Permalänk
Medlem

Ingen ström från fiber boxen

Fiberskåpet i hallen slocknade och får inte igång den. Inga lampor lyser eller blinkar. Det pågor även massor med vägarbete i området jag bor i. Kan det bero på avgrävda kablar igen?

Rubrik förtydligande.
Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Om inga lampor lyser är problemet rimligtvis i skåpet eller dess strömförsörjning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Fiberboxen verkar död eller fel på strömkontakten. Får ström som vanligt om jag kopplar ut strömmen för boxen och kopplar in laddare för mobilen. Har ringt och gjort felanmälan till operatören. Kan man testa något annan ström kabel? Vill veta om felet ligger på box eller kabel.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Om du har en med samma specifikationer. Rätt spänning och samma eller mer ampere. Kolla även plus och minus, så att den nya har polerna på samma håll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fiberboxen verkar död eller fel på strömkontakten. Får ström som vanligt om jag kopplar ut strömmen för boxen och kopplar in laddare för mobilen. Har ringt och gjort felanmälan till operatören. Kan man testa något annan ström kabel? Vill veta om felet ligger på box eller kabel.

Kan vara bra att veta vad det är för nån box också isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om du har en med samma specifikationer. Rätt spänning och samma eller mer ampere. Kolla även plus och minus, så att den nya har polerna på samma håll

Strömmen(ampere) spelar ingen roll, förutom att den inte ska vara lägre så lika eller högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fiberskåpet i hallen slocknade och får inte igång den. Inga lampor lyser eller blinkar. Det pågor även massor med vägarbete i området jag bor i. Kan det bero på avgrävda kablar igen?

Rapportera till leverantören så kommer de och byter / ger en ny adapter.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/category/4862-Natadaptrar

Antar 1A som gäller då?

EDIT: Låter leverantören fixa skiten. Har ju redan ringt sedan tidigare. Förhoppningsvis kanske de byter till en nyare box.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD