RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av weenan:

Får hoppas att ingen verkligen köper till det priset så dom kommer tillbaka till jorden. Men dom lär väl säljas ändå tyvärr.

Proshop är ju dock kända för sina scalper-priser. De om någon kommer kräma ur varenda krona ur denna release

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite nervös nu. Det kommer ju inte bli nåt för jag kommer inte hinna bestämma mig innan de är slut vilket sannolikt rör sig om 5-10 sekunder tops.

Dock börjar jag tveka på behovet av att uppdatera just nu. Köpte precis en ny skärm på morgonen, 24" 1080p AOC och insåg att det enda som ligger lågt är Warzone(80 till 90fps) de gånger jag spelar det, annars är det alltid 100fps eller över med mitt 1060 6GB.

Ligger inte priset inom rimlig nivå med några hundringar mer eller mindre så tror jag att jag kommer backa ur inom 5 sekunder.

Är ni taggade?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Benkaboy:

Börjar bli lite nervös nu. Det kommer ju inte bli nåt för jag kommer inte hinna bestämma mig innan de är slut vilket sannolikt rör sig om 5-10 sekunder tops.

Dock börjar jag tveka på behovet av att uppdatera just nu. Köpte precis en ny skärm på morgonen, 24" 1080p AOC och insåg att det enda som ligger lågt är Warzone(80 till 90fps) de gånger jag spelar det, annars är det alltid 100fps eller över med mitt 1060 6GB.

Ligger inte priset inom rimlig nivå med några hundringar mer eller mindre så tror jag att jag kommer backa ur inom 5 sekunder.

Är ni taggade?

Kommer nog skita i det om jag inte får ett referenskort till msrp. Vanliga butiker kommer garanterat ha helt vansinnig prissättning och då är det inte värt det längre

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Kommer nog skita i det om jag inte får ett referenskort till msrp. Vanliga butiker kommer garanterat ha helt vansinnig prissättning och då är det inte värt det längre

Börjar luta åt det för mig med. Ska de ta ut närmare 10kkr för ett sådant här kort så kan jag gott vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Börjar luta åt det för mig med. Ska de ta ut närmare 10kkr för ett sådant här kort så kan jag gott vänta.

Ja med ett pris runt 10 så finns det ju ingen anledning att gå på ett 6700 när du får 6800/6800xt för samma pengar.

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Ja med ett pris runt 10 så finns det ju ingen anledning att gå på ett 6700 när du får 6800/6800xt för samma pengar.

Nej, det är en riktigt skev prissättning.

Är det någon som sett något på webhallen/inet/komplett om dagens släpp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamblinJack:

Nej, det är en riktigt skev prissättning.

Är det någon som sett något på webhallen/inet/komplett om dagens släpp?

Inet:

"Viktig information inför releasen av Radeon 6700 XT
Idag 14:00 släpps Radeon 6700 XT upp för beställning och följande upplägg gäller:
- Vi visar bara modeller som går att beställa. Sedan tidigare har vi listat alla utannonserade modeller, men flera av dem saknar förväntade leveransdatum och vi har därför valt att inte visa dem på Inet.se vid releasen och att inte ta beställningar på dem än.
- Vi kommer inte visa aktuellt lagersaldo på produkterna, utan skriva hur många vi har eller kommer få in under 'Mer info' på respektive produktsida. Detta gör vi för att inte ge missvisande saldo under releasen, då våra system inte hinner uppdatera saldot i samma takt som beställningar läggs.
- Efter att vi tagit motsvarande antal beställningar som vi har grafikkort i lager eller på väg in av respektive modell så kommer vi att stänga ned möjligheten att beställa dem. Vi vill undvika onödigt långa väntetider genom att ta fler beställningar än vad vi har grafikkort på väg in.
- Tyvärr kan vi dock inte med tillräcklig precision stoppa beställningsflödet vid den här typen av releaser, så även om du får igenom en beställning kan vi inte lova ett exemplar från första leveranserna – men du behåller givetvis din plats i kön.
- Vi kommer manuellt gå igenom beställningarna efter releasen, för att se till att allt står rätt till innan vi släpper upp allokeringarna. Morgonen dagen efter releasen, runt kl 09:00 kommer du kunna se om du fått ett grafikkort, eller din eventuella förväntade leveranstid, på ’Min sida’ på Inet.se.
Vi hoppas upplägget känns bra, men tar gärna emot konstruktiva idéer inför kommande releaser.
14:00 kommer du hitta våra modeller"

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem

Nu lär man väl inte ha jättemycket val vilken man får tag i, men prioriterar ni någon särskild modell av 6700 XT?

