Nvidia DLSS anländer till Rust och får utökat stöd i Linux

Permalänk
Melding Plague

Nvidia DLSS anländer till Rust och får utökat stöd i Linux

Nvidia fortsätter expandera DLSS med fler spel och stöd för DLSS genom Proton, samt ett insticksprogram för Unreal Engine 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig utveckling det här, känns som mitt 2080 Super får leva längre än planerat i burken. Passar ju bra med nuvarande brist och höga priser.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Tänk om man hade ett sådant där… vad heter det… grafikkort som kunde utnyttja tekniken!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Väldigt trevlig utveckling det här, känns som mitt 2080 Super får leva längre än planerat i burken. Passar ju bra med nuvarande brist och höga priser.

Om man som jag bara köper nytt och inte begagnad hårdvara, så är det nog enda alternativet vi har ett tag framöver

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

I samarbete med Valve alltså. Nvidia GPU i Valves kommande handhållna enhet månntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

I samarbete med Valve alltså. Nvidia GPU i Valves kommande handhållna enhet månntro?

Nått sånt måste det vara.

Jag är absolut inte emot linux men det känns som en orimlig allokering med tanke på att linux har under 1% av användarna enligt steam survey.

Permalänk
Medlem

Bra av Nvidia att lägga till DLSS i Vulkan. Om Proton får stöd för det så får nog Wine också det! Perfekt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nått sånt måste det vara.

Jag är absolut inte emot linux men det känns som en orimlig allokering med tanke på att linux har under 1% av användarna enligt steam survey.

Att en eventuell handhållen enhet från Valve skulle köra Linux/SteamOS ser jag som mer eller mindre givet. Valve har ändå lagt en del resurser på både native Linux-support och att köra Windows-spel genom Proton.

Permalänk
Medlem

Linux börjar bli för mainstream nu. Finns det något annat obskyrt OS jag kan flytta till? Helst ett som kräver timmar konfiguration för att få en standard VGA-skärm att visa bild över huvud taget

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid BSD!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar NetBSD, börja med att sätta in dig i texteditorn Vi innan du kör igång (hett tips)

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Linux börjar bli för mainstream nu. Finns det något annat obskyrt OS jag kan flytta till? Helst ett som kräver timmar konfiguration för att få en standard VGA-skärm att visa bild över huvud taget

Euhmmm...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/TempleOS

Permalänk
Medlem

Omg, tack för länken! Ingen aning att denna fantastiska skapelse existerade. Är ju hur kul som helst och måste testas

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Linux börjar bli för mainstream nu. Finns det något annat obskyrt OS jag kan flytta till? Helst ett som kräver timmar konfiguration för att få en standard VGA-skärm att visa bild över huvud taget

Obskyrt? Bara för att inte så många gamers använder det är det inte obskyrt direkt 3% av 2 miljarder datorer är ganska många. Sen vad pratar du om? Att få igång datorn fullt fungerande är minst lika enkelt som windows och enklare i vissa fall.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Obskyrt? Bara för att inte så många gamers använder det är det inte obskyrt direkt 3% av 2 miljarder datorer är ganska många. Sen vad pratar du om? Att få igång datorn fullt fungerande är minst lika enkelt som windows och enklare i vissa fall.

Trodde inte jag kunde skriva mer överdrivet än vad jag gjorde men finns alltid en där ute som lyckas misstolka. Menar du ärligt att du inte ser sarkasmen i mitt inlägg?
Till ditt försvar så postar du midnatt en lördagskväll så skyll på alkoholen

Men jag kan bättra mig. Nästa gång ska jag avsluta mitt meddelande med /s

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3