Windows 10 21H1 uppdateringen finns att manuellt ladda hem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Mår väldigt bra. Har inte haft något problem med Windows Update/uppdateringar i Windows 10 överhuvudtaget.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Mår väldigt bra. Har inte haft något problem med Windows Update/uppdateringar i Windows 10 överhuvudtaget.

Toppen!

Jag har haft småproblem, speciellt med inställningar som ändras utan ens vetskap.
WU har även fått för sig att starta om datorn när man använder den helt utan förvarning.

Och dessa jävla virtuella desktop? Hur stänger man av det skiten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Jag mår mycket bra!
Solen skiner och det går alldeles utmärkt att bänkpressa. Själv då?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Toppen!

Jag har haft småproblem, speciellt med inställningar som ändras utan ens vetskap.
WU har även fått för sig att starta om datorn när man använder den helt utan förvarning.

Har du ställt in aktiva timmar/Active hours? Jag har ställt in den och hos mig har den aldrig startat om när jag använt den, även tidigare när man inte kunde välja mer än 12 timmar så även när jag var utanför aktiva timmar inställningarna så har den inte startat om när jag använt datorn. Den har frågat en gång/poppat upp med förslag om att starta om vi X timme, men har kunnat välja senare, ställa in en tid, eller starta om nu.

Skrivet av tcntad:

Och dessa jävla virtuella desktop? Hur stänger man av det skiten!

Menar du Tsk View knappen?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Alltså, inte för att starta en hätsk diskussion, men jag blir fundersam på vad folk egentligen gör eller har för exotisk hårdvara som orsakar sådana problem som en del beskriver. Nu sitter jag huvudsakligen på Linux men dualbootar för att kunna spela och har aldrig haft några nämnvärda problem. Den enda riktiga buggen var när jag vid ett tillfälle fick skärmen där man byter bakgrundsbild att frysa, för att stängas, och sedan fungera som tänkt. Inte ens det fenomenet upprepades.

För mig är det superstabilt och jag kör ändå på beta kanalen i preview insider, så det ska ju räknas med att vara lite opolerat i den fasen.

De buggar jag har fått är att Windows slutar automatisk uppdatera tiden, samt att start menyn slutar att fungera. Kan vara fler, fast inget jag minns nu.

Annars så har ju Windows en tendens att återställa en massa inställningar efter uppdateringen. Värst är att den återställer mapp inställningar, så jag måste ändra allt hela tiden, vilket är jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Skrivet av tcntad:

Toppen!

Jag har haft småproblem, speciellt med inställningar som ändras utan ens vetskap.
WU har även fått för sig att starta om datorn när man använder den helt utan förvarning.

Och dessa jävla virtuella desktop? Hur stänger man av det skiten!

Personligen ser jag det som att det är lika bra att få det avklarat med en gång, snarare än att jag i de flesta fall desperat längtat efter nästa Windowsversion (ville ha t.ex. WSL, så det är ett exempel jag minns då jag faktiskt ville ha nästa version).

Hela grejen är ju att man kommer behöva uppdatera förr eller senare, det finns liksom inget frågetecken där.
Det enda valet man gjort är att man tagit uppdateringen vid en tidpunkt då det passar (och man kan lägga några minuter efteråt om så behövs), istället för att tvingas in i uppdateringen när man väntat så länge/skjutit fram den så många gånger att Windows tar saken i egna händer (vilket ibland då sker när det passar som sämst).

(Om jag ska säga något om "hur mår ni" så skulle jag faktiskt vara mer bekymrad över försöken att låta bli att uppdatera, det ter sig väl mer som ett tecken att man inte orkar med situationen man försatt sig i.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Uppdaterat och klart här.

Vad kan jag ta bort från C: efter isntallatioen ? Windows Old? Något annat? Såg att det samlats lite där...
Hela "Windows 10 Upgrade" kan man väl ta bort också eller? Eller tar Win själv hand om detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Uppdaterat och klart här.

Vad kan jag ta bort från C: efter isntallatioen ? Windows Old? Något annat? Såg att det samlats lite där...
Hela "Windows 10 Upgrade" kan man väl ta bort också eller? Eller tar Win själv hand om detta?

Uppdaterade du via Windows Update? I så fall borde du inte få någon Windows.old mapp eller något. Du behöver inte göra något i så fall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Uppdaterat och klart här.

Vad kan jag ta bort från C: efter isntallatioen ? Windows Old? Något annat? Såg att det samlats lite där...
Hela "Windows 10 Upgrade" kan man väl ta bort också eller? Eller tar Win själv hand om detta?

