PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av qubsica2:

Hej,

Jag beställde också från NoN senaste kvällskampanj. Efter att ha läst om översålda konsoler blev man lite orolig, men nu på morgonen fick jag leveransbekräftelse med kollinr.

Jag valde vanlig gratisfrakt till ombud (ej express) och betalade med Swish.
Orderbekräftelse kom samma kväll 6/4 22.24
Status mottagen ända fram till 8/4 07.39 då den är markerad som skickad.

Rejält pissigt för er som inte får någon. Men jag antar att tillgången borde öka de närmaste månaderna.
En klen tröst är väl ändå att det inte finns så många rena PS5 titlar att spela än...

Snyggt! Grattis till PS5an

Men jag finner det jävligt märkligt att du fick orderbekräftelse 22:24 när jag fick min 22:19 typ..? (Inget ont om dig). Betyder det att jag var före dig eller du bara slumpmässigt fick eller? Jag undrar hur tilldelningen egentligen gick till. Och förresten verkar NoN ge fan i att svara mig när jag bad om mina pengar tillbaka. Hoppas dom är tillbaka på mitt konto till imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Snyggt! Grattis till PS5an

Men jag finner det jävligt märkligt att du fick orderbekräftelse 22:24 när jag fick min 22:19 typ..? (Inget ont om dig). Betyder det att jag var före dig eller du bara slumpmässigt fick eller? Jag undrar hur tilldelningen egentligen gick till. Och förresten verkar NoN ge fan i att svara mig när jag bad om mina pengar tillbaka. Hoppas dom är tillbaka på mitt konto till imorgon.

Tack!
22.21 Gick min swish iväg så du borde ju varit före mig...
De kanske körde en slumptalsgenerator för att lösa problemet 😳

Permalänk
Medlem

Mail från NoN för några minuter sedan om att mitt paket skickats Gratis frakt, orderbekräftelse 22.21.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Mail från NoN för några minuter sedan om att mitt paket skickats Gratis frakt, orderbekräftelse 22.21.

Samma här, gratis frakt order 22:19.

Permalänk

Min order från NoN blev också skickad för en stund sedan. Orderbekräftelse 22:24, gratis frakt.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk

Så rent jävla lotto då på vilka som får o inte får en konsol från NoN verkar det som.

Trodde högsta nivå på förbannad var 10, men se där, non har lyckats skruva upp den till 11.

Åh vad snällt av dom, ser att dom har skickat en del av min order....så snart har jag ett par trådlösa ps5 headset. Fy fan vad jag ska sitta i soffan o njuta av dom imorgon, weee

Antar att det är en smart sak dom gör för o eventuellt minska risken att man bryter reservationen man inte bad om.

Vilka jävla pissluffare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Så rent jävla lotto då på vilka som får o inte får en konsol från NoN verkar det som.

Trodde högsta nivå på förbannad var 10, men se där, non har lyckats skruva upp den till 11.

Åh vad snällt av dom, ser att dom har skickat en del av min order....så snart har jag ett par trådlösa ps5 headset. Fy fan vad jag ska sitta i soffan o njuta av dom imorgon, weee

Antar att det är en smart sak dom gör för o eventuellt minska risken att man bryter reservationen man inte bad om.

Vilka jävla pissluffare.

Så klart dom gör det, jag slog på med en konslor och fjärrkontrollen det står nu att dom är packade redo för leverans men jag har maila om att annullera ordern. Få sen när dom behagar med svar.

Permalänk
Medlem

Nu är min konsol skickad, valde gratisfrakten.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Nu är min konsol skickad, valde gratisfrakten.

Same. Förväntad lev imorgon. Redan förberett och köpt en extradosa och Ghost of Tsushima

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Någon annan som beställde med BEST hemleverans från NetOnNet igår och som fick veta att deras beställning är försenad? Jag var snabb på att beställa och hann bli klar med mitt köp innan sidan började sega ner, fick orderbekräftelse 22:19, och BEST informerade mig om att den skulle komma idag. 10:09 fick jag veta från NetOnNet att ordern är skickad, 10.24 i morse blev leveransen bokad av BEST men fick veta runt 18:30 att leveransen är försenad.

Någon annan som skulle få leverans idag som fick sin?

Ja, samma här. Ska kontakta best när de öppnar för att kolla vad som händer. Står som skickad på Non.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffe74:

Ja, samma här. Ska kontakta best när de öppnar för att kolla vad som händer. Står som skickad på Non.

Kontaktade dem nyss, vart hänvisad till att skicka en fråga med sändningsnummer till en mailadress. (hemleverans @ besttransport.se)
Kan uppdatera när jag fått svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffe74:

Min vilda gissning är att transporten mellan NoN och Best eget lager/logistikcentrum blev sen igår så att allt blev försenat en dag.

Permalänk
Medlem

får man massa gratis spel till ps5 med psplus eller hur ser det ut? Måste nog förbereda ps plus isåfall.. 😃
Also herregud vilket dyrt år spelmässigt. Nytt 3070 och nu ps5.
Men tack för alla tips. Nu slipper man kolla mer.

Permalänk
Medlem

Då finns paket från Amazon.se att hämta (valde gratisfrakt). Riktigt snabbt och bra jobbat av Amazon/Postnord. ca 24 timmar från beställning till leverans.

