3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Davham:

"Bästa kund, er order XXX har dessvärre avbrytits av leverantörer då dom sålt ett större antal än vad dom haft. Därför kommer den ej skickas, vi beklagar detta. Mvh Elgiganten"

Fick detta sms precis, tråkigt

Typiskt! Vilken tid beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

"Bästa kund, er order XXX har dessvärre avbrytits av leverantörer då dom sålt ett större antal än vad dom haft. Därför kommer den ej skickas, vi beklagar detta. Mvh Elgiganten"

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Fick mailet kring beställning 16 apr. 2021 18:37

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

Beställde 18:29 så antar att det ändå finns lite hopp kvar för min del då. Men tror endast de som beställde när de först lades upp, strax innan 18, får tilldelning.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

Stod det ordagrant så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Om man säger så här..
Jag ringde till Elgiganten runt kl11 på releasedagen och frågade om man kunde lägga undan ett kort för att hämta upp i butik. Det gick inte men det skulle garanterat finnas grafikkort i butikerna under eftermiddagen.
"Ok!"
Jag åker direkt när jag slutar jobbet kl14 för det tar ca 45 minuter att åka till Västerås där närmaste Elgiganten finns.
Väl i butiken skrattar grabben jag snackar med och säger att dom inte får några grafikkort alls till butikern. "Jaja, får boka ett kort på nätet då.."
Beställer ett 3080 MSI Ventus OC.
Får besked om att det ska komma i slutet av september.
Får meddelande om försening. Kortet kommer i början oktober.
Försening igen. Kortet kommer i mitten av oktoker.
Försening igen. Kortet kommer i slutet av oktober.
Försening igen. Kortet kommer i november.
Försening igen. Kortet kommer i december.
Försening igen. Okänt leveransdatum.

Kontaktar supporten i januari. Kortet ska komma i mars.
Kontaktar supporten i mars då kortet inte kommit. "Vi vet inte när det kommer"

Status nu: Reserverat. Okänt leveransdatum.

Oj! Vilket lidande o vänta så där...
Hoppades på att elgiganten skulle vara bättre än så här.
Vi får väl se vad som händer!

Permalänk
Medlem

Jag frågade chatten nu. De säger att det inte har skickats tyvärr, och att "det finn en överhängande risk att det inte finns".
De skyller även på systemfel de haft över helgen.

Aja.. Nu kan man sluta hoppas i alla fall.

Edit: De skriver såhär:

- "Vi hade ett systemfel över helgen som gjorde att det gick att beställa dessa grafikkort trots att de inte finns i lager. Vi skulle få in dem i mars senast, men det har vi inte fått och vi har dessvärre inte fått någon mer information från leverantörerna heller. Majoriteten av dessa ordrar som las över helgen kommer därför bli krediterade".

Min fråga är då om det finns någon chans om man beställde i fredags?

- "Ja, jag beklagar verkligen det. Som jag förstod det så hade det kommit in någon enstaka, men att det här systemfelet gjorde att vi översålde. Så det finns en liten chans att det har gått igenom, men i och med att den inte skickats så tror jag inte det dessvärre. Ni kan självklart låta den ligga kvar och se hur det går!"

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Det här känns lite som det stora wish-debaklet när typ alla på SweClockers beställde tokbilliga grafikkort med stackade rabattkoder för några år sedan. Dvs när kommer avbokningen.

Stavning
Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Beställde 18:29 så antar att det ändå finns lite hopp kvar för min del då. Men tror endast de som beställde när de först lades upp, strax innan 18, får tilldelning.

jag fick min beställningebekräftelse kl 17.00, och igår när jag kontaktade supporten var svaret att min beställning skulle bli avbruten.

Permalänk
Medlem

Alltså därmed case closed.
Det fanns inga kort och vi kommer därför inte att få några.

Nu ser vi fram emot sommar och värme istället!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

Skrivet av TharaThas:

jag fick min beställningebekräftelse kl 17.00, och igår när jag kontaktade supporten var svaret att min beställning skulle bli avbruten.

Hur många kort beställde ni, ett eller flera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Alltså därmed case closed.
Det fanns inga kort och vi kommer därför inte att få några.

