Valve: "Steam Deck är en prispressad konsol med uppgraderingsbar lagring"

Permalänk
Medlem

Min relativt nyinköpta switch har gett mig mersmak för handållet, tror nostalgin som sveper över mig har en stor roll i detta (Blev mycket Game Boy under uppväxten). La en bokning på den med 256GB, mer lagring och flashigare skärm kändes helt enkelt inte värt 1200 spänn extra. 256GB lär räcka gott och väl till den typ av spel jag tänker att jag kommer spela, och om jag vill spela ett annat och platsen tar slut så är det ju bara att avinstallera för att göra plats. Och om jag har ångrat mig när tiden kommer så får jag ju tillbaka mina 4 euro

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem

Något som inte diskuteras så mycket är ju just att denna produkt inte behöver tjäna pengar till Gabe genom försäljningen av konsolen, då detta garanterat resulterar i en merförsäljning på Steam store om dem får till Steam OS tillräckligt bra, då kommer varjefall jag en gång för alla sluta lägga pengar på andra launchers så som epic etc som spelet finns på steam.

För mig är detta ett givet köp, lever mycket av mitt liv i olika sammanhang där jag har tillgång till TV med hdmi vid slutdestinationen, så som hotell, husvagn, båt etc, och dem gångerna jag inte är förare så är det ju underbart att man kan spela även på resan dit.

Denna kommer ersätta mitt switch, som jag dock gillar väldigt mycket, men det är tyvärr alldeles för dyrt att köpa spel till.

Att kunna spela ett spel på datorn eller tv'en hemma, cloudspara, och kunna fortsätta på tåget, cloudspara, och sedan fortsätta på en skärm där man anlänt är ju drömmen, speciellt när allt får plats i ryggsäcken. en laptop täcker inte upp detta för mig, och mitt switch har begränsningar (tack vare ekonomiska skäl) i sitt spelutbud.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Ja, grejen är ju den att de skulle ta många sålda "de spelet vill jag spela bärbart på switch" sålda spel, fördel för konsumenten då de ändå brukar vara mycket tidigare på steam i såna fall, kan definitivt se valve komma åt en bit av den kakan med det här, speciellt med svagheterna med switchplattformen som "nintendo online".

Permalänk
Medlem

Har förbokat redan!
Tror inte jag kommer o spela mycket på det men gud jag älskar konsoler!
Min Switch samlar damm för jag hatar att det är så lågupplöst + inga spel som jag gillar utöver Zelda och några till.
Valve kommer o mörda Switch tror jag med denna spec och pris. tänk att man kan emulera Nintendo på denna
Kan inte vänta...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reza666:

Har förbokat redan!
Tror inte jag kommer o spela mycket på det men gud jag älskar konsoler!
Min Switch samlar damm för jag hatar att det är så lågupplöst + inga spel som jag gillar utöver Zelda och några till.
Valve kommer o mörda Switch tror jag med denna spec och pris. tänk att man kan emulera Nintendo på denna
Kan inte vänta...

Större skärm och "samma" upplösning som på Switch ger sämre bild. 1280x720 på Switcharna, 5,5" för Lite och 6,2" för OG Switch. Steam Deck har 1280x800 och 7". Så räkna med lägre dpi (dåligt), förutsatt att bägge kan hålla native upplösning då.

Värt att ha i åtanke.

Edit: Finns tydligen en artikel som tar upp blandannat upplösningen ser jag nu: https://www.sweclockers.com/artikel/32365-valve-steam-deck-oc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den kommer ju köra just SteamOS från fabrik.

När Valve snart är den sista större butiken på PC utan prenumerationstjänst är det verkligen dags. Kanske gosa lite med Microsoft och Game Pass?

Inte så otroligt långsökt, Microsoft gör mycket för Linux idag, de har sedan länge åter publicerat spel på Steam.

Sedan något i stil med GeForce Experience för automatiska presets. Men sånt som antingen kräver arbete eller på något vis kostar brukar Valve tyvärr dra sig för. Även om Valve för en Google och skiter i produkten så kan den fortfarande leva vidare.

ahh, spännande, visste inte att den kom med SteamOS från fabrik, alla verkar prata om att köra Windows på den.
Men dåså

Permalänk
Medlem

Eftersom den kör linux (som har ett utmärkt ARM stöd) så hade de varit kul och se denna enhet med tex Apples M1 processor. Hur mycket mer beräkningskraft och prestanda per watt det hade blivit. Qualcom har väl någon processor för pc på gång? Kanske hade varit något...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Eftersom den kör linux (som har ett utmärkt ARM stöd) så hade de varit kul och se denna enhet med tex Apples M1 processor. Hur mycket mer beräkningskraft och prestanda per watt det hade blivit. Qualcom har väl någon processor för pc på gång? Kanske hade varit något...

