3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Stötte på denna annons i jakt något annat

https://www.facebook.com/marketplace/item/270637954607689/

Någon som lyckades boka två st RTX3090 men ej vill ha?

För hämtning Webhallen Bredden

Bättre att han avbokar så får nästa i kön korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Hann någon mer se dessa 15x 3080 kort ?

Min Pi4 kollar igenom ett gäng butiker med ca 30 sekunders intervall och den såg aldrig några kort på webhallen.
Var dessa kort kanske i något butikslager?
Min sökning gällde endast webblager så det skulle kunna förklara att de aldrig dök upp, eller så hann någon/några knipa dessa på ca 30 sekunder.

Har testkört min kod med ett par andra scenarion nu och den har inte visat några fel.
Sen förstår jag givetvis att jag inte är unik med att automatiserat lagerkoll, men om marginalerna är så små som 30 sekunder så har man ju ingen chans om man inte automatiserar köpprocessen också.
Man vill ju inte heller pressa deras servrar för hårt, Inet dyker lite då och då under dagarna redan som det är.

kör du distill eller någon annan app? Har aldrig lyckats få distill att kunna läsa in ett värde jag vill monitorera just på webhalleb

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mattemaz:

Man blir ju lite nyfiken på hur mycket kön har krymt nu på TUF OC på Webhallen.
Saknaden av Patriks gryma uppdateringar är stor.

Jag är inte lika snabb men jag fixar lite då och då ännu, har uppdaterat kön, lite senare i veckan uppdaterar jag datum-spannen då det är enklare att uppdatera den när majoriteten av korten har sålts bort. (non-oc helt uppdaterad, OC dröjer några dagar till)

Skrivet av Zeppan:

Patrik smyguppdaterar fortfarande sidorna så det lär komma någon uppdatering

Helt rätt, tack för att du informerar i tråden <3

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Vad deprimerad man känner sig nu. Folk som beställt sina 3080 Tuff OC i oktober har börjat få sina kort från Webhallen. Medans Non-oc inte ens har kommit ut till alla som beställde dem samma dag som släppet.

Läst att vissa butiker har låtit kunder som väntat har fått erbjudande att hoppa över till OC modellen för mellanskillnaden. Inget jag förväntar mig utan jag får vänta tills de plingar till i brevlådan.

Edit: inlägg redigerat då det kom fram som lite väl desperat. Innan jag hann se senaste uppdatering på produktsidan.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Fan vad deprimerad man känner sig nu. Folk som beställt sina 3080 Tuff OC i oktober har börjat få sina kort från Webhallen. Medans Non-oc inte ens har kommit ut till alla som beställde dem samma dag som släppet.

Kan man få gå före i kön på OC modellen och lägga mellanskillnaden på 165kr eller vad det nu blev innan prisökningarna <.< ( Inget jag förväntar mig, har för mig komplett? Gjorde nått sånt. Främst nedlåtenheten av gpu situationen som talar )

Känns rätt otroligt va, man står ju i kön till det kort man beställt. Sen är det såklart skittråkigt att det inte inkommer fler kort, men så länge folk står i kö till OC-kortet också så är det enda återförsäljarna kan få av att låta er med non OC gå före i kön en stor jävla shitstorm från de i OC-kön. Det skulle knappast väga upp för att ni i non OC-kön blev glada.

Däremot kan man ju tycka att om man betar av alla i kön till OC-kortet så skulle man kunna öppna upp för att innan man tar in nya beställningar på OC-kortet så låter man de som redan står i kö till ett non-OC ställa sig i kö till OC-kortet för att få ett kort så snart som möjligt.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag är inte lika snabb men jag fixar lite då och då ännu, har uppdaterat kön, lite senare i veckan uppdaterar jag datum-spannen då det är enklare att uppdatera den när majoriteten av korten har sålts bort.

/Patrik

1-48 (tuf non-oc), passet närmar sig sitt slut i alla fall 🤪

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Bättre att han avbokar så får nästa i kön korten.

Han vill väl ha "poängen" till sina achivements på Webhallen kanske? 50.000kr ger några nya om man nu bryr sig om sådant.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Han vill väl ha "poängen" till sina achivements på Webhallen kanske? 50.000kr ger några nya om man nu bryr sig om sådant.

Busted!

