Cyberpunk 2077 återvänder till Playstation Store

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 återvänder till Playstation Store

Efter ett halvår i frysboxen blir Cyberpunk 2077 åter tillgängligt på Playstation Store, men rekommenderas inte till ursprungliga Playstation 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett ett så upphaussat spel som Cyberpunk 2077 komma och gå så snabbt. Anthem är ett annat bra exempel, men ändå inte i närheten av CP2077.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Dålig ide Sony. Spelet är inte fixat än och folk kommer nu tro att detta är erat mått på kvalité, jag kan redan nu se Youtube titlarna: "SONY THINKS THIS IS GOOD ENOUGH ?!?". Visst, det har kommit patchar och gjort det mycket bättre men det är fortfarande så många fundamentala problem (typ bilar som spawnar inne i andra bilar) som jag inte tror går att fixa om man inte skriver om stor del av spelmotorn, vilket i sin tur är en röra att göra nu då de måste tänka på kompatibilitet med save files.

Och hur många okunniga kunder kommer missa delen att Sony endast rekommenderar det för PS4 Pro och PS5 och försöka spela det på sin bas PS4 och bli missnöjda?

I övrigt så senast jag spelade det på PS4 Pro var det fortfarande långt i från bra, hade absolut inte rekommenderat det. På PS5 funkar det väldigt bra, där kan jag hålla med om deras rekommendation.

Så nä, för tidigt Sony, för tidigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Måste vara roligt för folk att betal AAA-pengar för ett Early access-spel.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig betala för denna katastrof

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Många hade väntat sig ett storspel och fortfarande tycks det vara stora problem med det. Snacka om ett misslyckande får man väl säga.
Jag har själv inte provat spelet på vare sig konsol eller PC men kan bli sugen att testa när det kommer på någon riktig dyngrea och alla problem är lösta.

Jag tycker synd om programmerarna på CD Project om de nu sitter och försöker tejpa och klistra ihop spelet med det som går och jag kan tänka mig att det inte är lätt då en rättning säkert gör att det uppkommer nya fel som måste fixas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Aldrig sett ett så upphaussat spel som Cyberpunk 2077 komma och gå så snabbt. Anthem är ett annat bra exempel, men ändå inte i närheten av CP2077.

Outriders är med på den listan också.
Skulle nog säga att de tar nog priset för sämsta spel vid release.

Permalänk
Medlem

Trots alla buggar som rapporterats (varav jag hade personligen bara sett en liten bråkdel av) hade jag mycket bra upplevelse av CP2077 (en av de få spelen jag faktiskt ville/orkade spela igenom) men sen efter att man har klarat igenom spelet så finns det ju inte så mycket att göra sen, inte tillräckligt intresserad att starta pånytt med en annan karaktär då huvudstoryn är ju ändå densamma och tycker det inte har kommit några såna moddar som skulle förändra spelet väsentligt heller. Så att det blev ett kortlivat spel är väl inte direkt nån överraskning.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Tog och köpte en fysisk kopia av Cyberpunk till Playstation för någon månad sedan när någon här på forumet tipsade om ett bra pris. Tror det kostade 222 SEK vilket jag tycker det kan vara värt även om jag inte provat det ännu på min PS5:a. Misstänker att det kommer kosta fullpris i digital form från PS shoppen när det dyker upp igen.
Hoppas att de kommer med en PS5-anpassad version under året så jag väntar med att spela det tills dess.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Måste vara roligt för folk att betal AAA-pengar för ett Early access-spel.

AAA är early access

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av hakd:

Skulle aldrig betala för denna katastrof

Kanske inte på en bas-PS4, men har man en FET pc så är det riktigt kul. Jag var nöjd på ett 2080Super, och det blev ju ännu bättre på 3080 när det orkade drivas runt i 4K utan för aggressiv DLSS.

Kanske att det är okej på en PS5 och XSX, men inte baskonsolerna, dom var ju utdaterade redan 2013 när dom kom.

