Permalänk
Medlem

Vad jag är ute efter är hållbara kalsonger, tycker många av dom går sönder relativt snabbt. Skit samma om dom så är rosa med elefanter på, och som inte kostar skjortan. Tips?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Vad jag är ute efter är hållbara kalsonger, tycker många av dom går sönder relativt snabbt. Skit samma om dom så är rosa med elefanter på, och som inte kostar skjortan. Tips?

Jag kör på dessa och har kalsonger som fyllt över 15 år. De håller och ser fortfarande ut som nya. Problemet jag har är att de åker upp lite på benen men det gäller både när de är nya och efter 15 år. Beror säkert på vilken typ av ben du har.
Går att hitta billigare på ett antal ställen.

http://www.salmingunderwear.com/sv/artiklar/energy-black.html

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kört alla möjliga märken tidigare och provade av en slump Sloggi boxers förra året. Otroligt sköna och håller bra än så länge. Trodde Sloggi bara var underkläder för kvinnor men de har många olika modeller för män.

Permalänk
Medlem

Comfyballs är riktigt sköna och brukar ha bra extrapriser. Största nackdelen med dem är den stora loggan med namnet som känns rätt töntigt och kanske inget man vill basunera ut i omklädningsrummet. Rekommenderar modeller med svart linning och svart text.

Annars känner jag generellt att man får vad man betalar för när det gäller kalsonger. T.ex. Björn Borg och Calvin Klein är aldrig fel.

Permalänk
Medlem

testar lite nytt igen, fick bli ett totalt 5st Espirt denna gången, haft dom förut genom åren och varit nöjd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag köper endast boxer gjorda av polyester eller microfiber. Tycker de sitter bäst och brukar hålla länge.
Senaste gånger har jag köpt Björn Borg och har varit nöjd med dem.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Jag köper endast boxer gjorda av polyester eller microfiber. Tycker de sitter bäst och brukar hålla länge.
Senaste gånger har jag köpt Björn Borg och har varit nöjd med dem.

Jag var av samma åsikt som dig tills jag fick ljumsksvamp, en veckas ljumsksvamp är inte värt en livstid av icke naturliga material på underkläder.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vargeEEEEn:

Resteröds Bambu-serie tycker jag är absolut bekvämast

Skrivet av Perfn:

Ooh, nu snackar vi en bra tråd! Jag har testat så många olika kalsonger av olika märken och det finns så mycket dåligt där. Allt från passform som är hemsk, ben som kavlar upp i skrevet på en, skrev som nöts sönder av mycket gång, resår som nöts ut på tok för snabbt och kallingarna bara hasar ner över arslet på en. Och då har jag provat både billiga och dyra märken. Men nu har jag landat! Under Armour har ett par kallingar som heter UA Tech och säljs i 2-pack om vanligtvis ca 350 spänn. Och dom kalsongerna är så j*vla sköna att det inte är sant! Dom sitter där dom ska, dom är "tight" men ändå lätta och luftiga på kroppen, benen glider inte och har sig utan stannar på plats, dom är verkligen fenomenala. Dom finns i tre olika längder på benen om man gillar lite längre eller kortare men jag tror dom vanligaste är dom i mitten på 15 cm.
Det finns också en kompressionsvariant som säljs i 1-pack och är lite dyrare men också snuskigt bra. Jag brukar ha dom när jag är ute och vandrar tex. Superbra i såna typer av aktiviteter. Tror det är dessa.

Det vart lite av ett inlägg men vilken kalsongresa man gjort. Har succesivt bytt ut allt i garderoben och har idag enbart dessa.

Och som sidotips kan alla i närheten av Göteborg åka till Hede outlet för där är det alltid extrapris på kallingarna hos Under Armour. Det gäller att ha tur att de finns inne när man är där bara för vissa storlekar töms snabbt.

