Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Jag håller med! Fanns inte någon i svensk butik när jag köpte min häromdagen!

Får väl se det som ett tips ifall det säljer slut hos Multitech då!

Mm, att de finns i en svensk butik för vettigt pris fick jag reda på först idag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ett tips angående köp av 5950X. Beställde en 5950X från Proshop igår, och nu idag fick jag meddelande att den skickats.

Blev väldigt förvånad att de skickade den direkt. Jag har exempelvis haft en beställning av en 5950X på Komplett sedan januari, och deras leveransdatum har bara flyttats framåt (från feb till mars till aprill till maj).

Permalänk
Skrivet av Burain:

Ett tips angående köp av 5950X. Beställde en 5950X från Proshop igår, och nu idag fick jag meddelande att den skickats.

Blev väldigt förvånad att de skickade den direkt. Jag har exempelvis haft en beställning av en 5950X på Komplett sedan januari, och deras leveransdatum har bara flyttats framåt (från feb till mars till aprill till maj).

stod den i lager igår? eller okänt leveransdatum precis som nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rickard64:

stod den i lager igår? eller okänt leveransdatum precis som nu?

Det stog okänt leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som är ute efter 5900x + 3070 kort

Satt och kollade kompletts A250 och anpassade den inför köp, lyckades få ihop en dator för 18800:- med ett 3070 rog strix oc och 5900x (tray), allt finns i lager just nu (21/4).
Tycker det är ett riktigt bra pris då man vanligtvis får ge 10000:- för bara grafikkortet och 6090:- för en 5900x.

https://imgur.com/a/hkKR6Db

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Ett tips för er som är ute efter 5900x + 3070 kort

Satt och kollade kompletts A250 och anpassade den inför köp, lyckades få ihop en dator för 18800:- med ett 3070 rog strix oc och 5900x (tray), allt finns i lager just nu (21/4).
Tycker det är ett riktigt bra pris då man vanligtvis får ge 10000:- för bara grafikkortet och 6090:- för en 5900x.

https://imgur.com/a/hkKR6Db

Oj. Det är väl hur bra som helst? Finns det ens någon hake? Låter helt otroligt om det är så lätt och billigt att få tag i grejerna bara sådär.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinmarkh:

Oj. Det är väl hur bra som helst? Finns det ens någon hake? Låter helt otroligt om det är så lätt och billigt att få tag i grejerna bara sådär.

Komplett reserverar komponenter till sina egna pc:ar så därför finns det i lager.

Blir ca 4000 billigare att köpa deras monterade pc med 3 års garanti jämfört med att plocka ihop delarna själv och bygga.

Tror att det låga priset beror på att de inte har justerat 3070 rog strix oc kortet till dagens priser, det finns bara som "meddela mig" på deras sida och har förmodligen kvar sitt introduktionspris i pc-byggaren.

Jag har beställt den datorn som jag printscreenade så kan uppdatera om jag får den skickad

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

Komplett reserverar komponenter till sina egna pc:ar så därför finns det i lager.

Blir ca 4000 billigare att köpa deras monterade pc med 3 års garanti jämfört med att plocka ihop delarna själv och bygga.

Tror att det låga priset beror på att de inte har justerat 3070 rog strix oc kortet till dagens priser, det finns bara som "meddela mig" på deras sida och har förmodligen kvar sitt introduktionspris i pc-byggaren.

Jag har beställt den datorn som jag printscreenade så kan uppdatera om jag får den skickad

Please do

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

5950x finns återigen i lager direkt från AMD: https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881400/se

Förra veckan fanns den kvar i lager i flera timmar, men kanske finns färre denna gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ino:

5950x finns återigen i lager direkt från AMD: https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881400/se

Förra veckan fanns den kvar i lager i flera timmar, men kanske finns färre denna gången.

Slutsåld..

Edit: Stod out of stock tills jag uppdaterade sidan. Verkar finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Slutsåld..

Edit: Stod out of stock tills jag uppdaterade sidan. Verkar finnas.

Yep man kan behöva uppdatera lite, men den finns fortfarande i lager i skrivandes stund.

Även 5600x finns fortfarande, men den kan man lika gärna köpa från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Gick igenom hela processen och betala, men inget draget än eller mailbekräftelse.. hmm, ska det ta tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Gick igenom hela processen och betala, men inget draget än eller mailbekräftelse.. hmm, ska det ta tid?

Jag också. Blev tillbakaskickad till startsidan typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Jag också. Blev tillbakaskickad till startsidan typ

hmm, jaojao, va e då en bal på slottet... tack för sällskapet iaf 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

hmm, jaojao, va e då en bal på slottet... tack för sällskapet iaf 🙂

Fick upp en banner nu där det står "You have been returned to the AMD Store catalog due to a processing issue which may include stock availability" haha "skräll".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Gick igenom hela processen och betala, men inget draget än eller mailbekräftelse.. hmm, ska det ta tid?

Nej, då har det precis tagit slut isåfall. Då blir man tillbakaskickad till förstasidan utan ett ord.