Folk var inte missnöjda med spelet på Xbox one X, förutom alla buggarna, men mycket av buggarna är ju fixade nu. Dom behövde ju för fan en hel steam-post till för att få plats med release-nötterna

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Skulle aldrig betala för denna katastrof

Tyckte det flöt på finfint på PC. Visst nån bugg här eller där stötte jag på under mina 150-200 timmar, men inget spelförstörande och inte värre än några andra storspel som typ Assassin's Creed. Baserat på min upplevelse förstår jag inte hur spelet kan ha fått så mycket skit som det fått. Som jag förstått var versionerna till gamla konsoler under all kritik, men resten?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Skulle aldrig betala för denna katastrof

Köper du det på någon rea i framtiden kommer du få mer spel för mindre pengar. Nya uppdateringar och förbättringar kommer fortsätta ett bra tag framöver. Se bara på dagens No man's sky.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Outriders är med på den listan också.
Skulle nog säga att de tar nog priset för sämsta spel vid release.

Jag köpte både Cyberpunk 2077 och Outriders. Cyberpunk 2077 tycker jag var värt pengarna, men Outriders är för mig ett av de sämsta köp jag gjort.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Anthem är ett annat bra exempel, men ändå inte i närheten av CP2077.

Anthem funkade dock i allt väsentligt, hade väldigt rolig stridsmekanik och bjöd på en unik upplevelse samt en najs stämning. Väldigt sorgligt att det blev som det blev, hade hellre sett det fördröjts tills teknologin kommit ikapp för att klara av att göra den jättevärld som utlovades. Att det skalades ner rejält från vad som visades ursprungligen och typ hade världens kortaste end game är dock inte jämförbart med det brinnande totalhaveriet Cyberkuliss 2077, tycker jag som spelat båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

AAA är early access

Nej. Det står för eArly eArly Access.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Upplevde ytterst lite buggar på PC under min playthru. Dom borde bara släppt det till PC först och till konsoll vid senare tillfälle. Det var trots allt ett jäkligt bra spel. Hade superroligt. Ser fram emot DLC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Nej. Det står för eArly eArly Access.

Trodde det stod för Arguably Acceptable Alpha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Skulle aldrig betala för denna katastrof

Gillade spelet, många minnesvärda stunder. Men, det var ju inte direkt färdigt vid release så hoppas på ytterligare fler patchar.
Och story DLC

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert

Vad jag vet så försvann inte spelet från PSN Store pga buggarna utan för att spelet kraschade hos många användare. Så länge de har fixat det så finns det formellt sett ingen anledning för dem att vara exkluderade.

Visst, tyket att ta betalt för ett så buggigt spel men Sony har ingen särskild policy mot glitchar och dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas H:

Trodde det stod för Arguably Acceptable Alpha.

Vem vet?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Tyckte det flöt på finfint på PC. Visst nån bugg här eller där stötte jag på under mina 150-200 timmar, men inget spelförstörande och inte värre än några andra storspel som typ Assassin's Creed. Baserat på min upplevelse förstår jag inte hur spelet kan ha fått så mycket skit som det fått. Som jag förstått var versionerna till gamla konsoler under all kritik, men resten?

Jag har inte spelat spelet så kan inte uttala mig om slutprodukten från någon personlig erfarenhet. Det jag vet att folk har varit upprörda över, utöver spelupplevelsen på de äldre konsolerna, är hur CDPR kommunicerat inför lanseringen. Jag har sett många vara missnöjda över hur liten inverkan deras in-game-beslut har haft på berättelsen och att den tunga beslutsdrivna världen som utlovades helt enkelt inte levererades. Det ska tydligen vara många saker som lovades kring innehållet som på pappret fick spelet att låta som ett superambitiöst steg in i vad framtidens rollspel kan vara, bara för att sedan inse att mycket av det som lovats enbart var tomma ord och en slutprodukt som känns likt mycket annat som redan finns på marknaden. Utöver det lät det ju från de publika personerna hos CDPR som att utvecklingen flöt på felfritt och att de verkligen var redo att lansera när de gjorde. Att detta var lögner blev ju väldigt tydligt utifrån hur vissa versioner av spelet i princip var ospelbara. Lanseringen följdes upp med ursäkter och bortförklaringar som enligt Jason Schreiers intervjuer då var än fler lögner. Jag förmodar att många konsumenter känner sig förrådda efter att ha blivit ljugna för, speciellt då CDPR innan denna lansering var den AAA-studion som gjorde mycket rätt, och framförallt gjorde rätt gentemot sina konsumenter. Att redan 2013 när första teasern släpptes sälja in mantrat "Releases - When it's ready" ser ju nu med facit i hand inte bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raza:

Jag har inte spelat spelet så kan inte uttala mig om slutprodukten från någon personlig erfarenhet. Det jag vet att folk har varit upprörda över, utöver spelupplevelsen på de äldre konsolerna, är hur CDPR kommunicerat inför lanseringen. Jag har sett många vara missnöjda över hur liten inverkan deras in-game-beslut har haft på berättelsen och att den tunga beslutsdrivna världen som utlovades helt enkelt inte levererades. Det ska tydligen vara många saker som lovades kring innehållet som på pappret fick spelet att låta som ett superambitiöst steg in i vad framtidens rollspel kan vara, bara för att sedan inse att mycket av det som lovats enbart var tomma ord och en slutprodukt som känns likt mycket annat som redan finns på marknaden. Utöver det lät det ju från de publika personerna hos CDPR som att utvecklingen flöt på felfritt och att de verkligen var redo att lansera när de gjorde. Att detta var lögner blev ju väldigt tydligt utifrån hur vissa versioner av spelet i princip var ospelbara. Lanseringen följdes upp med ursäkter och bortförklaringar som enligt Jason Schreiers intervjuer då var än fler lögner. Jag förmodar att många konsumenter känner sig förrådda efter att ha blivit ljugna för, speciellt då CDPR innan denna lansering var den AAA-studion som gjorde mycket rätt, och framförallt gjorde rätt gentemot sina konsumenter. Att redan 2013 när första teasern släpptes sälja in mantrat "Releases - When it's ready" ser ju nu med facit i hand inte bra ut.

Överlag en bra summering, tycker jag.

Bortsett från de rent tekniska problemen så upplever jag att inställningen till spelet mycket handlar om i vilken utsträckning man åkt med det skenande hajptåget.

Sedan att det samtidigt funnits både tekniska problem (allra mest så för lastgen-konsolerna) och att själva innehållet inte levt upp till förväntningarna (som varierat kraftigt från person till person) har väl inneburit en allmänt dysfunktionell konversation kring spelet.

Personligen hade jag kul med storyn och är överlag tillfreds med spelet, men då tappade jag också mycket av hajpen långt innan släpp när de började visa gameplay, så gick nog in med mer realistiska förväntningar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Överlag en bra summering, tycker jag.

Bortsett från de rent tekniska problemen så upplever jag att inställningen till spelet mycket handlar om i vilken utsträckning man åkt med det skenande hajptåget.

Sedan att det samtidigt funnits både tekniska problem (allra mest så för lastgen-konsolerna) och att själva innehållet inte levt upp till förväntningarna (som varierat kraftigt från person till person) har väl inneburit en allmänt dysfunktionell konversation kring spelet.

Personligen hade jag kul med storyn och är överlag tillfreds med spelet, men då tappade jag också mycket av hajpen långt innan släpp när de började visa gameplay, så gick nog in med mer realistiska förväntningar.

Jag själv lär inhandla spelet på sikt när det är färdigpatchat och priset har sjunkit en del, och misstänker att jag kommer få mig en okej till trevlig spelupplevelse. Men visst finner jag det tråkigt att drömmen om vad Cyberpunk 2077 hade kunnat bli under bättre ledning aldrig kommer gå i uppfyllelse. Fram till det förhastade släppdatumet och de efterföljande förseningsuttalandena så var ju deras marknadsföring av spelet fenomenal. Hade allt innehåll som lovades funnits vid release och i kombination med den grafik och intensitet som de visade i sin första gameplay hade spelet säkerligen konkurrerat om decenniets bästa spel.