Nu får ni snart stå till svars för era svar.
har lagt en order på ett par UA Tech och ett fempack Rosteröds bambu Gunnar. Återkommer med en korad vinnare om någon vecka när jag testat dem
Båda modellerna fanns just nu till rabatterat pris på Boozt ska tilläggas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefflo:

Nu får ni snart stå till svars för era svar.
har lagt en order på ett par UA Tech och ett fempack Rosteröds bambu Gunnar. Återkommer med en korad vinnare om någon vecka när jag testat dem
Båda modellerna fanns just nu till rabatterat pris på Boozt ska tilläggas.

Grymt, fick bli lite påfyllning för mig då!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hanes...

Från Walmart

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag var av samma åsikt som dig tills jag fick ljumsksvamp, en veckas ljumsksvamp är inte värt en livstid av icke naturliga material på underkläder.

Tråkigt med ljumsksvamp Än så länge har jag sluppit det.
Jag tycker att boxers av andra matrial ofta korvar ihop sig vid skrevet, vilket inte är så bekvämt.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vargeEEEEn:

Grymt, fick bli lite påfyllning för mig då!

Gäller att passa på när det ändå var rabatt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Bambu är överlägset allt. Både i känsla och hållbarhet, ekonomist vet jag inte få det lite för dyrt men håller länge. Har börjat köpa allt jag kan i bambu sen jag provade det för första gången för något år sen. Kalsonger, strumpor och T-shirts. Näst på tur står lakan / sängkläder!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vargeEEEEn:

Resteröds Bambu-serie tycker jag är absolut bekvämast

Skrivet av Perfn:

Ooh, nu snackar vi en bra tråd! Jag har testat så många olika kalsonger av olika märken och det finns så mycket dåligt där. Allt från passform som är hemsk, ben som kavlar upp i skrevet på en, skrev som nöts sönder av mycket gång, resår som nöts ut på tok för snabbt och kallingarna bara hasar ner över arslet på en. Och då har jag provat både billiga och dyra märken. Men nu har jag landat! Under Armour har ett par kallingar som heter UA Tech och säljs i 2-pack om vanligtvis ca 350 spänn. Och dom kalsongerna är så j*vla sköna att det inte är sant! Dom sitter där dom ska, dom är "tight" men ändå lätta och luftiga på kroppen, benen glider inte och har sig utan stannar på plats, dom är verkligen fenomenala. Dom finns i tre olika längder på benen om man gillar lite längre eller kortare men jag tror dom vanligaste är dom i mitten på 15 cm.
Det finns också en kompressionsvariant som säljs i 1-pack och är lite dyrare men också snuskigt bra. Jag brukar ha dom när jag är ute och vandrar tex. Superbra i såna typer av aktiviteter. Tror det är dessa.

Det vart lite av ett inlägg men vilken kalsongresa man gjort. Har succesivt bytt ut allt i garderoben och har idag enbart dessa.

Och som sidotips kan alla i närheten av Göteborg åka till Hede outlet för där är det alltid extrapris på kallingarna hos Under Armour. Det gäller att ha tur att de finns inne när man är där bara för vissa storlekar töms snabbt.

Kalsongerna kom i torsdags och har testat UA i två dagar (två par) och Rosteröds Bambu Gunnar i en halv dag och kan redan nu säga vilka som är bäst.
UA sitter bra men hade gärna haft de lite mer åtsittande runt låren. Ruskigt mjuka och följsamma och under dessa två dagar har jag varit ute och gått, snickrat och fixat här hemma. En nackdel är den enorma infolappen i dem som kan skava lite även om man klippt bort den.

Rosteröds har jag testat en kväll och de sitter bra men inte åtsittande runt låren som jag vill ha. Skönt material men som sagt, glider upp på låren.

Vinnare i denna match är absolut UA så blir till att köpa fler par av dessa. Har fyra oanvända par av Rosteröds som kommer bli krisfillingar eller om @vargeEEEEn vill ha dem, storlek S. 😀

@Perfn, tack för tipset👍👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har kört med Ullareds Sweden under ett tag och de fungerar kanon.
Vem fan tvättar underkläder i 40 grader??
Alltid 60 grader minst.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Sloggi klassisk y-front. Boxers går inte med cyklistlår plus lite övervikt, korvar sej bara oavsett märke/modell. Har provat flera.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

... En nackdel är den enorma infolappen i dem som kan skava lite även om man klippt bort den.
...

