Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Jag blir lite girig utav Advance Wars-utannonseringen, hoppas nu på att de tar två andra Game Boy Advance-spel och ger nytt liv - nämligen Golden Sun-spelen! De var grymt snygga som de var så mycket uppdatering behövs inte. Sen en uppföljare på det så.

Advance Wars samt spinoff, eller vad man ska kalla det, till DS hade gärna fått nytt liv. Riktigt trevligt spel.

Golden Sun hade jag gärna återupplevt. Spelade igenom första spelet, överförde data till andra spelet men tror aldrig jag spelade igenom den. Så längesedan jag spelade något Golden Sun att jag smått glömt bort dessa. Helt missat att det kom en 3a dessutom!

Skrivet av Entash:

Guardians of the Galaxy är tydligen ett Cloud spel, vilket de inte tydliggjorde alls i trailern. Dåligt men Nintendo är ju inte särskilt bra på kommunikation. Hoppas Switch 2 iallafall når typ PS4 nivå så man kan se en del portar därifrån och att det faktiskt kan komma lite spel med roligare prestanda.

Samtidigt är det nog Marvel/Disney som ska informera korrekt i detta fall, deras spel och trailer. Kollade på annat under denna sekvens då spelet inte intresserar mig alls så har inte själv sett den.

Med tanke på hur relativt lättportad switch är idag så räcker det nog långt med hårdvara som är 5-6 år nyare. SoC Switch baseras på var gammal redan när konsolen släpptes.

Skrivet av Levandebild:

Poängen var inte att det var de två, utan att samlingen redan finns och lätt kan återsläppas för enkla pengar.
Sedan är det ju inget hinder för dem att släppa spel både på NSO och kassett då alla inte prenumererar.
Men som sagt: de kunde gjort det så enkelt för sig. Men nejdå. Men det känns logiskt nu att det är Skyward Sword de återsläpper, de vill väl återintroducera spelare för konceptet med molnstäder då de verkar återkomma i Breath of the Wild 2.

Nintendo är så extremt verklighetsfrånvänd emellanåt, varför inte bara släppa spel de redan har så folk kan köpa. Likaså på PC, Switch emulation har varit mogen rätt länge och ofta har man hög kompatibilitet redan dag ett med nya spel. Varför envisas med att inte släppa till PC när marknaden redan finns där?

Det mest trögtänkta och verklighetsfrånvarande företaget någonsin, Sony, fattade tillslut värdet i att också släppa till PC. De släppte iofs MLB 2021 till Xbox One/Series men det var troligen mer pga att IP-ägaren tvingade dom.

Molnstäder och liknande tilltalar mig mycket. Kan ha varit med Chrono Trigger men förmodligen tidigare än så men konceptet är riktigt nice. Och är något som förekommit i en del spel tidigare med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://youtu.be/F-iLPK5vl4M

Av någon anledning inkluderade inte Nintendo No More Heroes i sin Direct, men lite gameplay visades i alla fall under en Treehouse-sändning istället.

Haha vad fasen! Jag såg nintendo direct och blev väldigt besviken när de inte visade nmh3.. Men vad gott att man fick se lite gameplay nu, samt inte lång till release heller, hype!

Lite trist att vi inte fick så något från metroid prime 4, men vi fick iallafall ett nytt metroid-spel Och en remake på advance wars, och ett nytt mario golf, och ett nytt mario party, och ett nytt warioware! Blir lite nintendospel att köpa i höst

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Atlus egen trailer för Shin Megami Tensei V var ju lite häftigare än den som visades i Nintendo UK:s Direct:
https://www.youtube.com/watch?v=1PgRBcRi5NY

Nästa Zelda-spel kändes som en mix av BotW, SS och staden i himlen från TP (musiken).. Undrar om Skyward Sword HD släpps så vi ska ha det lite fräschare i bakhuvudet inför nästa spel? Hoppas vi får lite mer klassiska tempel/dungeons också.

