RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

var det någon som såg Powercolor 6700Xt för 5019kr? Tänkte "no brainer" och la i kundvagn och tryckte köp, utgått..

Vad missar jag, inte för att det spelar roll men från att jag såg första 6700xt, till att jag hittade powercolorkortet och att jag tryckte köp tog det inte mer än 5-6sekunder.

vad gjorde jag för fel måntro?

Samma här, felet vi gjorde var att få upp våra förhoppningar!

Permalänk
Medlem

Jaja, det bidde visst ingen ersättning för det gamla gtx660-kortet idag heller... :/ Hade siktet instället på ett referenskort eller ett Gigabyte Eagle, men >5500kr är ju sinnesjukt (redan >4kkr är egentligen redan där).

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, rtx2660s
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk

Lanseringen är ju kl 15:00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Haha, tror det var ett av de korten som inte inkommit eller hade något utsatt pris. Ser ut som referenskylare när man tittar på det så priset kanske är/var satt efter riktpriset.

Kommer ligga lågt och överväga mina behov framöver, kan lika gärna vänta in referenskortet och köpa det direkt från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watchdog87:

Ja, det är tidpunkten jag också hört i en vecka nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watchdog87:

14:00

Permalänk

Ja då får man se om vinner på lotteriet på inet imorgon då... har väl inga höga förhoppningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

var det någon som såg Powercolor 6700Xt för 5019kr? Tänkte "no brainer" och la i kundvagn och tryckte köp, utgått..

Vad missar jag, inte för att det spelar roll men från att jag såg första 6700xt, till att jag hittade powercolorkortet och att jag tryckte köp tog det inte mer än 5-6sekunder.

Såg också det, gick inte att beställa.

Permalänk
Proffsmoddare

AMD.s sida var ju ett skämt. Totalt sönderbombad, och de verkar inte ens försökt att mitigera det även om de visste vad som skulle hända

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Skrivet av Haglund:

Exakt samma situation för mig! Jaja, mitt RX 5700 får leva ett tag till helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Jag lyckades få igenom en beställning på det kortet, men vågar inte fira före jag har kortet i handen.

Lyckades även komma till Checkouten på AMD:s webshop men den krashade medans jag checkade ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Samma här, blev sjukt glad och sedan sjukt besviken.

Skrivet av Dampfnudel:

Ja då får man se om vinner på lotteriet på inet imorgon då... har väl inga höga förhoppningar

Ja samma här, tyvärr inga höga förväntningar heller. Köpte ett 3060 Ti den 26:e feb som jag inte fått ännu så vi får la se vilken som kommer först och avbryta den andra order så jag får tillbaka mina pengar hehe.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Fick också tag i ett xfx 319 merch. Få se om jag kan få den att funka med mitt chassi.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

AMD.s sida var ju ett skämt. Totalt sönderbombad, och de verkar inte ens försökt att mitigera det även om de visste vad som skulle hända

Varför skulle AMD bry sig? De vill sälja alla kort de har, hur många som inte lyckades beställa bryr de sig knappast om.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D
B550 Gaming X V2
RX 7800 XT
Corsair Vengeance Pro SL 32 GB
Lian Li O11 Dynamic White med för många fläktar

Permalänk

Fan. Kom så långt på AMD's sida att jag fick bankid bekräftelse. Däremot var bekräftelsen på 0 kr och köpet misslyckades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grejsi:

Lyckades dunka in en beställning EXAKT 14:00 på webhallen och det står fortfarande som i lager på beställningen, ska bli spännande att se om webhallen "råkar komma på" att det inte alls finns i lager

Edit: "Okänt leveransdatum"

Jag beställde också via Webhallen till en polare och har samma som du. Jag har dock beställt vid tidigare lansering och då dök kortet upp dagen efter så tror nog det är rätt lugnt

Edit: fick en leverans bokad från Budbee så det verkar vara klappat och klart

Skrivet av Watchdog87:

Dom flyttade till kl 14.00... Jag höll också på att missa det.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mans12364:

Fan. Kom så långt på AMD's sida att jag fick bankid bekräftelse. Däremot var bekräftelsen på 0 kr och köpet misslyckades.

