Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Tror mer att PS5 är mer eftertraktat.

Kan vara så, dock förstår inte riktigt varför. Har aldrig varit sugen på playstation. Utan Xbox skulle jag inte ha någon konsol idag. Visst har haft Atari 2600 och Sega megadrive. Sen ingen i mellan förrän jag köpte xbox one, sen one x och nu series X. Men aldrig varit sugen på någon playstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Kan vara så, dock förstår inte riktigt varför. Har aldrig varit sugen på playstation. Utan Xbox skulle jag inte ha någon konsol idag. Visst har haft Atari 2600 och Sega megadrive. Sen ingen i mellan förrän jag köpte xbox one, sen one x och nu series X. Men aldrig varit sugen på någon playstation.

Smaken är ju som baken, har en PS4 Pro som inte ens är inkopplad, medans jag har både Series X och S inkopplade på varsin tv jag tycker att Sonys exklusiva är otroligt överskattade. Men helt klart går det inte att prata bort att Playstation är mycket mer populär, sen om det är pga religion, för ens polare har PS, för att man har ett stort bibliotek eller om det helt enkelt är för de exklusiva vettifan.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Ser fram mot en eftermiddagstur upp till Sarek och tillbaka i juli!

https://youtu.be/Hgaj4NGVfR0

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Vad är det?

Permalänk
Medlem

Har någon här haft lite problem med att spel kraschar lite då och då på Series X? Jag har haft krascher nu i Fallen Order, Yakuza: Like a Dragon(3 kraschar på en timme!) och även några andra spel. Dock har jag kunnat spela igenom t ex Call of the Sea utan en enda krasch, så börjar undra om det kanske är spelen istället? Har förövrigt inte haft en enda krasch på min PS5, och då har jag spelat både first-party och third-party samt har fler timmar på min PS5.

Eller har jag bara haft väldigt otur? För som vi alla vet så händer det att mjukvara kraschar, inget konstigt med det men man är ju lite orolig ändå, för en av anledningarna till att jag väljer konsol framför PC är just för spelen fungerar oftast väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Har någon här haft lite problem med att spel kraschar lite då och då på Series X? Jag har haft krascher nu i Fallen Order, Yakuza: Like a Dragon(3 kraschar på en timme!) och även några andra spel. Dock har jag kunnat spela igenom t ex Call of the Sea utan en enda krasch, så börjar undra om det kanske är spelen istället? Har förövrigt inte haft en enda krasch på min PS5, och då har jag spelat både first-party och third-party samt har fler timmar på min PS5.

Eller har jag bara haft väldigt otur? För som vi alla vet så händer det att mjukvara kraschar, inget konstigt med det men man är ju lite orolig ändå, för en av anledningarna till att jag väljer konsol framför PC är just för spelen fungerar oftast väldigt bra.

Jag har haft en krasch i just cause 3, det kanske är något som går galet i kompatibilitets läget.

Permalänk
Medlem

Ytterst sällan det kraschar för mig men inte kört just de spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Vad är det?

Med RetroArch kan du köra äldre spel från gamla konsoler.

"Play games from the PS One, GameCube, Sega Saturn, Sega Dreamcast, PSP, Sega Mega Drive, Super Nintendo and a whole lot more. Even PS2 games work"

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag är i Alpha insider ringen och har aldrig haft ett spel krascha. Då säger Xbox teamet att saker kommer vara galen i denna ring.

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Skaffade en Xbox. Fyllde disken. Telia ströp mitt bredband (fast "obegränsat" Bredband Plus via mobilnätet) till 6 mbit. Fair warning till alla som sitter i liknande situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ja, började strula för någon månad sedan. Spelar dock nästan endast Wreckfest när tid finnes, och då kan det bli en liten längre stund när det händer, förutom kortare spel i Fifa.

I Wreckfest "laggar" spelet ibland, typ mellan 5-20sekunder. Det är inte pga dålig uppkoppling, utan snarare något annat som pågår.

Ibland när det händer så börjar ljudet att frysa till på något sätt och jag kastas ut ur spelet. Ibland fryser spelet och konsolen stänger av sig så att jag måste starta den via konsolen, (händer inget när jag startar via dosan).

Är för tidigt att säga om det är spelet i sig som är strulet eller om kanske konsolen överhettar. Den står fritt på tv-bänken, så bör inte vara det problemet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar på om man kanske ska skicka in den. Har aldrig behövt skicka in en konsol förut, gör man det via återförsäljaren eller MS direkt? Har iofs bara haft problem med 2 spel, och Dark Alliance har hängt sig 2 gånger nu när man spelat några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Funderar på om man kanske ska skicka in den. Har aldrig behövt skicka in en konsol förut, gör man det via återförsäljaren eller MS direkt? Har iofs bara haft problem med 2 spel, och Dark Alliance har hängt sig 2 gånger nu när man spelat några timmar.

Beror nog också på var man har köpt den. Känns som att Microsoft är mer regelbunden i sin kvalitet på ärenden, jämfört med vissa andra återförsäljare.

Funderar också på om man ska skicka in den. Jag fick konsolen skickad av en viss elektronikkedja som inte ens använder emballage i sina leveranser, utan originallådan låg och slog rejält i kartongen som dom hade skickat den i. Inte bara jag som klagat på det. Skulle inte förvåna mig om den är någon kylfläns som sitter på sniskan eller liknande pga det. En dator skulle man ju aldrig skicka så exempelvis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns i lager hos Webhallen

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Edit: Slut

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Beställningsvara

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Finns några i lager hos Spel och sånt just nu: https://www.spelochsant.se/produkt/xboxseriesxs/konsol/micros...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Beställningsvara

"Tillfälligt fullbokad"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Goda nyheter:

https://www.sweclockers.com/nyhet/32239-xbox-utvecklare-far-v...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Om det är någon letar efter en Series X så kan jag tipsa om att kolla butikssaldo på Elgiganten för den här artikeln: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-one-...

Både jag och polaren lyckades få en varsin i Stockholm respektive Karlstad. Man behöver inte köpa den med bundlingen! Av någon anledning listar inte Elgiganten butikssaldo för vanliga Series X.

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa en Series X från Webhallen åt sambon och jag måste ju säga att det var riktigt skönt att slippa PS4n som låter som den vill flyga iväg. Xboxen är väldigt tyst, även om den också genererar mycket värme. Kikade lite när något spel rullade och det såg ju ut att flyta betydligt bättre än powerpoint-slidesen till spel som brukar rulla på TVn tidigare. Kanske rent av får testa lite.

syftningsfel
Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Måste säga, Gamepass är helt jävla otroligt. Och det säger jag efter otaliga år med PSN+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Måste säga, Gamepass är helt jävla otroligt. Och det säger jag efter otaliga år med PSN+.

Håller med. Inte haft Xbox sen 360 och jag är lite blown away. 3 mån för 10 kr är en ganska oslagbar deal också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om ni inte sett det, så lyckades jag köpa en Xbox Series X just nu på Mediamarkt (kräver att man är Klubbmedlem, men är gratis att regga sig - I just did).

Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Fick en handkontroll för 599:- istället för 699:-. Dealen där gäller fram till imorgon.

DOCK får jag hämta upp den i Nacka. Men bor ca. 25 min med bil därifrån (ca. 35 min med el-cykel).

Tipstack till @Zipparn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Om ni inte sett det, så lyckades jag köpa en Xbox Series X just nu på Mediamarkt (kräver att man är Klubbmedlem, men är gratis att regga sig - I just did).

Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147004

Fick en handkontroll för 599:- istället för 699:-. Dealen där gäller fram till imorgon.

DOCK får jag hämta upp den i Nacka. Men bor ca. 25 min med bil därifrån (ca. 35 min med el-cykel).

Tipstack till @Zipparn!

Kul att du fått tag på en konsol!

Som sagt så verkar det vara typ 35 butiker på Elgiganten som har den i lager. Det verkar inte alls vara någon brist på Series X nu. Men man måste hämta i butik.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om tillgängligheten i stort blir någonting positivt för MS, att konsumenter som vill ha en PS5 istället för att vänta plockar på sig en Series X/S för de orkar inte vänta "upp till ett år"? Många spel är ju multipart ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levandebild:

Jag undrar om tillgängligheten i stort blir någonting positivt för MS, att konsumenter som vill ha en PS5 istället för att vänta plockar på sig en Series X/S för de orkar inte vänta "upp till ett år"? Många spel är ju multipart ändå.

Jo, samtidigt kan ju brist ge ett intryck av efterfrågan. Men jag tror bristen är lite för stor för PS5 för att det ska sluta på en positiv effekt för dem.