Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

vad såg du för trailer? jag tycker det såg ut som My Little Pony.

Realism i form av att soldaterna hade gröna kläder och inte orangea spandexbyxor.

Inb4 tajta-byxor dlc

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Syftar du/de på stormen i slutet? Jag tolkade det som vädermanipulation som krigföring, inte klimatförändring. Det användes tydligen redan under kalla kriget av usa?

Tänker nog på allting. Hela konceptet handlar ju om att världen kollapsat på grund av klimatförändringar: högre vattennivåer, svält, världens första klass 6 storm, etc.
Det jag menar är det inte ett sätt för DICE/EA att vara woke eller PK, det händer ju redan. Ungefär som att de skulle basera ett krig på att oljan börjar ta slut.

Skrivet av Chibariku:

The fall of Europe verkar redan ha hänt
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/the-wor...

"August 8th, 2035.
"European Union officially disbands following Germany’s collapse."

... typiskt. Jaja, får väl hoppas på "The Rise of Europe" då. (Gillar bara inte att Europa alltid skall behöva lita på Uncle Sam och inte kan stå upp för sig själv.)

Permalänk
Medlem

2042? Genialiskt! Jag fattar knappt att vi lever på 2020-talet nu! Det känns som en värdig uppföljare till BF3/4.

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå den lilla skaran av negativitet till trailern. Har ni inte spelat ett Battlefield spel förut?
Men självklart får man tycka olika. Inget illa med det. Men om man gillat tidigare Battlefield spel så blir jag fundersam.
Trailern skriker Battlefield för mig. Bästa BF trailern på väldigt väldigt länge. Kanske bästa någonsin. Jag har lirat serien sedan BF 1942.

Battlefield har aldrig varit en militärsimulator som vissa verkar förvänta sig?

Ser fram emot detta. Sist jag var lika hype var Battlefield 3.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har lite svårt att förstå den lilla skaran av negativitet till trailern. Har ni inte spelat ett Battlefield spel förut?
Men självklart får man tycka olika. Inget illa med det. Men om man gillat tidigare Battlefield spel så blir jag fundersam.
Trailern skriker Battlefield för mig. Bästa BF trailern på väldigt väldigt länge. Kanske bästa någonsin. Jag har lirat serien sedan BF 1942.

Battlefield har aldrig varit en militärsimulator som vissa verkar förvänta sig?

Ser fram emot detta. Sist jag var lika hype var Battlefield 3.

Håller helt med. Trailern visar hur BF spelen alltid har spelats, och jag har hängt med sedan 1942. Sedan kan man ju ha åsikter om man verkligen ska belysa detta i en trailer eller inte. Tidigare spel har ju marknadsfört sig mer mot milsim-folket, även om serien i sig aldrig har spelats på det sättet.

Taggad på att se gameplay. Viktigt att leverera nu med tanke på hur kasst spel BFV var.

Permalänk
Medlem

Skulle va kul om man fick sitt 3080 innan detta kommer ✌🏽

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Detta BattleField är ett kärleksbrev till veteraner i BF serien. Och säger man något negativt så blir man ignorerad.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Kul med nytt spel. Även om det inte slår gamla BF2. Men svårt att få tillbaka till när man var ung och hade tid att hålla på med spelande

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker inte Battelfield ska vara flashigt, explosiv nonstop-action med neonskrikande skyltar, tempot ska vara lite långsammare men större än COD. Denna trailern spretar åt båda hållen(åt alla håll) och därav är jag lite tveksam. Som sagt, jag hade hoppats på en regisserad, snygg cinematisk trailer. Men bara spelet blir bra så.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det känns kanske inte jättelovande att de känner behovet av att använda BF3-shenanigans i sån utsträckning i trailern för att väcka intresse?

bf3 shenanigans? Hoppa ur plan och RPG'a andra plan har ju varit en grej sen bf1942?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felmet:

Vad tråkigt de inte släpper spelet den 21 istället. För då hade det blivit 21/10/2021=2042

Eller 0,0010390895596

21+10+2021 är ju 2052 🤔

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Gillar som andra den mer lekfulla trailern istället för att låtsas vara någonting man inte är. Dock hade jag mycket hellre sett en uppföljare eller föregångare till 2142. Får se om det blir ett köp, senaste Battlefield jag tyckte var bra var nog Bad Company 2.

