Permalänk
Medlem
Skrivet av Pearlareign:

Hej alla!

Efter att ha haft datorn på Service så kom dem fram till att det är moderkortet. Så nu är det bara att fixa med Webhallen så jag kan få det utbytt Tack för all hjälp!

Skönt att det kommer lösa sig!
Känns oftast bättre att veta än att sväva i ovetskap.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: ASUS ROG STRIX X670E-F Gaming Wifi | CPU: AMD Ryzen 7800X3D | CPU-kylare: Noctua NH-D15S | RAM: G.Skill 6000 CL30 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Crucial T700 2TB + Samsung 9100 Pro 4 Tb | PSU: Corsair RM850 | Chassi: Fractal Design Torrent | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Wohooo!

Bra feedback, kör så det ryker nu @Pearlareign

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

Wohooo!

Bra feedback, kör så det ryker nu @Pearlareign

Jajamen! Tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Dra ur kontakten till skärm(arna) och slå av/på skärmen så all ström försvinner.

Vänta någon minut, starta sedan upp datorn, vänta tills du tror att datorn är i rätt läge för att t.ex logga in eller att win startat upp.

Plugga i en skärm (om du har två eller fler så enbart en), och starta skärm på knapp.

Halvgammal tråd, men ville bara kommentera och säga att detta funkade precis för mig.

Datorn ville inte boota (eller snarare; visa bild) nu när jag försökte få igång den (inbillade mig att omställningen till normaltid förvirrade den). Det händer ibland att jag bara får en "blackscreen" vid uppstart, men en reset så brukar det vara frid och fröjd igen, men denna gången gick det inte efter 10+ resets (ink. stänga av PSU).

Testade koppla ur skärmarna (och allt USB-relaterat bara för säkerhetsskull) och ta strömmen för både skärmar och dator. På med ström till allt, starta dator och sen koppla in en skärm när datorn var i vad jag misstänkte uppbootat läge (fläktarna gick ner i varv) och vips så fick jag bild.

Så stort tack för tipset! Sjukt märkligt fel att skärmarna slumpmässigt vägrar visa bild måste jag säga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2

Vad bra/kul att det fungerade! Detta händer oss på jobbet ibland men har även hänt mig hemma, kan inte sätta fingret på orsaken till det heller men positivt att det hjälpte dig.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

@MinscS2

Vad bra/kul att det fungerade! Detta händer oss på jobbet ibland men har även hänt mig hemma, kan inte sätta fingret på orsaken till det heller men positivt att det hjälpte dig.

Får se om det blir en ny startup-rutin. Behövde starta om datorn precis och surprise surprise, blackscreen. >_>

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.