Permalänk
Medlem

Nu har min blivit levererad och hämtad. Jag åkte till NoN här i Jönköping för att skaffa en extra handkontroll och laddstation och i bilen kom jag på att PS5an har ju ingen utgång för optiskt ljud, så måste skaffa nån hdmi splitter tydligen 🤔 Killen i infodisken gratulerade mig till att jag fick tag i en PS5a 🤣

Hursomhelst, jag joinade tråden för kanske bara 2 veckor sen. Jag förstår frustrationen över att inte få tag i en, men trägen vinner som man säger. Håll ut, kolla denna tråden ofta, många som tipsar ofta (Ännu en gång, stort tack till er!) Och vad ni än gör köp inte för några fantasipriser på blocket etc, de asen kan gott sitta på sina konsoler, ha tålamod snart blir det eran tur! 🤗

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

får man massa gratis spel till ps5 med psplus eller hur ser det ut? Måste nog förbereda ps plus isåfall.. 😃
Also herregud vilket dyrt år spelmässigt. Nytt 3070 och nu ps5.
Men tack för alla tips. Nu slipper man kolla mer.

20 spel med PS Plus från PS4 och tre ytterligare i månaden som man kan claima inom en månads tid. Verkar som att det även finns ett antal tidsbegränsade gratisspel (man behåller dem permanent antar jag) som inte är beroende av plus? ”Play at home” spelen.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av met0:

https://i.ibb.co/sRfMvTQ/20210408-123642.jpg

Nu har min blivit levererad och hämtad. Jag åkte till NoN här i Jönköping för att skaffa en extra handkontroll och laddstation och i bilen kom jag på att PS5an har ju ingen utgång för optiskt ljud, så måste skaffa nån hdmi splitter tydligen 🤔 Killen i infodisken gratulerade mig till att jag fick tag i en PS5a 🤣

Hursomhelst, jag joinade tråden för kanske bara 2 veckor sen. Jag förstår frustrationen över att inte få tag i en, men trägen vinner som man säger. Håll ut, kolla denna tråden ofta, många som tipsar ofta (Ännu en gång, stort tack till er!) Och vad ni än gör köp inte för några fantasipriser på blocket etc, de asen kan gott sitta på sina konsoler, ha tålamod snart blir det eran tur! 🤗

Snyggt med ett babygym för din nya bebis också

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Jag menar Amazon.se. För mig stod det först måndag men har ändrats till imorgon. Men de har ju många lager så det skickar nog både från Sverige och Tyskland.

Exakt samma för mig! Fick just sms om att mitt paket från amazon kommit fram.
Stod måndag när jag beställde, fredag när de mailade om att de skickat den, sen stod det i Postnord appen idag glad att Postnord hade rätt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Snyggt med ett babygym för din nya bebis också

Ja det blev många paket denna veckan 😂 Nu gäller det att samla pappapoäng och inte hänga för mycket vid ps5an 😊

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckades betälla PS5 från NoN i tisdags som har fått sin expressleverans via Best?

Permalänk
Medlem

När jag pratade med NoN om expressleverans via Best (som inte kommit fram) nyss så sa de att Best hade tappat bort var mitt paket var och att de letade efter det. Inte helt förtroendeingivande.

Permalänk
Skrivet av Trifoil:

När jag pratade med NoN om expressleverans via Best (som inte kommit fram) nyss så sa de att Best hade tappat bort var mitt paket var och att de letade efter det. Inte helt förtroendeingivande.

Hämta ut mitt PS5 nu som jag beställde från amazon igår. Jisses vilken tur att man inte lyckades beställa via NoN. Sådana här saker som få mig att vilja bojkotta dem. Den enda stora fördelen för er som köpt där att garantiärenden blir betydlig mycket enklare, så länge man bor när en butik. Men ändå så sjukt dåligt skött av NoN nu, ni borde bli rejält kompenserade som handlat där nu.

Tackar stort till personen som pingade igår gällande Amazon.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av met0:

Ja det blev många paket denna veckan 😂 Nu gäller det att samla pappapoäng och inte hänga för mycket vid ps5an 😊

Haha helt rätt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trifoil:

Nix, inte helt förtroendeingivande. Sedan är det dåligt att Best svarar med tystnad.

Ska man gissa att våra försvunna paket redan ligger ute på blocket eller via någon annan ful återförsäljare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogsme:

Nix, inte helt förtroendeingivande. Sedan är det dåligt att Best svarar med tystnad.

Ska man gissa att våra försvunna paket redan ligger ute på blocket eller via någon annan ful återförsäljare?

Helt sjukt det varit om det faktiskt är så.. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Jag har en PS5 SE redo att hämtas på Webhallen Medborgarplatsen (Betala i butik). Någon som är intresserad?

Skrivet av DunderFarre:

Jag hämtar den det lugnt 🙏

Shoutout till Nimbus som skänkte sin PS5 till en behövande själ. Hämtade ut den igår utan krångel och nu är det äntligen dags att hälla in massvis med timmar på next gen. Här tar min resa slut i denna tråd och önskar er andra stor lycka till på eran jakt!

Permalänk
Skrivet av Mumintroll3t:

Exakt samma för mig! Fick just sms om att mitt paket från amazon kommit fram.
Stod måndag när jag beställde, fredag när de mailade om att de skickat den, sen stod det i Postnord appen idag glad att Postnord hade rätt 😅

Har du fått avisering om att hämta paketet? Jag sitter i samma sits som dig fast väntar på att PostNord ska leverera det hem till mig idag. Står att det är försenat dock.

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk

För de som undrar så frågade jag NoN om kompensation och det uteblir enligt deras kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Fick just ett meddelande från Best att de ska köra ut imorgon kväll, får se om det fungerar denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trifoil:

Fick just ett meddelande från Best att de ska köra ut imorgon kväll, får se om det fungerar denna gång.

Samma här. Löjligt att det ska komma imorgon när de hade leveransdatum igår kväll.
Borde bli kompenserad då man kunde lika gärna tagit gratis frakt.