Skrivet av ZothOmmog:

Detta BattleField är ett kärleksbrev till veteraner i BF serien.

När de tillkännager att dedikerade servrar och modverktyg kommer finnas vid lansering så håller jag med. Tills dess är det bara ett kärleksbrev till din plånbok.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Svenska gamers är av suraste sorten, både här och på FZ är alla gnälliga som tusan medans på övriga internet så jublas det.

Jag ställer mig till skaran som jublar, äntligen något annat än WW1 och WW2, nu kör vi!

Absolut bästa kommentaren. Och otroligt sant också. Enda gnället jag sett om trailern och spelet (som vi inte ens sett än) är här på Gnällklockers. I övrigt så jublar typ alla och är jättehypade osv, inkl jag som älskar Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Dom har specifikt sagt att det inte kommer något BR mode till Battlefield 2042.

Troligtvis för att inte konkurrera med Apex Legends, som också är EA.

okey det låter ju jävligt tråkigt om det stämmer... synd för mig! men kommer såklart spela endå EDIT, det kommer Battle royale, men det kallar det inte för det hoho såklart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Dom har specifikt sagt att det inte kommer något BR mode till Battlefield 2042.

Troligtvis för att inte konkurrera med Apex Legends, som också är EA.

Bra om det inte blir.

Firestorm floppade totalt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Tänker nog på allting. Hela konceptet handlar ju om att världen kollapsat på grund av klimatförändringar: högre vattennivåer, svält, världens första klass 6 storm, etc.
Det jag menar är det inte ett sätt för DICE/EA att vara woke eller PK, det händer ju redan.

Absolut, det är ju därför Obama gick och köpte en lyxvilla vid havet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Absolut bästa kommentaren. Och otroligt sant också. Enda gnället jag sett om trailern och spelet (som vi inte ens sett än) är här på Gnällklockers. I övrigt så jublar typ alla och är jättehypade osv, inkl jag som älskar Battlefield.

Lika konstigt är det ju att jubla och vara jättehypad över ett spel "som vi inte ens sett än". Nåväl, tror det gnälls mer här för att Battlefield var ohyggligt populärt för 15 år sedan och det är bra mycket fler gamla rävar här som spelat sedan första spelen än på andra forum där medelåldern troligtvis är lite yngre och många inte spelat de äldre spelen. Helt olika förväntningar, med andra ord.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Äntligen ett battlefield spel som faktiskt ser ut att det kan vara i samma liga som BF3 och Bf4.

Sen att dom faktiskt visar hur folk spelar dom spelen i trailer tyckte jag var kul också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Sedan utöver det har många studios jobbat på detta spelet

Får hoppas på det bästa här. Så de inte har blandat in för många parter här!

Skrivet av Yatagarasu:

Den nya gruppen/ledningen verkar i högre grad medveten om vad majoriteten av spelar-basen vill ha.

Ja, haha... Det är nog dags nu med tanke på att de har inte varit helt rätt ute sedan BF3 i min meningen

Skrivet av Yatagarasu:

David slutade dock...

Ja det var tråkigt att läsa, men så är det. Hoppas att de insåg vilka talanger de också hade som valde att gå.

Permalänk

Vad är sagt kring br? Har bara läst om rykten.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Bra om det inte blir.

Firestorm floppade totalt.

Det floppade, ja. Men jag gillade det. Tror bara det kom i helt fel tidpunkt och blev utklassat av Apex.
Idén var ändå bra kan jag tycka.

Skrivet av martincool:

Vad är sagt kring br? Har bara läst om rykten.

Enligt presskonferens för EA content creators så kom frågan upp flera gånger och de var tydliga med att BF2042 inte kommer ha något Battle Royale läge, åtminstone inte vid släpp.

