Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kullager:

Hej
Är servern fortfarande aktiv ?
I så fall vill jag gärna ansluta mig till er.

Hej!

Jodå - inte riktigt lika aktiv som den var i början då många har spelat igenom så långt man komma i dagsläget (mer innehåll kommer från utvecklarna och då lär aktiviteten öka igen), men trots det så är det en del inne och även en del helt nya spelare inne. Så gott och blandat! Skickat ett PM till dig med serverinfo och Discord-länk.

Permalänk

Joinar gärna gemenskapen!
Spelar sporadiskt ibland med en vän, precis börjat, så är i bronsåldern, dödat the elder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Joinar gärna gemenskapen!
Spelar sporadiskt ibland med en vän, precis börjat, så är i bronsåldern, dödat the elder.

Klart du ska! Skickat PM!

Permalänk
Medlem

Vi är tyvärr väldigt få som snackar via discord men hoppas på lite mer aktivitet framöver.
Jag har varit dålig själv på att spela då de gånger jag hoppat in varit helt ensam på servern. Hoppas på mer fart där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Vi är tyvärr väldigt få som snackar via discord men hoppas på lite mer aktivitet framöver.
Jag har varit dålig själv på att spela då de gånger jag hoppat in varit helt ensam på servern. Hoppas på mer fart där också.

Finns ju två aspekter av att spela på en värld med andra:
1.) Det hänger grejer i världen - förändringar när man inte spelar. Nya hus, nerhuggna träd, etc. Man springer på aktiva boningar och övergivna hus. Det gillar jag även om jag för stunden är själv på servern.

2.) Spela ihop - och här har ju aktiviteten gått för nu. Men man kan ju alltid skriva i Discorden och fråga någon där om dom vill hitta på något i spelet.

Permalänk
Medlem

Är det några som fortfarande spelar på bimbim:s server? De senaste gångerna jag varit inne så har det varit jag och max en till.
Har alla lagt ner detta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det några som fortfarande spelar på bimbim:s server? De senaste gångerna jag varit inne så har det varit jag och max en till.
Har alla lagt ner detta spel?

Skulle tro att alla väntar på mer kontent Precis som jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Samma här! Även om jag håller på att bygga en stuga i bergen. Varit inne lite och det brukar vara någon mer - någon som har spelat mycket och ibland någon helt ny.

Sedan tänker jag att Valheim är ett spel som jag i alla fall kommer spela i perioder lite så. När det kommer nytt innehåll (content) så blir folk mer aktiva och sedan mellan innehållssläppen så går man in ibland och mysspelar lite.

Och gällande att spela med andra så kan man ju skriva på Discord och fråga om någon vill göra x, y eller z ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Skrivet av bimbim:

Samma här! Även om jag håller på att bygga en stuga i bergen. Varit inne lite och det brukar vara någon mer - någon som har spelat mycket och ibland någon helt ny.

Sedan tänker jag att Valheim är ett spel som jag i alla fall kommer spela i perioder lite så. När det kommer nytt innehåll (content) så blir folk mer aktiva och sedan mellan innehållssläppen så går man in ibland och mysspelar lite.

Och gällande att spela med andra så kan man ju skriva på Discord och fråga om någon vill göra x, y eller z ihop

Säkert så det är. Själv har jag bara plockat första bossen så har fortfarande en hel del att göra för att komma så långt det går just nu.
Får hålla utkik efter nya uppdateringar.