Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kullager:

Hej
Är servern fortfarande aktiv ?
I så fall vill jag gärna ansluta mig till er.

Hej!

Jodå - inte riktigt lika aktiv som den var i början då många har spelat igenom så långt man komma i dagsläget (mer innehåll kommer från utvecklarna och då lär aktiviteten öka igen), men trots det så är det en del inne och även en del helt nya spelare inne. Så gott och blandat! Skickat ett PM till dig med serverinfo och Discord-länk.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Joinar gärna gemenskapen!
Spelar sporadiskt ibland med en vän, precis börjat, så är i bronsåldern, dödat the elder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Joinar gärna gemenskapen!
Spelar sporadiskt ibland med en vän, precis börjat, så är i bronsåldern, dödat the elder.

Klart du ska! Skickat PM!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Avstängd

Vi är tyvärr väldigt få som snackar via discord men hoppas på lite mer aktivitet framöver.
Jag har varit dålig själv på att spela då de gånger jag hoppat in varit helt ensam på servern. Hoppas på mer fart där också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vi är tyvärr väldigt få som snackar via discord men hoppas på lite mer aktivitet framöver.
Jag har varit dålig själv på att spela då de gånger jag hoppat in varit helt ensam på servern. Hoppas på mer fart där också.

Finns ju två aspekter av att spela på en värld med andra:
1.) Det hänger grejer i världen - förändringar när man inte spelar. Nya hus, nerhuggna träd, etc. Man springer på aktiva boningar och övergivna hus. Det gillar jag även om jag för stunden är själv på servern.

2.) Spela ihop - och här har ju aktiviteten gått för nu. Men man kan ju alltid skriva i Discorden och fråga någon där om dom vill hitta på något i spelet.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Avstängd

Är det några som fortfarande spelar på bimbim:s server? De senaste gångerna jag varit inne så har det varit jag och max en till.
Har alla lagt ner detta spel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Är det några som fortfarande spelar på bimbim:s server? De senaste gångerna jag varit inne så har det varit jag och max en till.
Har alla lagt ner detta spel?

Skulle tro att alla väntar på mer kontent Precis som jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Skulle tro att alla väntar på mer kontent Precis som jag

Samma här! Även om jag håller på att bygga en stuga i bergen. Varit inne lite och det brukar vara någon mer - någon som har spelat mycket och ibland någon helt ny.

Sedan tänker jag att Valheim är ett spel som jag i alla fall kommer spela i perioder lite så. När det kommer nytt innehåll (content) så blir folk mer aktiva och sedan mellan innehållssläppen så går man in ibland och mysspelar lite.

Och gällande att spela med andra så kan man ju skriva på Discord och fråga om någon vill göra x, y eller z ihop

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Unknowncow:

Skulle tro att alla väntar på mer kontent Precis som jag

Skrivet av bimbim:

Samma här! Även om jag håller på att bygga en stuga i bergen. Varit inne lite och det brukar vara någon mer - någon som har spelat mycket och ibland någon helt ny.

Sedan tänker jag att Valheim är ett spel som jag i alla fall kommer spela i perioder lite så. När det kommer nytt innehåll (content) så blir folk mer aktiva och sedan mellan innehållssläppen så går man in ibland och mysspelar lite.

Och gällande att spela med andra så kan man ju skriva på Discord och fråga om någon vill göra x, y eller z ihop

Säkert så det är. Själv har jag bara plockat första bossen så har fortfarande en hel del att göra för att komma så långt det går just nu.
Får hålla utkik efter nya uppdateringar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Har hela servern gått i sommaride?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har hela servern gått i sommaride?

Yes, några som är inne då och då - men annars väldigt lugnt. Tror inget det kommer dra igång på riktigt igen förrän en ny biom (och då troligtvis boss!) dyker upp. Kanske kan Heart and Home-dlc:en locka lite folk också (man måste ju utforska det känns det som).