Tror det är strikta order från EA att inte konkurrera med Apex.

Själv spelar jag Battlefield oftast för att komma bort från BR-genren så mig gör det ingenting.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Grejen är att Multiplayer-spel är bara så bra som alla involverade spelarna (inklusive närvaron eller frånvaron av fuskare) gör det till. Sitter det 80 campers på en 128-spelarserver så blir det som det blir oavsett om du har samma vapen och miljöer från BF3 eller BF2 för den delen och/eller spelar med ditt gamla härliga Squad-gäng från BF2 eller BC2.

"BF Woke", "Politik", sådant håller jag med om är trams och det var ingen som brydde sig om det på BF2-tiden. Att det hamna på tapeten under BFV var bara tragiskt i mitt tycke och att politik tyvärr sipprat längre ned i åldrarna. Exempelvis sket jag fullständigt i politik när jag själv gick på gymnasiet.

Så även om det är en "återgång till BF3/4" så är det fortfarande INTE samma slags spelare idag som det var under BF2/BC2-BF4-tiden. Hade vi däremot fått tillbaka Dedicated Servers och mysiga Nordiska servrar så hade "BF-serien blivit bra igen" för att sno en sliskig slogan.

Varför inte bara skriva "det var bättre förr", för det var ju det du ville ha sagt?

Skrivet av Raynstorm:

Det floppade, ja. Men jag gillade det. Tror bara det kom i helt fel tidpunkt och blev utklassat av Apex.
Idén var ändå bra kan jag tycka.

Dom failade ju hårt när dom inte gjorde firestorm gratis, enda failen tbh. Helt annan målgrupp apex vs firestorm.

Permalänk
Avstängd

Ni ritalinpumpade fjortisar som tycker trailern är primabra kommer få en kalldusch när halva ert lag struntar i att kappa B för att de är upptagna med att vara iron man i närmsta tornado med sina wingsuits

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Opartisk:

Ni ritalinpumpade fjortisar som tycker trailern är primabra kommer få en kalldusch när halva ert lag struntar i att kappa B för att de är upptagna med att vara iron man i närmsta tornado med sina wingsuits

Om halva andra laget leker Iron Man också så jämnar det ut sig. Sen (galen tanke nu) kan man också spela för att ha roligt.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Kenneth:

Om halva andra laget leker Iron Man också så jämnar det ut sig. Sen (galen tanke nu) kan man också spela för att ha roligt.

Är det ens lagligt att ha roligt?

Edit: Förtydligande.

Förtydligande
Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Ser ändå ut att kunna bli en värdig uppföljare på BF4 även om jag har svårt att se att det skulle nå upp till BC2.
Oavsett ska det bli gött att testa ngt där 3080:t får jobba lite mer.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Är det ens lagligt?

Tveksamt alla borde ju förstå att allt bara handlar om att vinna om du har kul eller inte borde vara sekundärt

Permalänk
Medlem

Bara jag som är besviken över att det inte blir BR? Tycker Warzone är lite för svettigt och tycker Firestorm var mycket bättre om dom bara hade polerat det och givit mer support.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av superknasen:

Tveksamt alla borde ju förstå att allt bara handlar om att vinna om du har kul eller inte borde vara sekundärt

Någon skulle bara våga ha kul i mitt lag!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Lika konstigt är det ju att jubla och vara jättehypad över ett spel "som vi inte ens sett än". Nåväl, tror det gnälls mer här för att Battlefield var ohyggligt populärt för 15 år sedan och det är bra mycket fler gamla rävar här som spelat sedan första spelen än på andra forum där medelåldern troligtvis är lite yngre och många inte spelat de äldre spelen. Helt olika förväntningar, med andra ord.

Jag är jättehypad utifrån trailern, bilderna, infon och allt vi vet hittills. Och var med och spelade Battlefield 1942 när det släpptes.

Ser fram emot att se gameplay videos på söndag. Då kan hypen cementeras eller tas ner på en normal nivå.