Jag blir lite girig utav Advance Wars-utannonseringen, hoppas nu på att de tar två andra Game Boy Advance-spel och ger nytt liv - nämligen Golden Sun-spelen! De var grymt snygga som de var så mycket uppdatering behövs inte. Sen en uppföljare på det så.
Advance Wars samt spinoff, eller vad man ska kalla det, till DS hade gärna fått nytt liv. Riktigt trevligt spel.
Golden Sun hade jag gärna återupplevt. Spelade igenom första spelet, överförde data till andra spelet men tror aldrig jag spelade igenom den. Så längesedan jag spelade något Golden Sun att jag smått glömt bort dessa. Helt missat att det kom en 3a dessutom!
Guardians of the Galaxy är tydligen ett Cloud spel, vilket de inte tydliggjorde alls i trailern. Dåligt men Nintendo är ju inte särskilt bra på kommunikation. Hoppas Switch 2 iallafall når typ PS4 nivå så man kan se en del portar därifrån och att det faktiskt kan komma lite spel med roligare prestanda.
Samtidigt är det nog Marvel/Disney som ska informera korrekt i detta fall, deras spel och trailer. Kollade på annat under denna sekvens då spelet inte intresserar mig alls så har inte själv sett den.
Med tanke på hur relativt lättportad switch är idag så räcker det nog långt med hårdvara som är 5-6 år nyare. SoC Switch baseras på var gammal redan när konsolen släpptes.
Poängen var inte att det var de två, utan att samlingen redan finns och lätt kan återsläppas för enkla pengar.
Sedan är det ju inget hinder för dem att släppa spel både på NSO och kassett då alla inte prenumererar.
Men som sagt: de kunde gjort det så enkelt för sig. Men nejdå. Men det känns logiskt nu att det är Skyward Sword de återsläpper, de vill väl återintroducera spelare för konceptet med molnstäder då de verkar återkomma i Breath of the Wild 2.
Nintendo är så extremt verklighetsfrånvänd emellanåt, varför inte bara släppa spel de redan har så folk kan köpa. Likaså på PC, Switch emulation har varit mogen rätt länge och ofta har man hög kompatibilitet redan dag ett med nya spel. Varför envisas med att inte släppa till PC när marknaden redan finns där?
Det mest trögtänkta och verklighetsfrånvarande företaget någonsin, Sony, fattade tillslut värdet i att också släppa till PC. De släppte iofs MLB 2021 till Xbox One/Series men det var troligen mer pga att IP-ägaren tvingade dom.
Molnstäder och liknande tilltalar mig mycket. Kan ha varit med Chrono Trigger men förmodligen tidigare än så men konceptet är riktigt nice. Och är något som förekommit i en del spel tidigare med.