Helt ok Direct tyckte jag, men jag är lite besviken på avsaknad av klassiska Zelda-spel. Nåja, SS och sedan helt nytt Zelda nästa år ska jag väl inte klaga. Monolith hade inget att visa upp heller verkar det som. Annars kul att se Koizumi igen, oftast är det ju VDn i deras Directs numera.

Permalänk
Konsolgrävare

Nu när Fatal Frame: Maiden of Black Water kommer till Switch så är det väldigt få spel kvar på mitt Wii U som inte finns på Switch ännu.

Hoppas att Xenoblade Chronicles X, The Legend of Zelda: Twilight Princess HD och The Legend of Zelda: The Wind Waker HD kommer så småningom. Synd att dom sa i Directen att det inte är några fler Zelda spel planerade just nu.

Men man är riktigt taggad för Metroid: Dread

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Pokemon brilliant diamond and shining pearl? Släpper de en remake av diamond och pearl? Hur missade jag det?

Fasen, blir en dyr spelhöst...

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv

Bra sammanställning!

Legend of Mana, Tony Hawk, kanske Zelda: Skyward Sword HD, Advance Wars, Life is Strange och självklart Breath of the Wild 2 ser det ut att bli för mig.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Hollow Knight Silksong är väl en av de mest väntande spel hype. Tyvärr ser det mörkt ut för dem. Flera fans har tappat hoppet men vi får se. Att BotW2 är på g 2022 är lite tveksam till det hoppas de håller det.

Metroid 4, Bayonetta 3 m fl det ser lite mörkt ut faktiskt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Hollow Knight Silksong är väl en av de mest väntande spel hype. Tyvärr ser det mörkt ut för dem. Flera fans har tappat hoppet men vi får se. Att BotW2 är på g 2022 är lite tveksam till det hoppas de håller det.

Metroid 4, Bayonetta 3 m fl det ser lite mörkt ut faktiskt

2021 känns som ett förlorat år i mångt och mycket, så jag har inte jättestora förväntningar på 2022. Metroid Prime 4 är jag lite förvånad att det inte kommit mer av, har inte det varit utveckling i 5+ år vid det här laget? Bayonetta 3 känns som varit på gång länge också. Börjar kännas lite som att det är spel som kommer till vad som nu ersätter dagens Switch.

Drömmen vore att BotW2 släpps precis 5 år efter BotW men med tanke på hur relativt lite vi sett, men samtidigt, mycket av BotW också verkar vara med, att man ändå siktar på hösten/vintern 2022. Eller senare. Känns ju inte som att Coronan lär försvinna den närmaste tiden, speciellt i mindre utvecklade länder där låg vaccination och mutationer drar iväg.

Eh, kan alltid köra igenom BotW en gång till. Samt resten av backloggen.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Metroid Prime 4 är jag lite förvånad att det inte kommit mer av, har inte det varit utveckling i 5+ år vid det här laget?

2019 så gjorde dom ju en restart. Så spelet har utvecklats i 2 år. Känns fortfarande långt kvar tills man får se något tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

2019 så gjorde dom ju en restart. Så spelet har utvecklats i 2 år. Känns fortfarande långt kvar tills man får se något tyvärr

Räknar man in tiden innan, var det inte en titel som utvecklades för Wii U?, så bör man komma upp i något år till.

Men bra att de faktiskt kommenterade spelets status, även om inget riktigt tillfördes.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Räknar man in tiden innan, var det inte en titel som utvecklades för Wii U?, så bör man komma upp i något år till.

Men bra att de faktiskt kommenterade spelets status, även om inget riktigt tillfördes.

Ja det går riktigt segt för de stora titlarna. Nintendo E3 2017 känns inte så långt tiden går fort när man har tråkigt

BoTW2 kommer ju använda BotW plattformen men COVID har satt sina spår likaså Brexit samt marknadskrig och annat tjafs. Hela spelvärlden är upp och ned med tanke på COVID. Vi får hoppas att det blir bättre för i slutändan blir det faktiskt det. Nintendo är också kända för att inte vara så snabba med lanseringar och det kan bli deras fall i konsolkriget.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jo sant, även om dom gjorde en restart så har dom ju ändå en liten grund

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min plånbok får ångest av den där sammanställningen

Permalänk
Medlem

Pokemon unite kanske senare idag, så där har vi väl årets stora titel (kommer en direkt snart men inte koll på tiden).
EDIT: kollade tiden, verkar vara 14 uk tid så 15.00 här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Pokemon unite kanske senare idag, så där har vi väl årets stora titel (kommer en direkt snart men inte koll på tiden).
EDIT: kollade tiden, verkar vara 14 uk tid så 15.00 här.

