycket i förskott för att få vänta.
Men jag håller tummarna för att jag får säga jag hade fel och du får ditt ps5a!

Permalänk

Låter ju mindre bra. Och sjukt dålig research från min sida. Får kontakta min bank och se vad de kan göra.

Det har inte dragits några pengar och nu har jag tömt mitt konto, så de får svårt att blåsa mig på pengar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av manne_1:

Jag fick fick just reda på att Mediamarkt inte kan leverera ngn PS5 som jag beställde i torsdags. Så det var en j-a tur att jag beställde via Elgiganten också när jag fick erbjudande i andra delen av lotteriet i fredags.
Så idag kom leveransen från EG 🥰

Menar du att leveransen är fösenad eller att den blivit makulerad?

Permalänk
Medlem

Följt med här ett gäng månader men bara läst vad ni skrivit om ev ställen man kan köpa på. Idag lyckades jag köpa från CDON och då ville jag regga mig och tacka er för hjälpen. Väntar på min köplats från Webbhallen med och skulle jag få tillgång att köpa en där kommer jag sätta ut den här till inköpspris eller ge någon min kod eller vad det nu blir.

Permalänk
Skrivet av Naffor:

Såg att många inte fått någon info från DHL om sitt PS5 de beställt från Retrospelbutiken. Nu fick jag äntligen en uppdatering från DHL att paketet hanteras vid terminal i Halmstad. Beställde i fredags.

Jag har också fått ett sånt meddelande nu i eftermiddags. Det betyder att vi sannolikt får våra PS5:or imorgon, eller allra senast på torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cee08:

Följt med här ett gäng månader men bara läst vad ni skrivit om ev ställen man kan köpa på. Idag lyckades jag köpa från CDON och då ville jag regga mig och tacka er för hjälpen. Väntar på min köplats från Webbhallen med och skulle jag få tillgång att köpa en där kommer jag sätta ut den här till inköpspris eller ge någon min kod eller vad det nu blir.

Va kul att du fick en när jag la ut det!
Är det för en SE så blir jag gärna intresserad om jag inte fått tqg i en!

Permalänk
Medlem

Nice beställde igår av Retrospelbutiken, och nu var den skickad inte dåligt!