Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Hade en Xbox One X som kraschade för ett drygt år sen, byggde en fet pc istället. Men jag har ju en massa spel på skiva - är det helt omöjligt att spela dessa spel på en Series S? Måste jag ha en Series X (som är sällsynt) för att spela gamla fysiska spel?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Hade en Xbox One X som kraschade för ett drygt år sen, byggde en fet pc istället. Men jag har ju en massa spel på skiva - är det helt omöjligt att spela dessa spel på en Series S? Måste jag ha en Series X (som är sällsynt) för att spela gamla fysiska spel?

Ja, du måste ha en X. Finns en kvar på Maxgaming i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shroomlord:

Ja, du måste ha en X. Finns en kvar på Maxgaming i skrivande stund.

Tack för info, testade där för en kvart sen men det gick inte att klicka hem något då de var slut i lager.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Tråkigt att "stora" butiker kör prispåslag på även konsoller.

De har ju ett bra pris, 5990kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av teejee:

De har ju ett bra pris, 5990kr.

Aldrig sett det listat för något annat än 5695:- från större butiker.

Permalänk
Medlem

Ja, påslaget är ju trist men inte groteskt.
Plingade just till i Postnordappen, nu är min på väg iallafall.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Konsolgrävare

May Xbox Update Includes Quick Resume Improvements, Passthrough Audio, and More

Summary

  • Quick Resume is getting even better with improved reliability, faster load times, and a new group that organizes your Quick Resume games in one place.

  • Passthrough audio gives your media apps the best possible listening experience with your external sound system.

  • Starting this month, you can approve multiplayer games for your kids by specific title – directly from the console or when using the Xbox Family Settings app on iOS and Android.

https://news.xbox.com/en-us/2021/05/11/may-2021-xbox-update/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Finns det någon FPS boost list så man kan se i vilken upplösning spelet spelas i med FPS boost aktiverat?

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

Fick min idag.

Bara att skicka tillbaka?
https://imgur.com/a/2ACw5XG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

Fick min idag.

Bara att skicka tillbaka?
https://imgur.com/a/2ACw5XG

Och hur i all världen har det där gått till? Har de skickat dig en returnerad produkt? Kan inte tänka mig att det där skulle ha passerat obemärkt genom QC.

Fungerar HDMI-porten i dagsläget? I så fall kan du ju be om att få behålla den till de fixat en ersättningsprodukt (med tanke på hur svårt det är att få tag på Series X i dagsläget) - alternativt vända dig direkt till MS som får skicka en ny till dig.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Och hur i all världen har det där gått till? Har de skickat dig en returnerad produkt? Kan inte tänka mig att det där skulle ha passerat obemärkt genom QC.

Fungerar HDMI-porten i dagsläget? I så fall kan du ju be om att få behålla den till de fixat en ersättningsprodukt (med tanke på hur svårt det är att få tag på Series X i dagsläget) - alternativt vända dig direkt till MS som får skicka en ny till dig.

Nej den var oöppnad.

Har prova att ansluta en äldre HDMI-kontakt och den repas rejält även om jag får in den. Funkar säkert, men jag plockade ner boxen direkt utan att prova starta.

Ja, kontakta MS kanske är ett bra alternativ. Är det bästa att ringa tro?

Köpte från Power, och de verkar säga att det ska bli ett garantiärende/reklamation av detta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

Nej den var oöppnad.

Har prova att ansluta en äldre HDMI-kontakt och den repas rejält även om jag får in den. Funkar säkert, men jag plockade ner boxen direkt utan att prova starta.

Ja, kontakta MS kanske är ett bra alternativ. Är det bästa att ringa tro?

Köpte från Power, och de verkar säga att det ska bli ett garantiärende/reklamation av detta.

Power ska så klart ersätta dig med en ny produkt, alternativt reparera produkten - men problemet är att vi ju inte vet när Power får in en ny Series X igen...

Jag hade nog ringt MS och hört med dem vad de kan göra. Kanske kan de reparera den. Du blir utan konsol några veckor, men du vet ju åtminstone att en ny är på väg. Med tanke på att konsolerna PS5 och Series X kommer vara bristvara 2021 ut och in på 2022 så är ju detta ett alternativ.

Jag hade möjligen också pratat med Power om det fanns möjlighet att behålla konsolen tills de har en ny produkt på lager. Vill du dock inte sabba HDMI-ingången mer (eller dina kablar) så får du helt enkelt hoppas på att MS kan reparera den. Det är ett alternativ jag tror är betydligt snabbare än att Power ska reklamera produkten och du får vänta till de får in nya på lager.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Power ska så klart ersätta dig med en ny produkt, men problemet är att vi ju inte vet när de får in en ny Series X - kan ju dröja väldigt länge.

Jag hade ringt MS och hört med dem vad de kan göra. Kanske kan de reparera den. Du blir utan konsol några veckor, men du vet ju åtminstone att en ny är på väg. Med tanke på att konsolerna PS5 och Series X kommer vara bristvara 2021 ut och in på 2022 så är ju detta ett alternativt.

Jag hade också pratat med Power om det fanns möjlighet att behålla konsolen tills de har en ny produkt på lager. Vill du dock inte sabba HDMI-ingången mer (eller dina kablar) så får du skicka in den till Power.

En grej man kan göra i så fall är ju att använda den medföljande kabeln och ta med den i reklamationen också så man får en ny i samband med utbytet eller reparationen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Summary

  • Quick Resume is getting even better with improved reliability, faster load times, and a new group that organizes your Quick Resume games in one place.