Hmm... tänk dig nya iPad M1 med SteamOS istället, det hade varit mumma!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

ahh, spännande, visste inte att den kom med SteamOS från fabrik, alla verkar prata om att köra Windows på den.
Men dåså

Linuxanvändare är en minoritet, Valves egna siffror säger under 1%, så de flesta kommer vilja köra det de vill köra. Men officiellt så är det ju en Linuxprodukt.

Men är nog värt att prova lösningen. Hoppas själv att det skulle gå att dualboota, om inte annat efter ett tag om den mognar.

För mycket kompromisser för att jag skulle vilja köra det på min, och då är jag tidigare Linux-användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Linuxanvändare är en minoritet, Valves egna siffror säger under 1%, så de flesta kommer vilja köra det de vill köra. Men officiellt så är det ju en Linuxprodukt.

Men är nog värt att prova lösningen. Hoppas själv att det skulle gå att dualboota, om inte annat efter ett tag om den mognar.

För mycket kompromisser för att jag skulle vilja köra det på min, och då är jag tidigare Linux-användare.

Det är väl dock knappast så att det lär märkas för användaren att den kör Linux om man kör det förinstallerade SteamOS?
Förutsätter helt att en sån där enhet levereras med en miljö där man landar direkt i Steam (i big picture mode, antar jag) och inte märker av vad som finns under skalet.

Kan tänka mig att en jämförelse med ChromeOS är relevant. Visst, en Chromebook (t.ex.) kör Linux, men det är ju i princip applikationen Chrome som du som användare interagerar med, och den är ju som vanligt.

Eller andra populära Linux-baserade miljöer, typ Android. Visst en Android-telefon kör Linux, men det märks inte särskilt.

Likaledes så märks det ju inte direkt att de senare Playstation-modellerna kör något hopkok baserat på FreeBSD, lika lite som det för användaren märks att Xbox-varianterna kör något hopkok baserat på Windows.

Så jag tror faktiskt att de flesta kommer köra det enheten levereras med, verkar klart mer nischat att meka med att installera något annat, även om det andra är ett bekant OS.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Så jag tror faktiskt att de flesta kommer köra det enheten levereras med, verkar klart mer nischat att meka med att installera något annat, även om det andra är ett bekant OS.

Alternativt, om man vänder och vrider på samma resonemang så kan man ur ett annat perspektiv omformulera min förväntan såhär:
Jag tror det krävs att Steam Deck blir en stor flopp för att majoriteten ska köra något annat OS än det som kommer förinstallerat

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Det är väl dock knappast så att det lär märkas för användaren att den kör Linux om man kör det förinstallerade SteamOS?
Förutsätter helt att en sån där enhet levereras med en miljö där man landar direkt i Steam (i big picture mode, antar jag) och inte märker av vad som finns under skalet.

Kan tänka mig att en jämförelse med ChromeOS är relevant. Visst, en Chromebook (t.ex.) kör Linux, men det är ju i princip applikationen Chrome som du som användare interagerar med, och den är ju som vanligt.

Eller andra populära Linux-baserade miljöer, typ Android. Visst en Android-telefon kör Linux, men det märks inte särskilt.

Likaledes så märks det ju inte direkt att de senare Playstation-modellerna kör något hopkok baserat på FreeBSD, lika lite som det för användaren märks att Xbox-varianterna kör något hopkok baserat på Windows.

Återstår att se förstås, men så fort folk försöker spela något som likväl inte fungerar bra nog kommer man börja se sig om efter alternativa. Med tanke på att det är en handhållen dator så kan egentligen vem som helst byta OS. Denna kommer nog tilltala teknikintresserade mer än vanliga gamers, men vi får se. Många av de som kommenterat har ju planer redan nu för vad de vill göra, och icke-Windows kan ganska fort bli ett bekymmer såvida inte Linuxvärlden satsar hårdare på Windowskompatibiliteten.

Den enda gången Linux verkligen lyckats är när användaren inte fattar att Android är just Linux. Sedan hör det kanske ihop med att iPhone var den som slog igenom med smartphones, trots att de inte var först. Microsoft lyckades aldrig knyta an mobilvärlden, hade de varit först hade det varit annat. Sedan får man inte glömma makten Google har, mycket anledningen till att Android gått så bra som det gjort. Kunden förväntar sig inte att mobilen har ett bekant Windows-skrivbord när de använder den. Dator och mobil är skilt.

Kan inte kommentera Chromebook eller Chrome, använder Firefox. Vet själv ingen som använder dessa, vill de ha laptop köper de en riktig med Windows eller någon Apple.

Hoppas att Valve börjar föra statistik över Steam Deck också, även om det kanske mest är hur stor andel av användarna som uppskattas ha dessa samt av stickproven vilket OS som körs på dessa.

Det absolut bästa är ju att alla som köper en själva kan välja hur de vill använda sin produkt. Absolut det bästa i mitt tycke, oavsett vad man vill köra för OS, spel eller vad man nu tänkt göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Återstår att se förstås, men så fort folk försöker spela något som likväl inte fungerar bra nog kommer man börja se sig om efter alternativa. Med tanke på att det är en handhållen dator så kan egentligen vem som helst byta OS. Denna kommer nog tilltala teknikintresserade mer än vanliga gamers, men vi får se. Många av de som kommenterat har ju planer redan nu för vad de vill göra, och icke-Windows kan ganska fort bli ett bekymmer såvida inte Linuxvärlden satsar hårdare på Windowskompatibiliteten.

Den enda gången Linux verkligen lyckats är när användaren inte fattar att Android är just Linux. Sedan hör det kanske ihop med att iPhone var den som slog igenom med smartphones, trots att de inte var först. Microsoft lyckades aldrig knyta an mobilvärlden, hade de varit först hade det varit annat. Sedan får man inte glömma makten Google har, mycket anledningen till att Android gått så bra som det gjort. Kunden förväntar sig inte att mobilen har ett bekant Windows-skrivbord när de använder den. Dator och mobil är skilt.

Kan inte kommentera Chromebook eller Chrome, använder Firefox. Vet själv ingen som använder dessa, vill de ha laptop köper de en riktig med Windows eller någon Apple.

Hoppas att Valve börjar föra statistik över Steam Deck också, även om det kanske mest är hur stor andel av användarna som uppskattas ha dessa samt av stickproven vilket OS som körs på dessa.

Håller i stort med i resonemanget, men dissekerar några detaljer nedan:

Skrivet av anon5930:

Med tanke på att det är en handhållen dator så kan egentligen vem som helst byta OS.

Skrivet av anon5930:

Dator och mobil är skilt.

Men dator och handhållen spelkonsol är väl också skilt i de flestas ögon?

Skrivet av anon5930:

Denna kommer nog tilltala teknikintresserade mer än vanliga gamers, men vi får se.

Detta skulle jag se som förväntad flopp, mer eller mindre.

Skrivet av anon5930:

Den enda gången Linux verkligen lyckats är när användaren inte fattar att Android är just Linux.

Skulle nog säga att ChromeOS också är ett exempel på detta. Tror inte den typiska användaren associerar detta till Linux heller, även om det förstås är helt uppenbart att det inte är Windows; dock är det ju helt uppenbart Chrome, vilket jag tror är viktigare sett till användarens förväntningar.

Skrivet av anon5930:

Det absolut bästa är ju att alla som köper en själva kan välja hur de vill använda sin produkt. Absolut det bästa i mitt tycke, oavsett vad man vill köra för OS, spel eller vad man nu tänkt göra.

Håller helt med om att det är kanon. Dock gör utnyttjar ju inte vanligt folk sådana möjligheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Många idag har redan bra portabla spelmaskiner som mobilen, surfplatta, Nintendo switch och några enstaka en spellaptop. Frågan är varför ska man köpa en till bärbar spelmaskin?

Konsolen Steam Deck lär säkerligen bli bra, men jag gissar det ovanför kan bidra till att den ändå ej säljer bra. Det krävs nog att den har exklusiva måste ha spel.

Mobil och surfplatta, vad ska man spela på dem egentligen om man inte kör någon emulator?

Själv sålde jag min dator för att komma ifrån gaming men börjar känna nu att jag vill börja spela lite igen. Dock vill jag bara spela casual spel och inget seriöst online competetive spel.

Om steam deck nu blir en hit så hade den passat mig väldigt bra. Ligga i sängen och feta mig medans jag spelar gamla spel som fallout, skyrim, witcher och massor av andra favoriter jag har, och såklart testa på mer indie spel. Om det nu verkligen går att spela större spel blir det bara ett stort plus för jag vill verkligen spela rdr2 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Du är dock inte bunden till SteamOS öht.

Vill du installera Windows 10 det första du gör när du packar upp den är du helt fri att göra just det, som exempel.
"Ekosystemet" i detta fallet är att du har inget, det är precis som din vanliga dator fast du kan packa ner den i väskan och spela på den under tåg/bussresan - Eller bara ligga ner i sängen/soffan utan att böka med externa enheter som mus, tangentbord eller Xbox Dosa.

Steam Deck är inte någon "Switch killer" eller proprietär "walled garden" alá Apple-style. Således behöver du inte tävla på deras villkor heller, produkten är inte tänkt att ersätta något – Utan snarare komplettera.

Så som den levereras är den ju dock en del av Steam-ekosystemet. Men den är inte låst till detta ekosystem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Större skärm och "samma" upplösning som på Switch ger sämre bild. 1280x720 på Switcharna, 5,5" för Lite och 6,2" för OG Switch. Steam Deck har 1280x800 och 7". Så räkna med lägre dpi (dåligt), förutsatt att bägge kan hålla native upplösning då.

Värt att ha i åtanke.

Edit: Finns tydligen en artikel som tar upp blandannat upplösningen ser jag nu: https://www.sweclockers.com/artikel/32365-valve-steam-deck-oc...

Bra artikel. Men oavsett så har Steam muskler för mer AI, flera objekt på skärmen samtidigt + när man kopplat till TV'n så antar jg man får högre upplösning.
Sen Bluetooth 4.1 på switch? Seriöst! Allt på den är shit för att vara "ny" version. Nintendo chefer är puckade i skallen.
De kunde sålt så mycket mer om de hade gjort en riktig satsning på nyare chip från nvidia + bättre BT så man kan köra andra profiler osv.
Sen att Steam kan användas som en konsol + dator är såklart riktigt nice med.

Permalänk
Medlem

"Däremot är konsolen fortfarande betydligt dyrare än Switch-konkurrenterna som sannolikt används som jämförelse för en potentiell Steam Deck-köpare."

Va?? Vilka är dessa betydligt billigare konkurrenter?

Jag gissar att det är helt felskrivet i nyheten och att det egentligen menas Nintendo Switch? Eller?

Med tanke på vad Nintendo kommer ta för Switch Oled (och tar för nuvarande modell), så är ju Steam Deck nästan obehagligt billig i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reza666:

Bra artikel. Men oavsett så har Steam muskler för mer AI, flera objekt på skärmen samtidigt + när man kopplat till TV'n så antar jg man får högre upplösning.
Sen Bluetooth 4.1 på switch? Seriöst! Allt på den är shit för att vara "ny" version. Nintendo chefer är puckade i skallen.
De kunde sålt så mycket mer om de hade gjort en riktig satsning på nyare chip från nvidia + bättre BT så man kan köra andra profiler osv.

Du kanske kan öka upplösningen vid film och skrivbordsupplevelser, men inte vid spelande. Grafikdelen i denna APU är ganska klen även om du kopplar in den så den kan öka sin effektbudget

Permalänk
Medlem
Skrivet av reza666:

Min gissning till varför den nya switchen inte fick fler uppdateringar, har med komponentbristen och göra, en minimal uppdatering som som kostar väldigt lite, där de fortfarande kan producera efter efterfrågan är nog anledningent till besluten.

När komponentbristen väl upphört så skulle jag inte bli förvånad om exat det du skrev är vad som kommer komma, en ny switch med kraftigare hårdvara (som de då kan producera då det inte längre råder komponent brist).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du kanske kan öka upplösningen vid film och skrivbordsupplevelser, men inte vid spelande. Grafikdelen i denna APU är ganska klen även om du kopplar in den så den kan öka sin effektbudget

Du skojar! APU'n är i klass med PS4, så klen är det verkligen inte för en handheld. I jämförelse med Switch GPU är det ett monster.
https://www.theverge.com/2021/7/15/22578917/valve-steam-deck-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Min gissning till varför den nya switchen inte fick fler uppdateringar, har med komponentbristen och göra, en minimal uppdatering som som kostar väldigt lite, där de fortfarande kan producera efter efterfrågan är nog anledningent till besluten.

När komponentbristen väl upphört så skulle jag inte bli förvånad om exat det du skrev är vad som kommer komma, en ny switch med kraftigare hårdvara (som de då kan producera då det inte längre råder komponent brist).

Tvivlar starkt på denna ursäkt. Finns ingen anledning att göra en "ny" konsol med minimal ändring i så fall.
Det kostar sjukt mycket med logistiken att göra detta om de ändå ska göra en ny model. Tror som de själva säger att det dröjer till 2023 innan de släpper ny Switch, fast nu får de kanske el i röven om Valve säljer bra.
Alltid bra med konkurrens. Nintendo har fått stå själva ett tag och de har blivit latare än vanlig.
Kan alla mobil tillverkade få BT 5.0 så lär Nintendo kunna få det också. De är betydligt större än tex OnePlus eller många andra.
Nej de är bara snåla och många som låter de komma undan med det tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reza666:

Du skojar! APU'n är i klass med PS4, så klen är det verkligen inte för en handheld. I jämförelse med Switch GPU är det ett monster.
https://www.theverge.com/2021/7/15/22578917/valve-steam-deck-...

Jag skojar inte alls. PS4 klarar ju inte 4K eller höga upplösningar i nyare spel

Absolut är den inte klen för en handheld, men tro inte att du kan spela nya spel på höga inställningar i höga upplösningar bara för det.

Switch kör ju ganska ofta grundläggande grafik i många av sina spel, och det slipper man sbsolut med denna, men upplösningen tror inte jag man ska tro att den går att öka så mycket. Kanske 1080p om alla inställningar är på low

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Jag skojar inte alls. PS4 klarar ju inte 4K eller höga upplösningar i nyare spel

Absolut är den inte klen för en handheld, men tro inte att du kan spela nya spel på höga inställningar i höga upplösningar bara för det.

Switch kör ju ganska ofta grundläggande grafik i många av sina spel, och det slipper man sbsolut med denna, men upplösningen tror inte jag man ska tro att den går att öka så mycket. Kanske 1080p om alla inställningar är på low

Instämmer, samt att spelen ofta optimerats hårt för Tegra. Inte helt enkelt att jämföra Deck och Switch, förutsättningarna är annorlunda.

Förhoppningsvis får även Deck optimering i spel men inget man kan räkna med. Verkligen inget jag räknar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vem pratar om höga upplösningar? (Nu kanske den du citerade nämnde exakt det, my bad isåfall..). Deck har ju en 1280x800-skärm, vilket är perfekt för hårdvaran. Och även uppkopplat till en 1080p-skärm går det nog att lira hyffsat också. Sen är den kraftfullare än PS4:an, generationers skillnad mellan arkitekturerna.

Sen ska man inte glömma att man även kan koppla upp den till en 1440p/4k-skärm etc, för att jobba, surfa och göra lite produktiva grejer.

Jag la en förbokning direkt på 512:an. Mycket pga mitt Steam-bibliotek och för att jag älskar bärbart generellt, men även pga möjligheterna med Steam Deck rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Vem pratar om höga upplösningar? (Nu kanske den du citerade nämnde exakt det, my bad isåfall..). Deck har ju en 1280x800-skärm, vilket är perfekt för hårdvaran. Och även uppkopplat till en 1080p-skärm går det nog att lira hyffsat också. Sen är den kraftfullare än PS4:an, generationers skillnad mellan arkitekturerna.

Sen ska man inte glömma att man även kan koppla upp den till en 1440p/4k-skärm etc, för att jobba, surfa och göra lite produktiva grejer.

Jag la en förbokning direkt på 512:an. Mycket pga mitt Steam-bibliotek och för att jag älskar bärbart generellt, men även pga möjligheterna med Steam Deck rent generellt.

Första frågan jag svarade på handlade om att spela mer högupplöst på en extern skärm. Jag tror inte den orkar det var mitt svar (såklart på gamla spel, men inte nyare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ju såklart, jag hade inte trott 4k men utgår att 1080p med bra fps klarar det. Switch klarade knappt med Zelda så denna lär göra ett mycket bättre jobb. PS4 prestanda är rätt grymt i min värld. Tänk spel som Horizon är möjlig i PS4! Sen har de biffat upp minnet rejält så det bådar gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Precis så tänker jag beställde också en 512. Vill bara ha en hehe
ps. Det hade varit rolig och installera emulator och köra hela Nintendo library på denna

Permalänk
Medlem

Intervju med Gabe om SteamDeck

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Såg det nytt, inget speciellt egentligen men fan vad jag vill ha denna

Kolla detta också (lite bättre hands-on): https://www.youtube.com/watch?v=YZdMHL8IpBk