Vad är det för något?

Förövrigt verkar Polygon ha en poäng gällande "Switch Pro" och att den inte visades runt E3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Vad är det för något?

Förövrigt verkar Polygon ha en poäng gällande "Switch Pro" och att den inte visades runt E3!

https://www.youtube.com/watch?v=SjNw4yL2QaI vart en kort youtubevideo som släpptes.

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om Metro: Last Light Redux för 26 SEK (fram till 27/6)!

https://www.dekudeals.com/items/metro-last-light-redux

Flyter otroligt fint på min Switch Lite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

45 minuter lång analys av BotW2-trailern. Väldigt... så att säga, grundlig analys av det som visats i trailern och serien historiskt, främst då BotW. Kan väl på sätt och vis räknas som spoilers, ifall något av det som tas upp skulle visa sig stämma.

Permalänk
Medlem

Om man skall ha en ny, bättre kontroll, till Switchen främs för Fortnite.
Är det en Pro-kontroller som gäller eller finns det mer prisvärda alternativ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddyL:

Jag köpte: https://www.webhallen.com/se/product/328711-KMD-Wireless-Pro-...

Funkar bra, det enda negativa är väl att den inte verkar kunna starta Switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag köpte: https://www.webhallen.com/se/product/328711-KMD-Wireless-Pro-...

Funkar bra, det enda negativa är väl att den inte verkar kunna starta Switchen.

Tack för tipset, verkar prisvärd

Permalänk
Inaktiv

Mer rykten: https://www.notebookcheck.net/Global-Nintendo-Switch-Pro-rele...

Ingen 2021-lansering, men känns ganska väntat samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingen 2021-lansering, men känns ganska väntat samtidigt.

Jag är så löjligt nöjd med min Switch Lite nu, att jag nästan helt glömt bort att det ska komma en Pro. Min vanliga Switch får knappt någon kärlek länge.

Gissar på att Pro:n kommer i Mars -22.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Jag är så löjligt nöjd med min Switch Lite nu, att jag nästan helt glömt bort att det ska komma en Pro. Min vanliga Switch får knappt någon kärlek länge.

Gissar på att Pro:n kommer i Mars -22.

Samma här, har två vanliga Switchar och de används, minst sagt, sparsamt. Lite är så mycket bättre, stabiliteten med inbyggda kontroller och smidigheten vid egentligen enbart portabelt spelande. Jag vill personligen inte ha en Switch Pro utan en Lite Pro, eller hur man nu ska få ihop det.

Jag hoppas på BotW 2 släpps precis 5 år efter första spelet, och att Pro-modellen också släpps samtidigt. Så mars 2022 tror jag också på så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Har du en ps3- eller ps4-kontroll liggandes så kan en sådan här kanske vara värd att investera i?

https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/n...

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Och där kom den till slut:

• 7 inch OLED

• 64 GB of internal storage

• Wider adjustable stand

• Enhanced audio

• Wired Lan Port

• White Color

• Release 8 Oktober

https://www.nintendo.com/switch/oled-model/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tyvar1:
Är detta det vi väntat på?

Jag förstår att Nintendo inte vill frångå designen alltför mycket med tanke på alla tillbehör. Men jag hade önskat mig lite mer!

Känns som att jag får hitta något annat att lägga pengarna på istället

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av walkir:

@tyvar1:
Är detta det vi väntat på?

Jag förstår att Nintendo inte vill frångå designen alltför mycket med tanke på alla tillbehör. Men jag hade önskat mig lite mer!

Känns som att jag får hitta något annat att lägga pengarna på istället

Ingen info om bättre hårdvara eller upscaling

Visa signatur