  • Passthrough audio gives your media apps the best possible listening experience with your external sound system.

  • Starting this month, you can approve multiplayer games for your kids by specific title – directly from the console or when using the Xbox Family Settings app on iOS and Android.

https://news.xbox.com/en-us/2021/05/11/may-2021-xbox-update/

Via reddit:

"There is a controller update with this. I wasn't prompted for it, I had to instigate it manually through the accessories app"

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Power ska så klart ersätta dig med en ny produkt, alternativt reparera produkten - men problemet är att vi ju inte vet när Power får in en ny Series X igen...

Jag hade nog ringt MS och hört med dem vad de kan göra. Kanske kan de reparera den. Du blir utan konsol några veckor, men du vet ju åtminstone att en ny är på väg. Med tanke på att konsolerna PS5 och Series X kommer vara bristvara 2021 ut och in på 2022 så är ju detta ett alternativ.

Jag hade möjligen också pratat med Power om det fanns möjlighet att behålla konsolen tills de har en ny produkt på lager. Vill du dock inte sabba HDMI-ingången mer (eller dina kablar) så får du helt enkelt hoppas på att MS kan reparera den. Det är ett alternativ jag tror är betydligt snabbare än att Power ska reklamera produkten och du får vänta till de får in nya på lager.

Skrivet av snajk:

En grej man kan göra i så fall är ju att använda den medföljande kabeln och ta med den i reklamationen också så man får en ny i samband med utbytet eller reparationen.

Tack för era synpunkter.
Jag ringde MS och beskrev felet. Han i luren antydde att jag skulle få en ny enhet men det kommer ta några veckor då jag måste skicka in enheten först osv. Väljer heller denna väg än Power då det varkar som MS ersättningsenheter i lager.

Hur de kan missa detta i kvalitetskontroll är märkligt dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leafbranch:

Tack för era synpunkter.
Jag ringde MS och beskrev felet. Han i luren antydde att jag skulle få en ny enhet men det kommer ta några veckor då jag måster returnera förstå osv. Väljer heller denna väg än Power då det varkar som MS ersättningsenheter i lager.

Hur de kan missa detta i kvalitetskontroll är märkligt dock.

Vad härligt besked i allt elände. Du har valt rätt väg. Power skulle ju så klart tagit emot din enhet, men sen hade du vackert fått vänta (troligen) låååång tid.

Ett tips är att du köper ett grafikkort så länge så du kan köra gaming på datorn, typ ett 3080. Det är ganska god tillgång på de korten har jag hört

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEES, beställde från Maxgaming igår och fick min idag.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Stort tack till @PurpleHue eftersom jag lyckades beställa en Series X

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med att hålla spel uppdaterade?

Kände mig lite avslagen så tänkte spela lite Dirt 5. Nehepp. måste uppdateras..
Tänkte så att jag kunna glida runt lite i forza Horizon 4.. samma där, behövde uppdateras..
Visar sig att ytterliggare 5 spel behöver uppdateras..

Då har jag ändå bockat i att spel och konsol ska hållas uppdaterade

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Vilket avstängt läge har du konsollen i? Om du stänger av den helt, energy save, så uppdateras inget över natten.

Permalänk
Medlem

Fick också tag på en Xbox Series X via mediamarkt. Tar det 2-3 dagar som det stod i bekräftelsen, tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heray:

Fick också tag på en Xbox Series X via mediamarkt. Tar det 2-3 dagar som det stod i bekräftelsen, tror ni?

Min planerar anlända på lördag till uthämtningsställe enl postnordappen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Min planerar anlända på lördag till uthämtningsställe enl postnordappen.

Nästan samma här, står att den kommer imorgon. De var snabba på att skicka!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Skrivet av Heray:

Fick också tag på en Xbox Series X via mediamarkt. Tar det 2-3 dagar som det stod i bekräftelsen, tror ni?

Jag får mitt idag, men jag bor ganska nära deras lager tydligen.
Tydligen hade de redan lastat in min på transport i onsdag, skulle ha fått den samma dag men de flytta fram datumet till fredag sista minuten onsdags kväll :/

Permalänk
Medlem

Fick min Series X från Maxgaming idag, härliga tider!
Reggade mig på gamepass ultimate, 10kr för tre månader tyckte jag var rimligt.
Nu ska det spelas.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av T5R:

Fick min Series X från Maxgaming idag, härliga tider!
Reggade mig på gamepass ultimate, 10kr för tre månader tyckte jag var rimligt.
Nu ska det spelas.

Kul!

Tips:

#18700948

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

"I asked LG re Xbox Dolby Vision 4K120 support on its OLEDs. LG said:

"The Dolby Vision feature is currently in testing & LG is working closely with its partners to support functionality (including 4K@120Hz) on its 2021 OLEDs soon. More details about models will be shared soon." "

https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/1393105047622406145

Hoppas dom släpper en uppdatering till 2020 modellerna också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

"I asked LG re Xbox Dolby Vision 4K120 support on its OLEDs. LG said:

"The Dolby Vision feature is currently in testing & LG is working closely with its partners to support functionality (including 4K@120Hz) on its 2021 OLEDs soon. More details about models will be shared soon." "

https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/1393105047622406145

Hoppas dom släpper en uppdatering till 2020 modellerna också!

Tur att jag inte köpte en CX på black friday, då får de bli en C1 denna 😁

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…