3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

någon som vet om proshop.se är mkt större än Webhallen då dom får in kort från flera olika tillverkare hela tiden och webhallen får lite från asus och nåt enstaka från msi thats it?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Den svenska delen omsätter mellan 100-500 MSEK per år, Webhallen är större men sedan så är ju Proshop verksamt i Danmark etc också. Så jag skulle gissa att Proshop är större.

Permalänk
Permalänk

efter 5 månaders väntan så skickades äntligen min dator från inet idag i 5 olika försändelser varav 2 fortfarande inte dykt upp som fysiska paket utan ligger kvar som registrerat i postens system fortfarande. känns sjukligt frustrerande om jag ska behöva vänta en dag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadrophenia:

efter 5 månaders väntan så skickades äntligen min dator från inet idag i 5 olika försändelser varav 2 fortfarande inte dykt upp som fysiska paket utan ligger kvar som registrerat i postens system fortfarande. känns sjukligt frustrerande om jag ska behöva vänta en dag till.

En dag hit och dit är ju inte hela världen när du äntligen vet att den kommer när som helst

Permalänk
Skrivet av Quadrophenia:

Vad köpte du för gpu?

Permalänk
Skrivet av proppskixd:

Vad köpte du för gpu?

3080 strix oc som beställdes den 30:e november

Permalänk
Skrivet av Quadrophenia:

3080 strix oc som beställdes den 30:e november

Gött! Grattis

Permalänk
Medlem

Båda NoN och inet fick in 3090 Gaming X trio kort idag som gick ut på försäljning.

Man kan hoppas att det kanske dyker upp någr 3080 sådana också 😂😅

Edit: finns fortfarande 25st Gigabyte Geforce RTX 3090 24GB AORUS XTREME på inet

Permalänk
Medlem

Någon som fått leverans på Asus TUF nonoc ifrån Amazon på länge? När beställde ni?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Dags att lägga ner alla tröttsamma scalper-anklagelser, uthängning av Traderasäljare osv. annars blir det ofrivillig semester. Har man köpt ett eller flera 3080/3090-kort med syftet att tjäna pengar behöver man inte att informera om det i denna tråden, mkay?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad som skulle sitta riktigt fint är en uppdatering från @webhallen på köerna. Vad sägs om 3080 Tuf non-oc?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

@webhallen en uppdatering på rtx 3080 överlag vore trevligt, har ni slutat helt att ta in andra märken än asus och msi på Webhallen för 3080?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det verkade som det var några som fick sina Asus tuf non-oc + oc efter den senaste uppdatering på sidan. Så en uppdatering hade vart roligt. När tid för det finns såklart !

Permalänk
Medlem

Fler 3090s idag på webhallen.

Permalänk

@asus.david
@AsusDavid
Hur ser det ut med 3080kort leveranser till sverige?

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av William90:

@AsusDavid
Hur ser det ut med 3080kort leveranser till sverige?

Du kommer inte få något svar på den där frågan. Hans användare är asus.david

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag tror att majoriteten av produktionen har gått över till 3080ti (som är försenad) 😂

Permalänk
Skrivet av griid:

Du kommer inte få något svar på den där frågan. Hans användare är asus.david

hade det från början men gick inte att @'a

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av William90:

Det du kan göra är att skriva @ sen "asus.david" så får du namnet med punkt med korrekt.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av William90:

Ah, tror du måste sätta citationstecken "namnhär" när det är en punk involverd

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Suttit och lurat i buskarna och läst kommentarerna här senaste tiden för att få någon uppfattning om när jag kommer få mitt ASUS ROG STRIX 3080 OC.
Beställde mitt kort från NoN den 25 November 2020. Då dom ej kan ge ut köplats eller dylikt så har jag ingen aning om när det kommer. Frågan är, är det någon annan som beställt samma gpu från NoN och har fått det?

Permalänk
Medlem

Hej!
ASUS TUF 3080 OC
Från Webhallen, beställd 15/10 kl 14:34
Fick betalningslänk idag.
Nu har jag grön bock och inväntar transport.

Så j*kla glad, fick min Ryzen 5900x igår, snacka om tajming! 🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Den svenska delen omsätter mellan 100-500 MSEK per år, Webhallen är större men sedan så är ju Proshop verksamt i Danmark etc också. Så jag skulle gissa att Proshop är större.

Webhallen delar distribution med Komplett med.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Redbear:

Tjenare!
Suttit och lurat i buskarna och läst kommentarerna här senaste tiden för att få någon uppfattning om när jag kommer få mitt ASUS ROG STRIX 3080 OC.
Beställde mitt kort från NoN den 25 November 2020. Då dom ej kan ge ut köplats eller dylikt så har jag ingen aning om när det kommer. Frågan är, är det någon annan som beställt samma gpu från NoN och har fått det?

Vad tusan, öppnade dem inte upp för fler bokningar nyss? Eller missminner jag mig? De borde ju ha betat av kön innan...

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Är du schysst och uppdaterar Netonnets info till sina kunder också?

Hej!

Oh boy vilka busstreck som skulle kunna göras om jag hade tillgång till Netonnets hemsida Fast jag är snäll pojke så jag gör inte sånt. Vi hoppas helt enkelt att alla får in kort snart så att ni som väntar får dem ^^

// Staffan

Skrivet av klove:

@webhallen

Får ni in några Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity ?
Sen jag la beställningen ,5 månader sedan så har inte ETA på leverans varit uppdaterad en enda gång om jag inte minns fel.

Mvh

Hej!

Vi har inga nyheter om det kortet tyvärr.
Det ser ut som att det var typ 5-6 månader sedan vi fick in dem senast.

// Staffan

Skrivet av Goldenman32:

@Webhallen
Okej inga problem, Ni gör ett sjukt bra jobb ska ni veta genom att uppdatera oss här dagligen!

Hej!

Nu är det ju lite genant att det inte riktigt är dagligen när du ger mig beröm för just det ^^
Men jag är här inne så ofta jag kan iaf.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Vad tusan, öppnade dem inte upp för fler bokningar nyss? Eller missminner jag mig? De borde ju ha betat av kön innan...

Det gjorde dom. Jag beställde ett kort den 25/4.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ahmedabdulamir:

Ja håller med dig, jag hoppas att nån från @webhallen gör en kommentar om den regel

Hej!

Nu vet jag inte hur många som har funderat på just den här frågan, och jag är inte supersugen på att gå igenom 20 talet sidor för att dubbelkolla ^^

This is what I know:

De som har beställt flera kort med samma artikelnummer redan kommer inte få sina beställningar petad på. Däremot så går det inte att lägga till flera av samma artikelnummer längre. Jag tror inte heller att vi behöver vara mer tydliga än det som står på sajten. Det är rätt straightforward, du kan bara köpa en produkt av det artikelnumret.

Däremot kan jag förstå att ni är oroliga om redan befintliga beställningar kommer att ruckas på. Det ska de inte göra.
Och där hade vi ju absolut kunnat vara mer tydliga Men nu vet ni!

// Staffan

Skrivet av Göteborgaren:

@webhallen en uppdatering på rtx 3080 överlag vore trevligt, har ni slutat helt att ta in andra märken än asus och msi på Webhallen för 3080?

Hej!

Vad menar du med "ta in"? Vi har ju fler märken än så

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch