Se Microsoft avtäcka nästa version av Windows klockan 17:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det märks att dom försöker locka över Apple-sekten till Windows. Det här är inte Windows 11, det är MicOS.

För att det är snyggt, har rundade hörn och aktivitetsfältet centrerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det märks att dom försöker locka över Apple-sekten till Windows. Det här är inte Windows 11, det är MicOS.

Även presentationen i sig är ren Apple-plagiat, sååå mycket känsloargument o sätt att försöka gör det så personligt som möjligt för just DIG. Inspired! Amazing! Best EVER!
Skulle nog föredra en vanlig changelog framför det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Android-appar direkt i WIndowws! Grymt!

Hoppas att detta går att göra utan Amazons app store. I övrigt så kan det bli en "killer feature" i Windows, då MacBooks än så länge saknar pekskärmar.

På min MacBook Air M1 kör jag iOS- och iPadOS-appar, men avsaknaden av pekskärm gör ett par appar svårnavigerade.

Permalänk
Medlem

Sa han att det var helt okej som utvecklare att använda Microsoft Store gratis och ta betalt nån annanstans för att behålla 100% av intäkterna? Måste vara en rejäl passning till Apple, Google osv..

Förvånar mig inte om vi redan laddat ner stora delar av Win 11 redan i bakgrunden tillsammans med andra uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Även presentationen i sig är ren Apple-plagiat, sååå mycket känsloargument o sätt att försöka gör det så personligt som möjligt för just DIG. Inspired! Amazing! Best EVER!

Du tror inte att Sweclockers jobbar på saken. Någon sitter och gör anteckningar och skriver ihop en artikel.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd

Nästa är alltså "Commercial Briefing", får man veta mer då om det kmr kosta eller vara gratis? Låter ju rimligast att det kmr kosta för annars kmr ju typ halva världen att uppgradera helt gratis?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

"Windows 11 is the most secure Windows yet." - Skulle vara konstigt om det inte var fallet Microsoft... Mängden fullständigt tomt marknadsförings snack i den där presentationen var imponerande.

Permalänk
Inaktiv

Det var mina 45 mest bortslösade minuter under 2021

Permalänk
Medlem

MM Start menyn ligger i mitten tycker jag inte om hoppas man kan flytta på det vart som helst sen.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

För att det är snyggt, har rundade hörn och aktivitetsfältet centrerat?

Dels har det med utseendet att göra, men det är främst den pinsamma presentationen som följer samma stil som Apple har på sina presentationer. "DeT äR iNtE bArA eN pRoDukT, deT ÄR eN LivSsTIL!!!".

Permalänk
Medlem

Jag blev nyfiken hur mycket man kan ställa in själv i startmenyn om man t.ex kan ta bort sökfältet o.s.v.
Även detta med att placera ut fönster och dess position, om går att göra så alla hamnar i en viss ordningen eller om själv måste placerat ut var för sig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

För att citera en snabb artikel från theverge¹

"In a major move, Microsoft’s Panos Panay says developers will now be able to keep 100 percent of their revenue “if they bring their own commerce engine” — unlike app stores from Apple and Google that generally take 30 percent of developer revenue and insist on their own payment platforms and in-app purchases."

Så man kan erbjuda egen betalningsmöjlighet... betala med krypto? haha. nä jag vet inte, men detta lät ju bra iaf.

¹ https://www.theverge.com/2021/6/24/22546635/microsoft-windows...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Trump har nog haft ett och annat i det också

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Gillade gränssnittet, men på det stora hela så ser jag inte "what's in it for me".

Nära nog allt bortsett från att anpassa pekskärmstangentbordet (On-Screen Keyboard) har gått att lösa i tidigare versioner av Windows. Är inte heller helt lycklig över att vara låst till Amazons appbutik för att köra Android-appar.

Permalänk
Medlem

Varför sa personen "Get your Windows 11 PC today" eller liknande"? Märkligt uttalande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Varför sa personen "Get your Windows 11 PC today" eller liknande"? Märkligt uttalande.

Tror han sa: "Get your Windows 11 ready PC today"... vilket i princip vilken PC som helst som säljs idag är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Han sa väl "Get your Windows 11 Ready PC today"?

Microsoft har säkert gjort nya klistermärken med texten "Windows 11 Ready" att klistra på datorerna ute i elkedjorna. Allt för att ny hårdvara ska krängas

Tvivlar dock på att hårdvarukraven förändrats nämnvärt. 11:an rullar nog snarare bättre än 10:an på äldre hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonCraft:

MM Start menyn ligger i mitten tycker jag inte om hoppas man kan flytta på det vart som helst sen.

Det har gått att flytta den till vänster i den läckta versionen, i alla fall.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

Det var ju himla tur att jag missade detta verkar det som.
Det blev en öl i solen istället.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Gärna för mig, macos är mycket snyggare och snabbare än Windows 10i guit..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

För mej är Windows 10 operativsystemet som fungerar i högst 10 timmar, därav "10" i namnet. Sedan fryser datorn eller BSoD dyker upp.

Jag förväntar mej att Windows 11 är som Windows 10, men en timme längre.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som har koll på när win11 ISOn släps offentligt?

Permalänk
Medlem

Jag tycker de borde lära sig lite från AMDs Dr Lisa Su och deras presentationer på senare tid, speciellt på CPU-sidan. Kortare, punktliga, bra med teknisk fakta utan att vara för tekniskt och inte en massa jumbo mumbo.

Denna MS presentation var väldigt cringe, därför jag inte normalt brukar se på såna här presentationer.

Överlag så verkar Win 11 vara riktigt lovande, det lilla de visade. Hade varit fint med någon lite djupare genomgång.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Dels har det med utseendet att göra, men det är främst den pinsamma presentationen som följer samma stil som Apple har på sina presentationer. "DeT äR iNtE bArA eN pRoDukT, deT ÄR eN LivSsTIL!!!".

Presentationen är alldeles för svulstig men det är ett populärt format nuförtiden. Det gör det ju inte till ett MacOS. Eventuella likheter är ju inte direkt av ondo heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

För mej är Windows 10 operativsystemet som fungerar i högst 10 timmar, därav "10" i namnet. Sedan fryser datorn eller BSoD dyker upp.

Beror nog på vem som använder datorn

Jobbdatorn är ofta igång i två veckor innan den får vila och min Windows 10-platta stänger jag sällan/aldrig av.

Permalänk
Medlem

im still cryin

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Direct Storage alltså nice

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Beror nog på vem som använder datorn

Jobbdatorn är ofta igång i två veckor innan den får vila och min Windows 10-platta stänger jag sällan/aldrig av.

Instämmer. Win10 är superstabilt. Min primära dator är på dygnet runt. Bara omstart vid systemuppdateringar där det krävs.
NAS:en har också Win10 och är bortkopplad från nätet så den inte kan uppdatera sig själv. Den har varit igång utan avbrott sen jag byggde ihop den förra våren.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Men inget releasedatum?

Nåja, nu har de åtminstone officiellt bekräftat att DirectStorage blir för Windows 11, så nu kanske grafikkortsmakarna kan ta bladen från munnen och sjunga ut om ämnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Är det någon som har koll på när win11 ISOn släps offentligt?

Citat:

Windows 11 will be available through a free upgrade for eligible Windows 10 PCs and on new PCs beginning this holiday.

https://blogs.windows.com/windowsexperience/2021/06/24/introd...