Permalänk
Skrivet av Grejsi:

AMD tillåter inte ÅF att ha produkter på hemsidan före själva lanseringen

Inte själva produkterna men de brukar väl ha en landningssida för dem innan de är listade i katalogen så att säga? Hade inte Inet det tidigare där de också beklagade sig över hur dålig tillgång det var etc. Kanske bara var för de gröna korten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamblinJack:

Nej, det är en riktigt skev prissättning.

Är det någon som sett något på webhallen/inet/komplett om dagens släpp?

Komplett:

"Klockan 14:00 i dag så lanserar AMD RX 6700 XT -ett grafikkort i mellanklassen som hamnar perfekt mellan RTX 3060 Ti och RTX 3070 i prestanda. Som vid tidigare lanseringar av grafikkort så är tillgången begränsad och vi räknar med att korten fullkomligt flyger av hyllan.
För alla som är sugna på en färdig Komplett PC 🖥️ med det nya kortet så har vi öronmärkt ett antal 6700 XT-kort för detta.
Om du lyckas knipa dig ett kort så kommer du efter några timmar, när vi hunnit tugga igenom alla beställningar, att kunna se ett preliminärt leveransdatum för just din beställning under “min sida”. Om du inte lyckas få ett kort från våra första leveranser så kan väntetiden bli lång då tillgången från leverantörerna är begränsad. Men vi gör vårt bästa för att leverera så många kort vi kan, så snabbt som möjligt. 💗"

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamblinJack:

Inte själva produkterna men de brukar väl ha en landningssida för dem innan de är listade i katalogen så att säga? Hade inte Inet det tidigare där de också beklagade sig över hur dålig tillgång det var etc. Kanske bara var för de gröna korten...

Det var för Nvidia, AMD har andra krav på ÅF

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tengle:

Nu lär man väl inte ha jättemycket val vilken man får tag i, men prioriterar ni någon särskild modell av 6700 XT?

Referens eller Sapphire Pulse för min del. Men det spelar ingen större roll egentligen

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

De verkar vara slut på amds hemsida redan innan 14:00 haha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Haha 6700 XT var "Out of stock" på AMD sidan direkt när den las upp! Vilka hycklare!

EDIT: Eller dom la upp nu "in stock" lite senare.
EDIT2: Nu 1min senare slut.

Permalänk
Inaktiv

Laddade om sidan var 5e sekund. Gick från att inte finnas till Out of stock

Edit: Fick fram Add to cart, fick se den i varukorgen, sen kraschade betalningsmodulen. Yeyy!

Permalänk
Medlem

Slut på Webhallen

Permalänk
Medlem

Ett kort för referenspris på Inet, men det finns bara 40 st och kommer aldrig in igen. Vinnarna av "lotteriet" avslöjas först imorgon.

Det är Kafka-nivå på grafikkortsköp just nu

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Proffsmoddare

Blir inget för mig. För 8k kan jag lika gärna köpa ett 6800

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Jag ger det till Onsdag nästa vecka så kommer det upp på marknad "6700XT till salu" samt med en bullshit story "har inget behov, ska flytta till månen därav behöver jag inte kortet"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RamblinJack:

Nej

Edit. För sen, det går fort här

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

var det någon som såg Powercolor 6700Xt för 5019kr? Tänkte "no brainer" och la i kundvagn och tryckte köp, utgått..

Vad missar jag, inte för att det spelar roll men från att jag såg första 6700xt, till att jag hittade powercolorkortet och att jag tryckte köp tog det inte mer än 5-6sekunder.

vad gjorde jag för fel måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Blir inget för mig. För 8k kan jag lika gärna köpa ett 6800

Köpte RTX3070 för mindre än vad partnerkorten av 6700XT kostar, tyckte det var dyrt då, men nu är det billigt. RTX3070 är trots allt objektivt bättre på precis allt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Det finns inte en chans att jag ger mer än 7K för detta kort. Ett till kort till minare.

Permalänk
Medlem

Var det någon som såg en Sapphire 6700xt Pulse någonstans? Jag gjorde det iallafall inte...

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Proffsmoddare

AMDs sida är lite trasig

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Lyckades dunka in en beställning EXAKT 14:00 på webhallen och det står fortfarande som i lager på beställningen, ska bli spännande att se om webhallen "råkar komma på" att det inte alls finns i lager

Edit: "Okänt leveransdatum"

Visa signatur

Ryzen 5 3600
B550 Gaming X V2
RTX 3060 Ti
Corsair Vengeance Pro SL 32Gb
Lian Li O11 Dynamic White med en satans massa fläktar

Permalänk
Medlem

Lyckades få en beställning på Webhallen för 6990kr men känner lite dålig smak i munnen för det priset..