Det är jag som ger bort reservationer på marketplace, av den simpla anledningen att det enligt mods är förbjudet här på Sweclockers och då följer jag reglerna.

Vad man får ut av det? Förutom lite XP så får man framförallt mycket positiva vibbar och glädje samt en klase med bra karma hoppas jag. En kille som jag fixade ett 3070 till häromveckan grät i princip av lycka. En annan som jag löste ett 6700XT till var så tacksam för hjälpen då han pga sitt jobb sällan hade möjligheter att sitta och trycka F5 på diverse sidor.

Folk blir så otroligt glada vilket glädjer mig. Släpper alltid tillbaka korten till webhallen efter 48 timmar om ingen vill ha ett visst kort men än så länge har det inte hänt mer än en gång då efterfrågan är hög, speciellt på 3060Ti och uppåt.

Hade gärna gjort det här på Sweclockers men enligt moderator är det som sagt inte tillåtet.

Så, nu fick ni svar på den mystiska givaren på marketplace och kan återgå till snack kring 3080/3090.

Permalänk
Medlem

11990 kr för 3080 tuf oc på webhallen f r o m idag. 🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

11990 kr för 3080 tuf oc på webhallen f r o m idag. 🙈

Ja, prisutvecklingen har verkligen varit sjuk, och det gäller så klart inte bara 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Ja, prisutvecklingen har verkligen varit sjuk, och det gäller så klart inte bara 3080.

+50% från lanseringpriset på 7990kr trodde man ju inte det skulle gå upp till. Sjukt är det minsta man kan säga. Gäller överlag gpu marknaden idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Fan vad deprimerad man känner sig nu. Folk som beställt sina 3080 Tuff OC i oktober har börjat få sina kort från Webhallen. Medans Non-oc inte ens har kommit ut till alla som beställde dem samma dag som släppet.

Kan man få gå före i kön på OC modellen och lägga mellanskillnaden på 165kr eller vad det nu blev innan prisökningarna <.< ( Inget jag förväntar mig, har för mig komplett? Gjorde nått sånt. Främst nedlåtenheten av gpu situationen som talar )

Har varit uppe i tråden innan. Den möjligheten fanns även hos Webhallen i höstas någon gång. Det var dock ett missförstånd mellan Webhallen och Asus om jag minns rätt och man borde inte fått göra detta. De ärar dock ändringarna, både Webhallen och ASUS. Så kudos till båda.

Det verkar dock ha trillat in en hel del non-OC i fredags. c:a 50 kort ser det ut som. Vet inte om det också skett en hel del avbokningar då antalet beställningar gick från 284 till 213. Rätt så säker att antalet beställningar på lanseringsdagen inte gick ner med 71 kort.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Vad betyder det egentligen att få "grön bock" hos Webhallen (skall få kortet skickat, ej hämta i butik)?

Är ett kort allokerat till mig?

Står fortfarande "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Har varit uppe i tråden innan. Den möjligheten fanns även hos Webhallen i höstas någon gång. Det var dock ett missförstånd mellan Webhallen och Asus om jag minns rätt och man borde inte fått göra detta. De ärar dock ändringarna, både Webhallen och ASUS. Så kudos till båda.

Det verkar dock ha trillat in en hel del non-OC i fredags. c:a 50 kort ser det ut som. Vet inte om det också skett en hel del avbokningar då antalet beställningar gick från 284 till 213. Rätt så säker att antalet beställningar på lanseringsdagen inte gick ner med 71 kort.

Man ska överhuvudtaget vara glad att ASUS som tillsynes enda tillverkare inte begränsade antalet beställningar de tillät till introduktionspris, bara tidsintervallet. Dessutom var det på två modeller som troligen har överlägset lägst marginal bland alla MSRP-prissatta AIB-modeller (FE-korten ligger troligen på liknande låga nivå). Man får väl hoppas att det är för att de förhandlade till sig ett bättre avtal för eventuella subvensioner från Nvidia, inte att de går back eller gör noll vinst på varje TUF-kort de levererar.

Tycker generellt att Webhallen hanterat detta väldigt bra. Visst, det var lite bristande information i början kanske (dock var man en av få, eller kanske den enda, som listade vad som faktiskt gällde för tillverkarnas introduktionspriser) men det gällde ju tyvärr alla återförsäljare då det var en väldigt ovanlig situation. Sedan fick man ju ordning på det och lämnade ut den information man hade, till den grad att jag aldrig kände behov av att överösa deras kundtjänst med frågor.

