Permalänk

Hur kontaktar man Facebook?

Någon psykopat som tydligen vill förstöra mitt liv har gjort facebook sidor med mitt namn och använt mitt telefon mobil nummer och skrivit massa sexistiska saker om mig och gett ut personlig information och lagt upp bilder på diverse människor från min Facebook sida med halv nakna tjejer. Finns det på något sätt ett sätt att få kontakt med Facebook via chatt eller telefon support?

Har polisen för tillfället just nu i kö.

Vet 99,9% vem personen är, har även hotat att kontakta och förstöra min familj som själv inte mår bra om jag går till polisen eller gör någonting mot detta.

PM länken om ni vill själva se.

Vill bara ha innerligt seriöst hjälp med att få kontakt med Facebook, jag har rapportera sidan för ALLA anklagser men facebook själva säger att sidan inte strider mot något av deras regler vilket är helt jäkla sanslöst.

Hoppas tusen tack någon som vet eller kan hjälpa!

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Har inte Facebook skälv och av det jag kan hitta så värkar det som om det är typ omöjligt att kontakta de annat än genom deras rapportering...

Men jag hittade denna sidan som listar ett nummer, men om det fungerar vet jag ej.
https://www.google.se/amp/s/kontaktakundservice.se/facebook-k...

Hoppas du får stopp på honom.
Mvh

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har en vän som skickade runt profilen och bad alla rapportera. Och där hade snubben bara snott bilden för catfishing.
Efter ca 1h och tillräckligt med rapporter så tog FB ned fakeprofilen. Så om du inte hinner få tag på dem be alla du känner rapportera med rimlig anledning.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tror inte dom har nåt fysiskt nummer, hittade ett på en sida men det såg så skumt ut så att jag inte ens tänker nämna det här. Inte svenskt heller för den delen. Rapportering verkar vara det som gäller.
Edit. Det var @Mega-Dark 's nummer jag fick fram, om det är legit eller inte vet jag inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Så om rapportering och inget händer, så är det omöjligt att få sidan nerstängt? Om man inte betalar pengar till personen för att be han stänga ner sidan?

Rätt sjukt man kan ta vem som helst bild, sno dens telefonnummer, lägga upp några halv naken bilder på tjejer som visar genomskinliga kläder allt de har, och skriva sexistiska saker i varje inlägg, utan att någonting kan göras. :S

Uselt av Facebook att ha så kass kundservice!

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Facebook kan tydligen vare sig sina egna villkor eller svensk lag, om det du beskriver på ett korrekt vis speglar det som pågår. Villkoren säger nämligen t ex att man inte får använda FB till sådant som är olagligt och det du beskriver torde minst utgöra olovlig identitetsanvändning (BrB 4:6c).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Du är inte deras kund, du är deras produkt som de säljer till företag som vill marknadsföra sig på deras plattform.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twister86:

Tur att Sweclockers har desto bättre då!

Så nu till verket. Eftersom denna personen har använd ditt mobilnummer så kan du testa att begära nytt lösen via numret för att sedan ändra själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Om man "betalar" för det så...

https://www.npr.org/2021/08/02/1023801277/your-facebook-accou...