Erfarenhet av att läsa på YH med studieform "EC stream"?

Permalänk

Erfarenhet av att läsa på YH med studieform "EC stream"?

Vad är er erfarenhet, funkade bra med EC stream om ni var hemma och inloggade?
Var det bättre om ni var på plats i lektionssalen med EC stream undervisning?

Ställer frågan för jag har hittat intressanta IT utbildningar samt en CAD utbildning i Örebro på YH som använder detta koncept. Ibland med krav på platsnärvaro i skolan vid vissa tillfällen.

Utdrag från ECUTBILDNING:
Vad är EC Stream? EC Stream är samlingsbegreppet för våra satsningar på fjärrundervisning och satellitorter. Alla utbildningar på EC är platsbunda, men för att möta efterfrågan på mer flexibla lösningar inom undervisning erbjuder vi även livestreamad undervisning på alla våra orter och Yh-utbildningar. Vad innebär EC Stream för mig som studerande?
Studera var du vill, men inte när du vill. EC Stream betyder i praktiken att du kan studera var du vill, men inte när du vill. Sitt där det känns bekvämt, men lektionerna är fortfarande den tid då du antingen befinner dig i ett fysiskt klassrum, eller loggar in via datorn. Fördelarna med EC Stream är flera:>> Den fjärrundervisning som bedrivs på EC är interaktiv och sker i realtid genom livestreaming. Du kan befinna dig på plats i klassrummet eller ta del av föreläsningarna via nätet. Genom modern teknik säkerställer vi att du kan ha dialog med både föreläsare och kurskamrater i realtid.>> Upplägget möjliggör att vi alltid kan använda oss av de mest kompetenta föreläsarna inom kunskapsområdet, oavsett geografisk placering och ort. Handledning sker antingen på plats i skolan eller digitalt. Det är dock inte säkert att din föreläsare är på plats på skolan.>> Materialet finns tillgängligt att titta på i efterhand för den som vill repetera moment från lektionerna.

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk
Medlem

Läste där till våren/sommaren 2020 - Då fanns det inget sådant, så jag tror detta är helt nytt, så blir nog svårt att hitta någon med erfarenheter.

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Läste där till våren/sommaren 2020 - Då fanns det inget sådant, så jag tror detta är helt nytt, så blir nog svårt att hitta någon med erfarenheter.

Vad tyckte du om skolan och utbildningen rent generellt?

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk

Det finns recensioner för EC utbildningar, men man ser inte vilken skola som avses.

https://www.studentum.se/skola/ec-utbildning/recensioner

Visa signatur

GA-P55A-UD4 rev 1.0 ATX S1156, i5 750 2.67GHz, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD, HX 750W, GTX 680, SSD Crucial 120GB, HD1T C. black, Win10, LG W2363V-WF

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan610:

Vad tyckte du om skolan och utbildningen rent generellt?

Som med det mesta får man ut mer om man själv stoppar i mer. Lite varierande kvalité på föreläsare, men generellt bra. Dåliga examinationer.

De flesta ur min klass har nu jobb inom IT-drift och en del med IT-support, de som bor i Örebro och gjorde bra ifrån sig på sina praktikplatser fick nästan alla jobb innan utbildningen var över.