Hanteringen från Nvidias sida är jag mindre positiv till dock.

Skrivet av manta_boy:

Vad betyder det egentligen att få "grön bock" hos Webhallen (skall få kortet skickat, ej hämta i butik)?

Står fortfarande "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager".

Ja, det betyder att ett kort är allokerat som jag förstår det. Det står fortfarande "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager" på min skickade order som bör anlända idag, så just den fomuleringen kan du bortse ifrån.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Amazon ang leverans av 3080 asus tuf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

(non-oc helt uppdaterad, OC dröjer några dagar till)

Tackar för det! säger en non-oc-köare. Det har ändå hänt en del senaste en och en halv månaden.

Nu gav jag förvisso upp och skaffade ett 3090, men att sälja det när 3080 kommer är ett alternativ, så... jag hänger kvar i tråden, precis som alla andra.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/331727-Zotac-Gaming-GeFo...

Två kort finns inne. Svindyra men det är vi vana vid just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag är inte lika snabb men jag fixar lite då och då ännu, har uppdaterat kön, lite senare i veckan uppdaterar jag datum-spannen då det är enklare att uppdatera den när majoriteten av korten har sålts bort. (non-oc helt uppdaterad, OC dröjer några dagar till)

/Patrik

Skulle du kunna uppdatera kön på https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge... ? Tack

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

För dem som ligger med en beställning av 3080 TUF OC hos Inet så kan detta vara en liten fingervisning:

Beställd 29/9

22/3 köplats: 167

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

+50% från lanseringpriset på 7990kr trodde man ju inte det skulle gå upp till. Sjukt är det minsta man kan säga. Gäller överlag gpu marknaden idag.

Det är helt galet, har sett 3080's gå på tradera för 13-14000kr.

Sålde mitt 2070 super nu för 5000kr och köpte 3080 ROG Strix OC för Edit : strax över 10000 kort efter release.

Helt galen marknad. En kund berättade till mig att han sitter och väntar nu i månader med 30 chassin till sina kunder där de saknar grafikkort, finns inget att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Det är helt galet, har sett 3080's gå på tradera för 13-14000kr.

Sålde mitt 2070 super nu för 5000kr och köpte 3080 ROG Strix OC för strax under 9000:- strax efter release.

Helt galen marknad. En kund berättade till mig att han sitter och väntar nu i månader med 30 chassin till sina kunder där de saknar grafikkort, finns inget att få tag på.

13-40? försök 15-16 Det har varit normalpriset senaste veckorna tycker jag.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

3080 ROG Strix OC för strax under 9000:- strax efter release.

Hmm..

3080 ROG Strix kostade mig 10.290kr vid lansering. Efterfrågan enorm så hur köpte du för under 9.000kr? Låter helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

13-40? försök 15-16 Det har varit normalpriset senaste veckorna tycker jag.

Ännu sjukare ju, helt galet... bra är inte ett 3080 att det är värt de pengarna i mina ögon som en 3080 ägare nu ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hmm..

3080 ROG Strix kostade mig 10.290kr vid lansering. Efterfrågan enorm så hur köpte du för under 9.000kr? Låter helt sjukt.

Trodde jag köpte det för 9000kr men du har helt rätt, det låg lite dyrare på över 10.000:- ja

Permalänk

Tack för tipset @General Nord i förra vecka om (MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X hos Inet. Pris 25.999 kr. 10 i lager.)
Var snabb o bokade och fick kortet igår redan!
Nu är plånboken lätt igen, men tur att man har fullt med nudlar i köksskåpet.

Lycka till alla andra o happy gaming!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Bara 394st i kön nu😂🥳

Permalänk

Jahopp, sambon hämtade precis ut "ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC" till mig från Webhallen Farsta, beställd 15/10 kl:15.01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Bara 394st i kön nu😂🥳

I denna takt blir det ett grafikkort lagom till årsskiftet. Om ens det

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Kort ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC"

Butik inet.Se

Beställd 2020-09-22

Köplats idag 35

Permalänk
Skrivet av manta_boy:

Jaha nu blev jag av med min gröna bock.