UAs infolappar är gjorda så att man kan riva av dem. Kvar blir en liten remsa vid sömmen som enkelt går att pilla bort.

Så har det åtminstone varit i alla de boxers jag köpt från dem det senaste året.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk

Vilka som helst av "Fantomen"-typ. Jag vägrar boxers är hellre utan.

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Körde BjörnBorg rätt länge och tyckte de var riktigt bra fram till jag prövade Frand Dandy, då åkte alla BB på återvinning och byttes. Verkligen sån otrolig skillnad

De är kanon. Tills man vid dassbesök suckandes konstaterar ännu ett hål i dajmkrysset. Och det efter blott ett par månader...

Visa signatur

#nul

Permalänk
Skrivet av FattarNiInte:

Vilka som helst av "Fantomen"-typ. Jag vägrar boxers är hellre utan.

Intressant. Jag gillar att blanda. Bästa fantomen-kallingar?

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Vilka som helst av "Fantomen"-typ. Jag vägrar boxers är hellre utan.

Briefs menar du eller?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

kalsonger, sängar, sängkläder etc ska inte hålla i 20år.
Sådant vill man byta ut med jämna mellanrum, så tar hellre kalsonger som går sönder än som ser nya ut efter 10år

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Det som är viktigast är materialet. Något av Modal, lyocell och mesh är en bra start att kolla efter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Frank Dandy tycker jag funkar bra, Björn Borg också. J Linderberg funkar med, och Levis om man hittar några. Calvin Klein körde jag ett tag men det känns som de har blivit sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag kör på dessa och har kalsonger som fyllt över 15 år. De håller och ser fortfarande ut som nya. Problemet jag har är att de åker upp lite på benen men det gäller både när de är nya och efter 15 år. Beror säkert på vilken typ av ben du har.
Går att hitta billigare på ett antal ställen.

http://www.salmingunderwear.com/sv/artiklar/energy-black.html

hade liknande problem med diverse märken, men björn borgs fillingar sitter kvar på låren på ett bra sätt,

Provat björns ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Intressant tråd, men krav på information om kroppstyp/storlek är i princip ett måste.

Har stora lår och putig rumpa (XXL), vilket nästan alltid tenderar i att benen på boxers åker upp, och/eller att de glider ned för ett klasiskt rövmokarhäng.

Testat de flesta märken som näms här, (Zlatan, salming, sloggi, dressman (fy fan) icebreaker, resteröds, ck, Björn Borg, Frank dandy, mm mm) och och har endast hittst en modell som funkar för mig. Frank dandy bambu. Sitter bättre än bomullsmodellen, och går inte sönder där sömmarna möts i skrevet vilket bomullsmodellen gör för mig.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Skrivet av RVX:

Briefs menar du eller?

Det kanske dom heter. Benlösa. Fantomen bär dom fel, utanpå långkallingarna.

Permalänk
Skrivet av lennart_zipf:

Intressant. Jag gillar att blanda. Bästa fantomen-kallingar?

Dom jag bär nu heter "Basic Wear" och är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Comfyballs är riktigt sköna och brukar ha bra extrapriser. Största nackdelen med dem är den stora loggan med namnet som känns rätt töntigt och kanske inget man vill basunera ut i omklädningsrummet. Rekommenderar modeller med svart linning och svart text.

Annars känner jag generellt att man får vad man betalar för när det gäller kalsonger. T.ex. Björn Borg och Calvin Klein är aldrig fel.

Det finns också Comfyballs som inte har stor logga, utan bara en diskret liten röd lapp i linningen

Dock kunde ju förpackningen vara lite mer diskret. När jag sist var på väg tillbaka från brevlådan med det stora röda paketet i handen frågade grannen om "de därna comfyballsen var så sköna som alla säger" (fast på norskt)

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Frank Dandy har "nationaldagsrea" idag, 50% på allt. Ett fempack kostar 299 kr. De har ofta rea så det lönar sig att hålla ögonen öppna om man vill köpa kallingar där.

www.frankdandy.se

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.