Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken är den bästa shooter'n just nu?

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa shooter'n just nu?

Tjubre!

Jag letar efter ett riktigt bra skjutspel att sätta tänderna i. Jag vill hitta något likt counter strike 1.6, i bästa fall. Jag har lirat en hel del overwatch men tröttnat på det spelet. Jag vet såklart at cs:go finns med i jämförelse med 1.6 så tycker jag det spelet känns som en påse skit. Jag upplever det spelet som segt och känslolöst i jämförelse.

Battle royale går också bort i detta sökandet för det är alldeles för långsamt i sammanhanget. Deathmatch i cs 1.6 är drömscenariot, det absoluta målet.

Har någon annan haft samma strävan som jag har nu och vart landade ni i för spel?

Permalänk
Medlem

Nu är inte shooters min genre generellt sett, men det finns nog inte så många arena shooters likt CS 1.6 på marknaden längre, det ör nog mest därför CS:GO är så stort.

Handlar det om snabba arena shooters kanske något i stil med Call of Duty, Quake eller Unreal Tournament är jämförbart.

Permalänk
Medlem

Just nu är det väl Valorant som är på tapeten Kan annars rekommendera Rainbow Six: Siege!

Permalänk
Medlem

Har du provat cs:go nyligt (och främst med en bra dator)? Har man under 200 fps känns spelet som skit, helst vill man ha 300+ hela tiden.

Det är ju inte 1.6 såklart men det är mycket närmare 1.6 nu än när det var nytt.

Men bryr du dig inte om taktik delen så är nog cs fel val. Kanske Diabotical?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Titanfall 2 är kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Tjubre!

Jag letar efter ett riktigt bra skjutspel att sätta tänderna i. Jag vill hitta något likt counter strike 1.6, i bästa fall. Jag har lirat en hel del overwatch men tröttnat på det spelet. Jag vet såklart at cs:go finns med i jämförelse med 1.6 så tycker jag det spelet känns som en påse skit. Jag upplever det spelet som segt och känslolöst i jämförelse.

Battle royale går också bort i detta sökandet för det är alldeles för långsamt i sammanhanget. Deathmatch i cs 1.6 är drömscenariot, det absoluta målet.

Har någon annan haft samma strävan som jag har nu och vart landade ni i för spel?

Jag kör fortfarande på PUBG och tycker det är en fantastisk blandning av långsamt och snabb action.
För dig som gillar extremt snabba spel skulle jag rekommendera Diabotical.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Warzone är den jag tycker är bra. Klarar inte sluta spela det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

CoD Modern Warfare 2019 Multiplayer (dvs fulla versionen av spelet, EJ WARZONE) hands down.

Finns inte mycket som slår det i den genren i dagsläget, otroligt många bra Multiplayer lägen i det spelet, de har täckt hela spannet ifrån CS liknande lägen ända fram till rena Battlefield lägen.

Spelet ser och spelar jävligt bra när det kommer till optimering och känsla.

Vapen moddningen är även ett stort plus, även om det finns Meta builds många använder sig av så är funktionen i sig mycket rolig och det ger en känsla av progress iom nya attachment unlocks etc.

Visst man är väll sen in om man kliver på det nu, men det kommer inte finnas något FPS i den genren tills samma Studio släpper nästa version om 1.5 år typ.

Det dom lyckades med i detta spel är FPS magi verkligen, och då hatar jag normalt sett CoD.