Om man gjort uppgradering via Windows-installern så får man framförallt en backup av gamla Windows-katalogen som tar en massa plats men även lite annat. Kan förslagsvis köra "Disk Cleanup" och kryssa i saker i "Clean up system files"-delen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Bara för att jag sa att jag inte haft något problem med Windows 10, så har en av mina datorers Windows Update typ hängt sig. Står bara "Please wait" när man går in i Windows update. Ska låta den stå där ett tag o se om det löser sig, annars får jag väl göra en update via Windows 10 upgrade assistent eller media creator. Edit: Väntade ett tag och nu har den fixat sig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Jo, tack. Jag mår bra. Känner av lite pollen, men det är väl det enda.
Hur mår du skälv?

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Uppdaterade du via Windows Update? I så fall borde du inte få någon Windows.old mapp eller något. Du behöver inte göra något i så fall

Nej, gjordes manuellt.

Windows.old och winows10upgrade mappar.

Bara att slänga? Något mer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Uppdaterat och klart här.

Vad kan jag ta bort från C: efter isntallatioen ? Windows Old? Något annat? Såg att det samlats lite där...
Hela "Windows 10 Upgrade" kan man väl ta bort också eller? Eller tar Win själv hand om detta?

Kör diskrensning och så väljer du att ta bort gamla windows installationer så försvinner den mappen utan vidare krussiduller

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Kör diskrensning och så väljer du att ta bort gamla windows installationer så försvinner den mappen utan vidare krussiduller

Tack, hittade detta alldeles nyss. Såg även att uppdateraren är ett program som lätt kan avinstalleras med.

Allting gott.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av maweric:

Jag mår mycket bra!
Solen skiner och det går alldeles utmärkt att bänkpressa. Själv då?

Solen skiner inte alls och bänkpress är skit, aldrig bra

Skrivet av jnsson:

Har du ställt in aktiva timmar/Active hours? Jag har ställt in den och hos mig har den aldrig startat om när jag använt den, även tidigare när man inte kunde välja mer än 12 timmar så även när jag var utanför aktiva timmar inställningarna så har den inte startat om när jag använt datorn. Den har frågat en gång/poppat upp med förslag om att starta om vi X timme, men har kunnat välja senare, ställa in en tid, eller starta om nu.

Menar du Tsk View knappen?

Ska jag verkligen behöva ställa in aktiva timmar för att datorn inte ska startas om när jag sitter och spelar eller skriver? Du anar inte hur idiotiskt detta låter?

Win+ TAB är det va?

Nu är det f.ö aktiva timmar bestämt i mitt AD så jag slipper en del problem.

Skrivet av evil penguin:

Personligen ser jag det som att det är lika bra att få det avklarat med en gång, snarare än att jag i de flesta fall desperat längtat efter nästa Windowsversion (ville ha t.ex. WSL, så det är ett exempel jag minns då jag faktiskt ville ha nästa version).

Hela grejen är ju att man kommer behöva uppdatera förr eller senare, det finns liksom inget frågetecken där.
Det enda valet man gjort är att man tagit uppdateringen vid en tidpunkt då det passar (och man kan lägga några minuter efteråt om så behövs), istället för att tvingas in i uppdateringen när man väntat så länge/skjutit fram den så många gånger att Windows tar saken i egna händer (vilket ibland då sker när det passar som sämst).

(Om jag ska säga något om "hur mår ni" så skulle jag faktiskt vara mer bekymrad över försöken att låta bli att uppdatera, det ter sig väl mer som ett tecken att man inte orkar med situationen man försatt sig i.)

Klart man ska uppdatera, det säger jag inget om. Säger bara att jag hellre väntar på hotfixar som löser fler problem så man slipper få dem själv.

Skrivet av Nordis:

Jo, tack. Jag mår bra. Känner av lite pollen, men det är väl det enda.
Hur mår du skälv?

Pollenallergiken här också. I övrigt aldrig bbra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ska jag verkligen behöva ställa in aktiva timmar för att datorn inte ska startas om när jag sitter och spelar eller skriver? Du anar inte hur idiotiskt detta låter?

OM du har problem med att Windows startar om så är det ju lösningen. Du kan till o med säga åt Windows att ställa in tiderna automatiskt nu mera baserat på din dagliga användning. Jag har t.ex. inte det aktiverat på alla dator och ändå så startar den inte om automatiskt hos mig. Och nej, det låter inte idiotiskt, ungefär lika som att jag ställer in telefonen att vara tyst under natten enligt mig.

Skrivet av tcntad:

Win+ TAB är det va?

Ah, den använder jag aldrig. Använder alt + TAB.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Solen skiner inte alls och bänkpress är skit, aldrig bra

Kör hantelpress då, din lymmel!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Min kollega fick problem när ham klickar på en teams länk så har den tappat associationen.

Fick starta teams mötet på telefonen för att sedan transfera mötet till datorn

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Men va faaan.
Köra 20H2 på alla maskiner som vi installerar upp på jobb, vi väntar med den nya tills vidare.
Men det går inte att få 20H2 via Media Creation Tool längre?
Hur får jag tag i den?