EDIT: Yep nu står det out of stock på den. Ni var nog bara några minuter sena tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Fick upp en banner nu där det står "You have been returned to the AMD Store catalog due to a processing issue which may include stock availability" haha "skräll".

Jag fick inte ens det, därför sitter jag mentalt och undrar ett tag längre.. far åt bokskogen! (med glimten i ögat) !¤"%"@& 🙂
Hade föredragit att man fick nobben i klartext asså, *Denied!* eller this is Candid camera, vad som helst.. 😎

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande gå att lägga den i kassan

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsu:

Beställde en 5900X från Komplett den 14:de december. Ingen leverans ännu.

Jag har beställt totalt 6 komponenter från komplett sedan i december och jag har inte fått en enda. 5900X är en av komponenterna. Antar att komplett är de som kanske bygger upp störst orderstock av alla leverantörer och har nu svårigheter med att beta av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag har beställt totalt 6 komponenter från komplett sedan i december och jag har inte fått en enda. 5900X är en av komponenterna. Antar att komplett är de som kanske bygger upp störst orderstock av alla leverantörer och har nu svårigheter med att beta av den.

Vet faktiskt inte varför, men har nu en 5900X som sitter i maskinen som jag fick från Spanien en vecka efter lagd beställning (nu i april).

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsu:

Vet faktiskt inte varför, men har nu en 5900X som sitter i maskinen som jag fick från Spanien en vecka efter lagd beställning (nu i april).

Pccomponentes? Och den fungerar som den ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Pccomponentes? Och den fungerar som den ska?

Ja, den funkar utmärkt. Lite sargad kartong bara men chippet var intakt och orört (tror jag, inga spår av öppning, säkerhetsplasten intakt etc) . 8130 i r20 stock, 8700 med lite undervoltande. Inte gjort så mycket mer med den förutom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Pccomponentes? Och den fungerar som den ska?

Köpte också där i från. Inga problem alls

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Köpte också där i från. Inga problem alls

Hur lyckades ni lägga en beställning? Översätter man sidan så tycker jag det fortfarande är svårt att navigera, och vid checkout var man tvungen att välja något "CIF / NIF" nummer🥴

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Hur lyckades ni lägga en beställning? Översätter man sidan så tycker jag det fortfarande är svårt att navigera, och vid checkout var man tvungen att välja något "CIF / NIF" nummer🥴

Ja, det var lite krångligt men det gick till slut Jag tror att jag angav mitt personnummer i det fältet.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Vill man köpa 5950x från svensk butik så listar proshop den i leverantörslager, åtminstone sen igår: https://www.proshop.se/CPU/AMD-Ryzen-9-5950X-CPU-16-kaernor-3...

Vet inte hur pålitlig deras lagerstatus är dock, antar att det är lite fördröjning innan beställningarna dras ifrån faktisk lagerstatus, när det ska kommuniceras med leverantören.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Vill man köpa 5950x från svensk butik så listar proshop den i leverantörslager, åtminstone sen igår: https://www.proshop.se/CPU/AMD-Ryzen-9-5950X-CPU-16-kaernor-3...

Vet inte hur pålitlig deras lagerstatus är dock, antar att det är lite fördröjning innan beställningarna dras ifrån faktisk lagerstatus, när det ska kommuniceras med leverantören.

Som sagt så beställde jag en 5950X i söndags hos Proshop (fast då stog det okänd leveransdatum), och jag sitter i skrivande stund med den i datorn. Så jag tror du kan lita på att den är i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Vill man köpa 5950x från svensk butik så listar proshop den i leverantörslager, åtminstone sen igår: https://www.proshop.se/CPU/AMD-Ryzen-9-5950X-CPU-16-kaernor-3...

Vet inte hur pålitlig deras lagerstatus är dock, antar att det är lite fördröjning innan beställningarna dras ifrån faktisk lagerstatus, när det ska kommuniceras med leverantören.

Tack! jag tog en nu 2021-04-23 Behandlas Förväntad leverans mellan 2021-04-26 - 2021-04-29
Jag hojtar till när den är fysiskt i min hand 😅😉😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Vill man köpa 5950x från svensk butik så listar proshop den i leverantörslager, åtminstone sen igår: https://www.proshop.se/CPU/AMD-Ryzen-9-5950X-CPU-16-kaernor-3...

Vet inte hur pålitlig deras lagerstatus är dock, antar att det är lite fördröjning innan beställningarna dras ifrån faktisk lagerstatus, när det ska kommuniceras med leverantören.

Skrivet av Ludde72:

Tack! jag tog en nu 2021-04-23 Behandlas Förväntad leverans mellan 2021-04-26 - 2021-04-29
Jag hojtar till när den är fysiskt i min hand 😅😉😎

Jag beställde också en precis! Hoppas verkligen att den skickas tidigt nästa vecka och INTE i samband med alla 5900x jag beställt från olika ÅF. Skulle bli omständligt haha.

Permalänk
Medlem

Avbokade min 5900x från netonnet och komplett. Hoppas det hjälper någon

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7