Permalänk
Medlem

Intresse för laser disc?

Hej,

Kom över en laser disc-samling för några år sedan som jag nu behöver bli av med på ganska kort varsel. Vet någon om det kan finnas ett intresse för dessa öht? Eller är det bara att slänga?

Har ca 220st, blandade titlar. Det mesta ser ut att vara olika hollywoodfilmer, Disney eller anime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiulen:

Hej,

Kom över en laser disc-samling för några år sedan som jag nu behöver bli av med på ganska kort varsel. Vet någon om det kan finnas ett intresse för dessa öht? Eller är det bara att slänga?

Har ca 220st, blandade titlar. Det mesta ser ut att vara olika hollywoodfilmer, Disney eller anime.

Det är väl bara att slänga upp en annons på typ blocket eller tradera och se vad det stannar på.

Känner dock ingen som har laserdisc-spelare, så intresset är väl ganska nischat.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smiulen:

Hej,

Skapa en "Skänkes-annons" här på Clockers. Tror det är gratis.
Vet att det pratats om detta på forumet ett par år tillbaka.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av griid:

Skapa en "Skänkes-annons" här på Clockers. Tror det är gratis.
Vet att det pratats om detta på forumet ett par år tillbaka.

Yes, skänkes-annonser är gratis.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte skänka bort 220st laserdisc titlar.

Bör nog absolut finnas en marknad för dessa.

Permalänk
Medlem

Lägg upp annons på minhembio.com! Där lär det nog finnas lite intresse ändå.
Vad du än gör så kasta de inte!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-5960X(@4.3GHz), Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, Intel 750 800GB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem

Har du tid och vill ha lite extra stålar, gå till ebay och kolla vad varje titel säljs för (Kolla med SOLD LISTNINGS) funktionen så du vet vad dom faktisk FÅR för dom, och inte vad dom ÖNSKAR att få betalt för dom.

220 Styck, om du har några rejält bra titlar kan det ge en riktig god slant stålar.

Permalänk
Medlem

Det finns definitivt intresse. Släng inte.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart vara intresserad av att ta över din samling, dra ett PM isåfall.
Har funderat ett tag på att börja samla LD.

Visa signatur

...

Permalänk
Bildexpert

Var finns skivorna? Om du har Facebook finns en grupp där för Laserdisc-samlare i Sverige och där var intresset rätt stort för iaf något år sedan, så det borde inte vara svårsålt.

Kan nog själv vara intresserad av anime och ev andra titlar, ffa om du har några Criterion eller Cinema Disc Collection.

Nu blev jag sugen på att koppla in min spelare och glo på något. Var något halvår sedan sist men det finns fortfarande några exklusiva filmer, klippningar, kommentatorsspår och annat jox som är värt att ha kvar. Många utgåvor har fortfarande förbaskat snygga konvolut, och boxarna får ju moderna utgåvor att likna bootlegs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även här finns det intresse! Laserdisc är ju så trevligt.

Lista?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Intresse lär garanterat finnas men risken med vissa diskar är att de lider av rötan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tror det finns en hel del intresse på Sweclockers marknad, rent allmänt så finns det intresse på Tradera. Skulle säga att prova sälj på marknaden här om de är i bra skick.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett par LD-titlar på Tradera så det finns marknad. Snälla släng inte.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Fenix:

Intresse lär garanterat finnas men risken med vissa diskar är att de lider av rötan

Är generellt sett bara Sonys pressningar som är drabbade. Skulle själv inte säga att röta är ett särskilt påtagligt problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Är generellt sett bara Sonys pressningar som är drabbade. Skulle själv inte säga att röta är ett särskilt påtagligt problem.

Ok, större delen av mina som lidit av röta har inte vart sony

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------