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

Hej, hur får man åtkomst till servern, har precis börjat spela

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

@jaramillo, PM skickat!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

I morgon släpps Heart & Home-uppdateringen som vi är peppade för!

I och med detta tänkte vi nollställa världen så det blir roligare för nya vikingar. Så hojta till om ni vill hänga med oss SweC-folk.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Såg att denna tråden uppmärksammades i en SweC-nyhet - kul!

Så fort uppdateringen släpps så skapas en ny värld (så vid 15-tiden i dag).

Alla är välkomna till vår dedikerade server - helt nya spelare till spelare med hundratals speltimmar. Enda regeln är att man är sjyrre medspelare.

Skicka PM för inbjudan.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

**poff**

Permalänk
Medlem

Ville bara meddela att nu är en helt ny värld skapad med H&H-uppdateringen. Ser ut att vara en väldigt vacker början!

PS.
@MrWhizeguy, hörru! Hijacka inte tråden. Vi vill samla så många VikingClockers som möjligt på en server

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Ville bara meddela att nu är en helt ny värld skapad med H&H-uppdateringen. Ser ut att vara en väldigt vacker början!

Känns som att jag måste komma in i värmen igen efter att jag för några månader sedan helt plötsligt tappade intresset efter någon månads spelande. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Känns som att jag måste komma in i värmen igen efter att jag för några månader sedan helt plötsligt tappade intresset efter någon månads spelande. 😊

Klart du ska

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Klart du ska

Härligt! Är det samma IP och lösen som tidigare? 😊 Ska försöka komma in en stund ikväll när jag fått kidsen i säng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Ville bara meddela att nu är en helt ny värld skapad med H&H-uppdateringen. Ser ut att vara en väldigt vacker början!

PS.
@MrWhizeguy, hörru! Hijacka inte tråden. Vi vill samla så många VikingClockers som möjligt på en server

Trodde det var en gräns på 12 Pers 🤷🏼‍♂️ tar bort inlägget

Permalänk
Medlem

@Viktorph, yes! PM:ar dig inbjudan till Discord (du kanske redan finns där iofs, svårt att veta vem som är vem).

@MrWhizeguy, det är helt riktigt - men det är samtidiga spelare så även när Valheim var som absolut mest på tapeten så var vi max upp i 9-10, men det blir ofta så att några spelar på EM, några tidig kväll och vissa sen kväll så blir liksom inga problem. Det går dessutom att öka den förinställda gränsen med lite meck. Och tack hörru! Kom gärna in och spela med oss! Så roligt när man är några stycken

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Jag och min make har en egen server vi spelar på. Men inget av de nya sakerna från HH verkar vi ha fått? Ska man göra något annat än att ladda ner uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vildmina:

Jag och min make har en egen server vi spelar på. Men inget av de nya sakerna från HH verkar vi ha fått? Ska man göra något annat än att ladda ner uppdateringen?

Ni behöver uppdatera serverklienten också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Ni behöver uppdatera serverklienten också

Gjort det. Men kanske vi behöver göra ngt mera?

Permalänk
Skrivet av Vildmina:

Gjort det. Men kanske vi behöver göra ngt mera?

man får gå och plocka upp random saker i sina kistor så får man de nya recepten om ni kör på en gammal pre hnh server och använder materialet i de nya recepten.

bygger du uppgraderingarna till grytan och en ugn tror jag du fick ett gäng recept också.

de av de nya crafing materialen kan krävas att man tar sig till en outforskad del av kartan för att hitta då kistornas innehåll måste vara färskgenererat efter hnh uppdateringen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Lite sugen på spela genom valheim igen efter update. Tar gärna en invite till servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Lite sugen på spela genom valheim igen efter update. Tar gärna en invite till servern

PM skickat! Välkommen in i värmen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Intresserad av att joina er server

Permalänk
Medlem

@Vildmina, PM skickat! Välkommen!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.