Samma här. Jag lyckades logga godkänna paypal och sen krashade sidan när jag bekräftade.

Permalänk
Skrivet av weenan:

Samma här. Jag lyckades logga godkänna paypal och sen krashade sidan när jag bekräftade.

Samma, kom t o m till sidan efter med bekräftelsen men därifrån kom jag aldrig vidare...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av weenan:

Same. Referenskortet var det enda jag såg som var av intresse. 3:e parts-korten var alla rejält saltade prismässigt och rätt ointressanta

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att all handel hör hemma i marknaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har läst på flera håll att en ny omgång kort kommer till salu klockan 17:30 svensk tid via amd.com. Nån som sett nåt officiellt om det, eller vet mer?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett MSI Radeon RX 6700 XT 12GB MECH OC på inet för hela 7490kr, blir att avbeställa den samt ett XFX Radeon RX 6700 XT MERC 319 för 6790 från netonnet. Behåller nog kortet från netonnet och säljer mitt befintliga 5700 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag har läst på flera håll att en ny omgång kort kommer till salu klockan 17:30 svensk tid via amd.com. Nån som sett nåt officiellt om det, eller vet mer?

Det har jag missat, var har du sett det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Det har jag missat, var har du sett det?

Ett par olika forum. Men det är alltså ingen säker information alls.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Ett par olika forum. Men det är alltså ingen säker information alls.

Har vi att göra med en teaser?! ;D Skämt å sido. Det vore ju kalas, referenskortet känns somd ett enda kortet jag kan tänka mig i skrivande stund. Ser renast ut också.

Permalänk
Medlem

Gick tidigare från jobbet. 14:00 = nice tänkte jag! Troligen inte lika många som har möjlighet det klockslaget. Sen kanske intresset för dom lite sämre korten inte är lika hett och att "många" redan sitter med nya kort. Trodde att kanske har man en chans ändå! Resultatet då? Lyckades inte ens se en köpknapp!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Gick tidigare från jobbet. 14:00 = nice tänkte jag! Troligen inte lika många som har möjlighet det klockslaget. Sen kanske intresset för dom lite sämre korten inte är lika hett och att "många" redan sitter med nya kort. Trodde att kanske har man en chans ändå! Resultatet då? Lyckades inte ens se en köpknapp!

Det var nog de dyrare korten med eftermarknadskylare som var de enda som gick att knipa dessvärre. Det fanns ju dock bättre tillgång än jag förväntat mig på de korten även om priset såklart är hutlöst så är det ju bättre än att lägga 7200kr för ett 2070 Super från Inet som är det enda andra dugliga kortet som verkar gå att få tag i.

Jag tänker att man får ta med i beräkningen när man köper ett av dessa kort att man just nu också kan sälja sitt gamla kort för betydligt mer än för ett halvår sedan. Säg att man sitter på ett GTX 1080 som var nere på runt 2000kr för 6mån sen så får man ju lätt 3500kr för ett sånt idag, så drar man av dom 1500kr man kan tjäna på sitt gamla kort på det nya kortet så landar man runt 5000kr vilket ju känns ungefär vad det de här korten borde gå för.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Jag lyckades lägga till i varkurogen, logga in med paypal men i det sista steget när man skulle verifiera captcha så funkade det inte längre...Tror jag försökte i 30 min på bara den sidan innan jag gav upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Har vi att göra med en teaser?! ;D Skämt å sido. Det vore ju kalas, referenskortet känns somd ett enda kortet jag kan tänka mig i skrivande stund. Ser renast ut också.

Jag personligen tycker att XFX är den snyggast i den här 6000 serien. Men smaken är som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag personligen tycker att XFX är den snyggast i den här 6000 serien. Men smaken är som...

XFX är sjukt stiliga... tyvärr kan man inte vara kräsen i dagens läge. Man får göra som på krogen och gå på andra-sorteringen