Permalänk
Medlem

Val av kylare

Okey nerds, hit me med kunskap och synpunkter!

Bygger ihop en ny dator, inget vrålåk direkt men men, med i5-11600k.

De jag tittat på är:

Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Phanteks Glacier One / D-RGB / 360 mm / Svart

be quiet! Silent Loop 2 360mm

Vad tycker ni? 360 overkill? Tar gärna lite extra på kylningen, är ju varma somrar nu för tiden…

Andra förslag?

Mvh/Mårt

Permalänk
Skrivet av Mårt_in:

Okey nerds, hit me med kunskap och synpunkter!

Bygger ihop en ny dator, inget vrålåk direkt men men, med i5-11600k.

De jag tittat på är:

Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Phanteks Glacier One / D-RGB / 360 mm / Svart

be quiet! Silent Loop 2 360mm

Vad tycker ni? 360 overkill? Tar gärna lite extra på kylningen, är ju varma somrar nu för tiden…

Andra förslag?

Mvh/Mårt

Jag införskaffade mig för första gången sluten vattenkylning här i veckan och har kört med den nu i 1 vecka.

Jag gick på en NZXT Kraken X73 360 och är riktigt nöjd än så länge hur den kyler min 3700x.
Satte radiatorn i taket på chassiet och kör med push på fläktarna.

Hör inte pumpen alls och sänkte tempen från 45-50 idle till 35-40.

Kör jag däremot Cinebench och pressar cpu:n till 100% så hör man såklart fläktarna, men inte direkt störande (om man inte är känslig för fläktljud dvs).

Efter att ha kört ett test så ligegr cpu:n runt 63 grader med 25-30 grader i rumstemperatur.

Ställde pumpen på "silent mode" och ser ingen anledning till att öka den då jag anser att 60-65 under full load är klart godkänt.

Tycker inte att 360 är overkill, kör på det största chassiet och budgeten tillåter

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Deltaco TB-53 | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Blev en Corsair iCUE H150i RGB PRO XT, iNet hade den på rea för ett par hundringar i rabatt.

Läste här att den inte var helt värdelös iaf:

https://www.legitreviews.com/corsair-icue-h150i-rgb-pro-xt-cp...