EDIT:
Gick att få till med Rufus:
https://pureinfotech.com/download-windows-10-20h2-iso-after-2...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

OM du har problem med att Windows startar om så är det ju lösningen. Du kan till o med säga åt Windows att ställa in tiderna automatiskt nu mera baserat på din dagliga användning. Jag har t.ex. inte det aktiverat på alla dator och ändå så startar den inte om automatiskt hos mig. Och nej, det låter inte idiotiskt, ungefär lika som att jag ställer in telefonen att vara tyst under natten enligt mig.
Ah, den använder jag aldrig. Använder alt + TAB.

Du sover säkert på natten ellerhur? Eller startar telefonen om när du använder den?
Jag skrev också att jag nu kör Active Directory/domän för att förhindra det på alla datorer och lite annat.

Alt+TAB funkar ju men det är bara fönsterbyte, inte virtuella skrivbord som Win+TAB ger, denna kombo kommer jag åt lite då och då vilket är väldigt irriterande när man spelar.

Skrivet av maweric:

Kör hantelpress då, din lymmel!

Hehe:) Borde verkligen det men nja, lyftar hundratals kilon om dagen i jobbet (Ger iofs noll)

Permalänk
Medlem

Tror jag avvaktar efter AMD SCSIAdapter 9.3.0.221 uppdateringen...

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Mår fin fint. Själv?
Har hittills haft noll problem med Windows uppdateringarna.

Edit: Vad jag märkt av dvs. Har inte heller "letat".

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Alltså, inte för att starta en hätsk diskussion, men jag blir fundersam på vad folk egentligen gör eller har för exotisk hårdvara som orsakar sådana problem som en del beskriver. Nu sitter jag huvudsakligen på Linux men dualbootar för att kunna spela och har aldrig haft några nämnvärda problem. Den enda riktiga buggen var när jag vid ett tillfälle fick skärmen där man byter bakgrundsbild att frysa, för att stängas, och sedan fungera som tänkt. Inte ens det fenomenet upprepades.

För mig är det superstabilt och jag kör ändå på beta kanalen i preview insider, så det ska ju räknas med att vara lite opolerat i den fasen.

Jag minns bara att jag haft problem vid nå enstaka tillfälle.
Mappar ändrade namn och filer flyttades runt i min onedrive av den uppdateringen.

Den drogs också tillbaka för att en del fick sina personliga filer slängda i onedrive av denna update.

Det var väl inte helt vackert kanske. Själv klarade jag mig bra för jag blev inte av med något (vad jag vet haha - vem har koll på att alla ens bilder är kvar liksom?)

Efter det var jag väl lite mindre sugen på att direkt hoppa på uppdateringar från MS. Men ja, nu är jag på banan igen

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

enda nackdelen jag fick denna gång är att ljudkortet (Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro) återställer sig automatisk till 2.1-ljud å då låter det skit

Permalänk
Medlem

Den finns att tanka ner direkt i windows nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni som uppdaterar på en gång; Hur mår ni egentligen?

Dessa uppdateringar börjar bli ett skämt, aldrig haft problem med WU på W7 men W10 är en gissningslek..

Jag mår jättebra.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Personligen ser jag det som att det är lika bra att få det avklarat med en gång, snarare än att jag i de flesta fall desperat längtat efter nästa Windowsversion (ville ha t.ex. WSL, så det är ett exempel jag minns då jag faktiskt ville ha nästa version).

Hela grejen är ju att man kommer behöva uppdatera förr eller senare, det finns liksom inget frågetecken där.
Det enda valet man gjort är att man tagit uppdateringen vid en tidpunkt då det passar (och man kan lägga några minuter efteråt om så behövs), istället för att tvingas in i uppdateringen när man väntat så länge/skjutit fram den så många gånger att Windows tar saken i egna händer (vilket ibland då sker när det passar som sämst).

(Om jag ska säga något om "hur mår ni" så skulle jag faktiskt vara mer bekymrad över försöken att låta bli att uppdatera, det ter sig väl mer som ett tecken att man inte orkar med situationen man försatt sig i.)

Där tycker vi olika. Jag föredrar att vänta tills buggarna är hittade och förhoppningsvis fixade. Jag har inte tid att låta kunder vänta på resultat för att min dator inte fungerar som den ska...

Permalänk
Inaktiv

Uppgraderingen gick bra, dock tappade Windows mina standardappar av någon anledning. Som tur är så var det bara Word och Excel som behövde fixas.

Permalänk
Medlem

Avvaktar själv då verktyget klagar på min installation av VMware Workstation Player och det är något jag gärna vill ha tillgång till utan krångel. Förmodligen därför jag inte får denna uppdatering genom WU bland annat.

Ska försöka läsa runt lite vad andra har upptäckt när jag har ork

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD