PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Min order från webhallen är överlämnad till postnord. När jag följer min order via postnords hemsida står det att paketet väger 1kg? Brukar postnord vara icke exakta vad gäller viktens paket eller är något riktigt galet? PS5 borde ju väga åtminstone 5kg

Brukar bli rätt vikt o mått när den skannats i en postterminal

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av Krillor:

Min order från webhallen är överlämnad till postnord. När jag följer min order via postnords hemsida står det att paketet väger 1kg? Brukar postnord vara icke exakta vad gäller viktens paket eller är något riktigt galet? PS5 borde ju väga åtminstone 5kg

Kanske bara kontrollen skickades? Ifall du köpte bundle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Det står så i början, sen när det väl är på gång så kommer de uppdateras till ~7 kg ish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ander32:

Jag köpte i morse ett Playstation 5 + Ratchet & Clank Rift Apart på Webhallen. Nu slår det mig att jag inte vet om det är digital-versionen eller den med disc. Priset var 6599 kr.

Någon som vet, eller har köpt samma därifrån?

/A

Det är Standard Edition, d.v.s. den med disk.

Permalänk
Medlem

Kanske är något på gång hos Mediamarkt? Priset hoppar mellan 5990 och 6789... minns inte om det gjort det hela tiden?

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC

Permalänk

Det verkar ha fastnat på 6 789 kr. Den har inte kostat så mycket innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Det verkar ha fastnat på 6 789 kr. Den har inte kostat så mycket innan.

Yeah verkar ha fastnat för mig också på 6789 nu... märkligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Yeah verkar ha fastnat för mig också på 6789 nu... märkligt

När man laddar om dyker det upp en köpknapp helt kort. Säkert bara en glitch.

Permalänk
Medlem

Till mig sa de i telefon som köpte i fredags att de inte ens har på lager att jag måste invänta nästa leverans..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Ah jo, se där ja.

Var väl någon som skrev här tidigare att dem pratat med MM idag och att de var osäkra på leveranser så vore ju väldigt konstigt om de skulle få in enheter nu till salu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Kanske är något på gång hos Mediamarkt? Priset hoppar mellan 5990 och 6789... minns inte om det gjort det hela tiden? https://lambdan.se/img/GrouchyMulticoloredKitty.gif

Jag får upp med det dyrare priset och en röd text att den säljs med en extra kontroller. (ingen köpknapp ännu).

Jag är inloggad som clubmedlem så kanske är ett släpp på gång för clubmedlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Knappen finns där men är dold. Jag ändrade attributet till synlig och därefter klickade jag på Köp varpå jag var tvungen att logga in, kunde lägga till den i varukorgen för 6789:- men sedan tar det stopp när man ska välja betalsätt då produkten inte finns i lager.

Permalänk
Medlem

Har köat hos komplett på standard versionen sedan tidigt Juli 2020. Vad är det som pågår, får de inte in någonting eller?

Känner inte något behov nu i sommar men till hösten när mörkret kommer vill jag ha en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Har köat hos komplett på standard versionen sedan tidigt Juli 2020. Vad är det som pågår, får de inte in någonting eller?

Känner inte något behov nu i sommar men till hösten när mörkret kommer vill jag ha en.

En som bokade i Juni 2020 fick sin igår så om du bara håller ut så: #19133425

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JJ90:

Knappen finns där men är dold. Jag ändrade attributet till synlig och därefter klickade jag på Köp varpå jag var tvungen att logga in, kunde lägga till den i varukorgen för 6789:- men sedan tar det stopp när man ska välja betalsätt då produkten inte finns i lager.

När jag är inloggad som klubbmedlem och går till kategorisidan så ser jag den bundlade versionen med extra handkontroll i listan med köpknapp men tar som sagt stopp då den inte finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

ps5 väger 7kg, det kommer stå mer rätt det skickats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Mitt paket med postnord från NoN väger 4.5kg enligt spårningen

Edit: nu står det 7,2 kg så kan nog vara lite oklart

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Jag mailade dom faktiskt tidigare idag med samma fråga. Inget svar än.

Permalänk
Medlem

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Går att beställa från MM nu!

OBS: Endast för medlemmer.

EDIT: Ser ut att vara slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Är garanterat med disc då de bundlar ett spel tillsammans med konsolen.

Så klart! Tänkte inte på det. Tack för svar – det verkar som om det är den versionen man vill ha.

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Tack som fan, hade programmerat ett skript som spelade denna låten https://www.youtube.com/watch?v=hYdvpoRhQMo på max volym om någon postade en länk om att det fanns att beställa. Fick fan en hjärtattack, men sjukt glad att jag fick tag i en!

Permalänk
Skrivet av Halio:

TACK! Där fick jag en beställning gjord. Hoppas nu bara att de verkligen har den och att det inte visat sig vara en felräkning. Lite besviken att den blev så dyr bara. Har det med den extra kontrollen att göra?

tillägg
Permalänk
Medlem

Jag fick äntligen tag i ett PS5 med en extra handkontroll från Media Markt och betalningen gick igenom fick orderbekräftelse så återstå att se om jag får ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

TACK! Där fick jag en beställning gjord. Hoppas nu bara att de verkligen har den och att det inte visat sig vara en felräkning. Lite besviken att den blev så dyr bara. Har det med den extra kontrollen att göra?

Redan slut!

Permalänk
Medlem

De är slut nu eller hur?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

De är slut nu eller hur?

Ja

Permalänk
Skrivet av Zalleman:

Redan slut!

Ja. Det återstår att se vad det blir av den här beställningen. Den här gången fick jag i alla fall ett bekräftelsemejl. Det verkar inte alls omöjligt at få tag på en PS5:a, bara man ligger i lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Hah, då var det nåt på gång

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Halio:

Missade denna med :'(
Skit också...

Permalänk

Beställde nu via MM och via paypal, men slutsumman blev 799kr! Bara extrakontrollen? Försöker man igen så är de slut.