Köpa kniv på Amazon.se 15 år

Permalänk
Medlem

Köpa kniv på Amazon.se 15 år

hej!
har velat köpa kniv på amazon.se nu ett tag en kniv med en slangbella på bara för att ha hemma och på landet så tänker ju inte gå runt med den i stan och sånt. Är väldigt förtjust i knivar om nu man kan säga så. Det jag undrar är om det går är ju under 18 år men får köpa för mina föreldrar och om jag kan få problem om jag nu köper den.

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman05:

hej!
har velat köpa kniv på amazon.se nu ett tag en kniv med en slangbella på bara för att ha hemma och på landet så tänker ju inte gå runt med den i stan och sånt. Är väldigt förtjust i knivar om nu man kan säga så. Det jag undrar är om det går är ju under 18 år men får köpa för mina föreldrar och om jag kan få problem om jag nu köper den.

tack

Enklast är väl att dina föräldrar köper den åt dig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Vissa slangbellor får inte överlåtas till personer under 21 år.

https://lagen.nu/1988:254#P2S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman05:

hej!
har velat köpa kniv på amazon.se nu ett tag en kniv med en slangbella på bara för att ha hemma och på landet så tänker ju inte gå runt med den i stan och sånt. Är väldigt förtjust i knivar om nu man kan säga så. Det jag undrar är om det går är ju under 18 år men får köpa för mina föreldrar och om jag kan få problem om jag nu köper den.

tack

Om det är ok för dina föräldrar så är det väl bara att köpa

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Köp en morakniv. Slangbella gör du med en trädklyka och cykelslang. Har du ingen morfar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Köp en morakniv. Slangbella gör du med en trädklyka och cykelslang. Har du ingen morfar?

Nää tyvärr inte. Jag har en morakniv men kniven jag vill ha är https://www.amazon.se/gp/product/B07GZH7YQL/ref=ox_sc_act_tit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Enklast är väl att dina föräldrar köper den åt dig.

yepp jag tror nog dom får köpa den åt mig

Permalänk
Skrivet av Batman05:

har velat köpa kniv på amazon.se nu ett tag en kniv med en slangbella på bara för att ha hemma och på landet så tänker ju inte gå runt med den i stan och sånt. Är väldigt förtjust i knivar om nu man kan säga så. Det jag undrar är om det går är ju under 18 år men får köpa för mina föreldrar och om jag kan få problem om jag nu köper den.

Gör Amazon.se något försök att kolla hur gammal du är? Görs det i så fall något försök att kontrollera om du talar sanning? Vissa sidor frågar bara om du är tillräckligt gammal och tar för givet att du talar sanning vilket gör att ålderskontrollen egentligen är helt meningslös. Titta på Systembolagets hemsida till exempel.

Är det inte så att matknivar kan köpas oavsett ålder medan andra knivar har 21-årsgräns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Gör Amazon.se något försök att kolla hur gammal du är? Görs det i så fall något försök att kontrollera om du talar sanning? Vissa sidor frågar bara om du är tillräckligt gammal och tar för givet att du talar sanning vilket gör att ålderskontrollen egentligen är helt meningslös. Titta på Systembolagets hemsida till exempel.

Är det inte så att matknivar kan köpas oavsett ålder medan andra knivar har 21-årsgräns?

vet inte om dom kollar hur gammal jag är men tror inte dom gör det. Jag antar att det är bäst att föräldrarna köper åt en då ifall man nu hade fått problem om jag köpte. Det med matknivar har jag ingen aning om tyvärr