Nu ser vi fram emot sommar och värme istället!

Fuck that shit. Så fort vi får någon typ av enskilld bekräftelse om att vi inte kommer få något kort så startar vi kriget om att få behålla våra bokningar som backorder! Vissa verkar tro att det här med att köpa ett grafikkort är till någon typ av hobby, det är det inte. Jakten på RTX 3080 är en livsstil!

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Oj! Vilket lidande o vänta så där...
Hoppades på att elgiganten skulle vara bättre än så här.
Vi får väl se vad som händer!

Ingen fara. Fick tag i ett 3080 TUF som jag använde i ungefär fem månader tills jag sålde det och tog ett 3060 som ersättare. Sen kom mitt nuvarande 3070. Nu väntar jag på att få ett nytt 3080 att ersätta 3070 med 😆

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davham:

Det känns inte som ett professionellt sätt att formulera sig på från elgigantens sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aquarius:

Det känns inte som ett professionellt sätt att formulera sig på från elgigantens sida?

Jag trodde aldrig på det där för en sekund, ser ut som att det är min fyraåring som har formulerat det där. Användaren har fyra meddelanden och varit medlem i typ en månad, tycker det luktar troll all världens väg.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag trodde aldrig på det där för en sekund, ser ut som att det är min fyraåring som har formulerat det där. Användaren har fyra meddelanden och varit medlem i typ en månad, tycker det luktar troll all världens väg.

Fick det i ett sms och strax därefter mail från Ecster att betalningen annullerats

Permalänk
Medlem

Dessutom innehåller sms:et stavfel (avbrytits) och talspråk (dom). Jag tänker att Elgiganten borde lagt ner mer energi på att formulera ett skambrev som skulle tvingas gå ut till potentiellt 1000 kunder.

Å andra sidan är det Elgiganten vi pratar om så mina förväntningar att detta kommer skötas professionellt är inte skyhöga

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/qW8TwC2

Skrivet av Aquarius:

Skrivet av Red Onion:

Dessutom innehåller sms:et stavfel (avbrytits) och talspråk (dom). Jag tänker att Elgiganten borde lagt ner mer energi på att formulera ett skambrev som skulle tvingas gå ut till potentiellt 1000 kunder.

Å andra sidan är det Elgiganten vi pratar om så mina förväntningar att detta kommer skötas professionellt är inte skyhöga

Bildlänk fixad. // MOD
Permalänk
Hedersmedlem

Kanske dags att lämna feedback på den där kundtjänsten nu då.. :]

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som något ett troll skulle posta

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Står måndag...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cypress_86:

Står måndag...

På tidigare sms:et gällande en upphämtning ja.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Haha vem är det som är troll här egentligen?! Ja nu orkar jag inte bevisa mer, tro på det om du vill mig spelar det kvitta. Har bättre saker att göra (leta grafikkort ) än att sitta och besvara anklagelser, tjipp hej!

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man ställer sig i förbeställningskön hos ProShop? Skulle vilja lägga en beställning på ett 3080 kort, även om jag måste vänta 6 månader på det...hur hamnar man i den här listan där det finns 210 beställningar redan...

Permalänk
Medlem

22 juni?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Det är 3 sms från samma dag.

08:25
08:41
12:50

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Någon som kan förklara hur man ställer sig i förbeställningskön hos ProShop? Skulle vilja lägga en beställning på ett 3080 kort, även om jag måste vänta 6 månader på det...hur hamnar man i den här listan där det finns 210 beställningar redan...

https://i.imgur.com/OegNWki.jpg

De tog bort den möjligheten för cirka två månader sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

https://i.imgur.com/OegNWki.jpg

Svaret är, det går inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Står måndag...

Skrivet av Davham:

Haha vem är det som är troll här egentligen?! Ja nu orkar jag inte bevisa mer, tro på det om du vill mig spelar det kvitta. Har bättre saker att göra (leta grafikkort ) än att sitta och besvara anklagelser, tjipp hej!

Min sarkasm går inte så bra via kommentarer

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Min sarkasm går inte så bra via kommentarer