Noblechairs. Någon som har några erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Noblechairs. Någon som har några erfarenheter?

Secretlabs tror jag att jag valt bort nu.
Snöat in lite på Noblechairs. Både Epic och Hero kollar jag på.
Någon som har något att säga om dem baserat på egna erfarenheter?
Lite klent med omdömen och recensioner att hitta här i Sverige. Det finns ju lite, men söker mer i out.
Kommer att använda den 7-8 timmar om dagen.

De har nu något "nytt" hybridmaterial om man inte vill punga ut pengarna för en löderstol.
Någon som testat det?
PU går bort för mig tror jag även om jag inte är direkt svettig av mig till naturen.
Men hybridmaterialet låter ju bra på pappret i alla fall.

Inet har gjort en översikt av deras varit med hybridmaterialet
https://youtu.be/j-nLg8mx4_Q

Permalänk
Medlem

Noblechairs Epic har jag, den är väl ok som spelstol sett (bra kvalite, känns gedigen), däremot är den inget vidare att sitta i längre perioder som 8h, det har jag testat nu med distansarbete och det fungerar den inte för. ...så skulle satsat på en bra kontorsstol med ergonomi istället om det är långa pass som gäller.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Noblechairs Epic har jag, den är väl ok som spelstol sett (bra kvalite, känns gedigen), däremot är den inget vidare att sitta i längre perioder som 8h, det har jag testat nu med distansarbete och det fungerar den inte för. ...så skulle satsat på en bra kontorsstol med ergonomi istället om det är långa pass som gäller.

Är det säterskomforten (träsmak) eller vad gör att du tycker så?
Man promotar ju märket lite som ett mellanting av arbetsstol och gamingstol.
Suttit massor av år på jobbet i Kinnarps. Aldrig haft problem med ryggen, men tycker inte de är nämnvärt sköna faktiskt. Och de är skitfula i min mening. Behöver något som inredningsmässigt funkar hjälpligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joa:

Är det säterskomforten (träsmak) eller vad gör att du tycker så?
Man promotar ju märket lite som ett mellanting av arbetsstol och gamingstol.
Suttit massor av år på jobbet i Kinnarps. Aldrig haft problem med ryggen, men tycker inte de är nämnvärt sköna faktiskt. Och de är skitfula i min mening. Behöver något som inredningsmässigt funkar hjälpligt.

Dålig ergonomi, ok stol att halvligga/gunga i under en gaming-session, men längre pass eller om man vill sitta ordentligt nej, passar inte min kropp i alla fall och saknar inställningsmöjligheter som de mer ergonomiska kontorsstolarna har. Hade nog köpt en Kinnarps eller RH Logic så här i efterhand.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

En av dom största nackdelarna med en "gaming" stol är nåt som det ganska sällan talas om.
Det är "vingarna" i axelhöjd som syns på mitt/höger stolen på inets youtube videos thumbnail.
Dessa gör att axlarna tvingas framåt i en onaturlig ställning som visserligen kan kännas skönt under relativt korta sittpass.
För att sedan vid en viss tidpunkt börja störa mer o mer.

Den vänstra stolen i thumbnailen har ju inga vingar men är skålad/formad så att samma sak kommer hända ändå dvs axlar skjuts framåt i onaturlig ställning, kanske inte lika mycket dock.

Det samma gäller även för riktiga race stolar i bilar med MEN där så fyller dessa vingar en enormt stor anledning och en mindre som är en ren sidoeffekt av den stora anledningen.
Dessa är!
1, Rädda liv!
2, Håller kvar kroppen bättre i stolen.
Det finns inte en enda halvt seriös race förare som skulle välja en stol med vingar om dessa två punkter kunde fyllas lika bra på ett annat sätt!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag har en Noblechairs Hero, tycker den funkar minst lika bra som kinnarpstolen på jobbet om inte bättre för min del i alla fall.
Den är lite hård dock men jag gillar den

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Skrivet av joa:

Secretlabs tror jag att jag valt bort nu.
Snöat in lite på Noblechairs. Både Epic och Hero kollar jag på.
Någon som har något att säga om dem baserat på egna erfarenheter?
Lite klent med omdömen och recensioner att hitta här i Sverige. Det finns ju lite, men söker mer i out.
Kommer att använda den 7-8 timmar om dagen.

De har nu något "nytt" hybridmaterial om man inte vill punga ut pengarna för en löderstol.
Någon som testat det?
PU går bort för mig tror jag även om jag inte är direkt svettig av mig till naturen.
Men hybridmaterialet låter ju bra på pappret i alla fall.

Inet har gjort en översikt av deras varit med hybridmaterialet
https://youtu.be/j-nLg8mx4_Q

nobelchairs HERO black edition har ju testats här tidigare där den fick väldigt bra betyg både för ergonomi, design och materialet.
https://www.sweclockers.com/testpilot/28761-testpilot-noblech...
Men kollar du även kundrecensioner på både Inet och Komplett får den otroligt starka betyg. Vad gäller tidigare kommentarer kring passform/vingarna på stolarna beror ju detta helt klart på hur stor du är. HERO har en mer universal passform och bredare ryggstöd om man nu gärna slipper "vingarna". Sen har du även det inbyggda svankstödet som är väldigt bra. EPIC har ju en mer klassisk gamingstol design, så om man nu inte gillar gamingstolar så är HERO ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem

Har en svart Icon i läder. Snygg och välbyggd stol, dock så tycker jag att den är lite för hård för långa sittningar.