Diablo II: Resurrected i öppet betatest den 17 augusti

Permalänk

Nog för att Diablo 2 var coolt när det begav sig men hade hellre sett en remake på Diablo 1. Jag älskar Diablo 1's skarpa SVGA grafik men en modernisering hade inte skadat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kontroversiell åsikt möjligen men jag hörde till de som gillade RMAH. Men är böjd att hålla med om att det är bra att det försvann. Gamblingdelen fanns både innan och efter likaså mtx och lootboxar.

Visst, De var en tanke att tjäna pengar på i en annars svart marknad för föremål i spelet . Ett för tiden nytt koncept vill jag tro.
Jag själv använde RMAH, jag hitta en crossbow som jag fick 250 euro för inom en månad. Och avsaknaden av pvp fick mig att lägga ner d3 inom 1.5 månad.

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

Givet köp! Det som spelas på betan den 17/8 kommer inte sparas väl vid release? det blir reset den 23 sep? Jag tänkte köra med frugan så hon vill köpa på xbox men det går ej crossplaya mellan pc/xbox va? har försökt läsa till mig dessa frågor men hittar ingenstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffeG:

Givet köp! Det som spelas på betan den 17/8 kommer inte sparas väl vid release? det blir reset den 23 sep? Jag tänkte köra med frugan så hon vill köpa på xbox men det går ej crossplaya mellan pc/xbox va? har försökt läsa till mig dessa frågor men hittar ingenstans.

Som jag förstår det så kommer de inte sparas nej, De är en beta. och från den 23e e allt från skratch.
Jag e lite osäker på crossplay, jag tror de har snackat om cross progression men inte crossplay. Alltså avslutar du spelet från pc. Så kan du fortsätta spela spelet från där du var i pc versionen fast på en annan plattform, Men du kan inte spela med andra från andra plattformar samtidigt.

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Du pratar baspriserna. Idag säljs spel i bitar via DLC och/eller microtransaktioner. Köper man inte dessa blir upplevelsen fattigare. Priserna har stigit för spel, men betalmodellen är en annan nu.

Ja betalmodeller idag är något helt annat idag än vad de var förr, helt enig
Men jag tycker fortfarande att spel överlag är ett nöje som är billigt.
Ett bra spel kan ge mig många timmars nöje.. allt från 30-40 timmar single player spel till tusentals timmar på vissa onlinespel.
Som med diablo 2. Låt säga 400 kr för d2 och 400 d2 LOD = 800 kr för 15 års nöje i mitt fall då

Visa signatur

Amd 5900x phantom 4090 Corsair ddr4 3600. Kingston FURY Renegade 2GB .Lg c2 OLED 42

Permalänk
Medlem

Vänta nu…
”Up to 4k 60fps”
Innebär det att man inte kan köra det i 120hz?
Fan va fail isåfall. Dealbreaker för mig iallafall.

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh|p:

Vänta nu…
”Up to 4k 60fps”
Innebär det att man inte kan köra det i 120hz?
Fan va fail isåfall. Dealbreaker för mig iallafall.

Du lär nog kunna ha vilken hz på din skärm som du vill, men spelet kör 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Eller ett desperat försök att dämpa diskussionerna om företaget. Nu kommer spelmedia känna sig tvungna att rapportera om detta istället och fokuset hamnar mer på Diablo 2 och inte Blizzard som företag.

Fan vet, något mer hinner säkert dyka upp innan veckan är slut. Göra en Take 2 och DMCA hela moddningscomunityt?

Bara de lärt sig från fiaskot som var warcaft 3 reforged så är jag nöjd

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Sugen på ta semester den veckan 😁. Men man hade så stora förhoppningar för D3 som blev skit så man törs inte riktigt.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Nämen, känns som att sista veckan på semestern är räddad nu

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Tycker det är girigt av Activision Blizzard att ta 400-600kr för ett spel med samma grund som lanserades för 20 år sedan. Remasters borde inte kosta fullpris. Om spelet var byggt om från grunden som t.ex Demon Souls och Resident Evil serien hade jag var mer förstående.

Spelade mycket D2 förr men detta blir att hoppa över.

Alltså om D2 hade släppts i dag hade jag gärna betalat 5000 kr + hade bara sagt okej var betalar jag ? . Samma med detta man kan inte sätta ett pris på så mycket nöje som D2 gett mig .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Alltså om D2 hade släppts i dag hade jag gärna betalat 5000 kr + hade bara sagt okej var betalar jag ? . Samma med detta man kan inte sätta ett pris på så mycket nöje som D2 gett mig .

Tänkte i samma banor kring Warcraft 3. Väntar fortfarande på något ord om Warcraft 4, vad som helt, om det någonsin kommer. Men med tanke på hur Blizzard styrs idag är jag inte lika taggad längre.

Att gång på gång bara bli besviken får en att inte köpa hypen längre. Kanske köper Diablo 2 resurrected ändå om det visar sig vara en riktigt bra remaster. Annars får det vara som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Du lär nog kunna ha vilken hz på din skärm som du vill, men spelet kör 60fps.

Vet inte om du ville försöka va rolig..
Menar ju givetvis om man kan köra det i 120fps så det passar ens 120hz skärm!
Men låter som det är låst till 60fps, varför är det så?

Tänker direkt på WC3 reforged, va det inte animationerna där som va låsta till typ 25 fps, såg galet ryckigt ut när allt annat flöt..

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk

Om man måste pre-ordra för att få access så är det ingen Open-Beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jo, vet faktiskt ingen som är intresserad av D2 nu. Främst är man fem år för sent (moddade D2s är mycket bättre än detta) och nu skiten med Blizzard.

Finns det mods som gör om grafiken till den grad att det ser ut som Resurrected samt lägger till moderna upplösningar och ökar bilduppdateringshastigheten till 60? Länka gärna isf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ca 629kr i dagens penningvärde. Inflationen: https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomra...

Lite halvdrygt svar men du har inte fel, inte långt ifrån vad PS5 spel kostar eller ett nytt 60 euro spel på Steam.

Vad satte du för årtal? 421 kr 1987 motsvarar idag ca 860 kr enligt SCBs prisomräknare.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Lirade lite D2 förr men nja, det mesta remakes mjölkar ut precis allt.
Däremot ser jag positivt för mina barns skull att dom får uppleva mina tidiga års grymmaste spel i form av remakes - Spyro the dragon, crash team racing, crash bandicoot med många många fler och det betalar jag mer än gärna för, dels för att få en nostalgitripp när man sitter med och kikar men också för att komma med tips och råd

Nä, för egen del väntar på ett mmorpg som blir lika bra som WoW var när det släpptes 2004, löjligt svårt att överträffa eller matcha - men jag hoppas och väntar tålmodigt.

För alla yngre som inte spelat D2 men hört om all grinding så känner jag spontant; Köp men undvik p2p, det är bara löjligt och ingen mening alls.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Mynameislol:

Om man måste pre-ordra för att få access så är det ingen Open-Beta

Det måste man inte, men man får tillgång till betan tidigare om man förbokar.

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xibit:

Att de blir någon form av MTX før att skaffa sig items i d2r är nog helt otänkbart
De har nog också lärt sig sedan D3 och dess RMAH de hade i starten.. En katastrof...
Konceptet med d2 är att man aldrig blir nöjd med sina föremål och ständigt är på jakt på det lilla extra som kan va bättre

Jovars, men du måste skilja på spelutvecklare och ekonomiska beslutsfattare. Sistnämnda kommer inte att kunna hålla sig med tanke på all insamlad data de har om hur mycket extra pengar de kan dra in på spelinlevelseförstörande MTXs även om de undanhåller lanseringen av dem till en början för att lura alla recensenter om att, "Kolla! Inga MTxs. Woo hoo!".

De rikaste aktieägarna är rikast för att de har lyckats kunna maximera lönsamheten genom hasardspelsliknande MTXs medan riktiga spelare tröttnar på tramset, samtidigt som de har kunna dragit ned på kostnaderna genom bland annat obetald övertid ("arbeta gratis istället och visa att du bryr dig om företaget!", obetald crunching, nedskärningar, med mera).

Jag känner till för nävarande en rik aktieägare som är på väg att bli mångmiljonär trots att han bor i Sverige. Dessa personer är riktigt sköna personer att hänga med privat talat men när det gäller affärer och pengar så blir de nästan "livsfarliga" att ha med att göra. Du kan ju bara titta på oljeindustrin och dagens... ehum... "klimat". Jaja, det är OffTopic för parallellerna är alldeles för obekvämt enkla att hela tiden kunna dra.

Men ville bara slänga in: SKILJ PÅ SPELUTVECKLARE OCH EKONOMISK BESLUTSFATTARE/DE RIKASTE AKTIEÄGARNA SOM HAR STÖRST TALAN.

Jag ser framemot en rolig "Remaster" i några veckor samtidigt som jag är 100% redo på att det kommer att sabbas några veckor in när det plötsligt "råkades" patchas in MTXs. Jag tvekar starkt på att de kommer lyckas kunna hålla fingrarna borta och göra en "Remaster" likvärdig den av C&C: Remastered.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns det mods som gör om grafiken till den grad att det ser ut som Resurrected samt lägger till moderna upplösningar och ökar bilduppdateringshastigheten till 60? Länka gärna isf.

Nej mods som gör att spelet räcker längre än en helg och gör det mycket bättre

Upplösning och bättre grafik finns ja. Men alla sprites är kvar på original. Path of Diablo, Project Diablo och MedianXL är några exempel.

Sen är det ju absolut smaksak men jag tycker D2R ser väldigt dåligt ut, tycker alla animationer är hemska :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det ser ju för jävligt ut. Orginalet är snyggare.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Det ser ju för jävligt ut. Orginalet är snyggare.

Kommer gå att spela med originalgrafiken.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

WoW kostar i månaden trots att de varslat all customer support och har p2w shop.

P2W, hur då?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

P2W, hur då?

Hahaha skojar du?
WoW tokens såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Hahaha skojar du?
WoW tokens såklart

Haha, inte alls. Har inte sådan koll! Totalt glömt av tokens Då är jag med.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

hahah.. känner mig som en kändis. sett min post ploppa upp på en massa sidor

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av magma86:

Bara de lärt sig från fiaskot som var warcaft 3 reforged så är jag nöjd

Warcraft 3 var aldrig någon favorit för mig men var lite sugen på om spelet skulle bli bra. Men ja, detfinitivt ett spel man inte kollade på igen.
Hade föredragit om D2R kunde släppas i någon vettig butik, avskyr Battle.net launchern, branschens absolut sämsta i mitt tycke.
Beroende på hur det ser ut spelmässigt vid lansering blir det kanske ett köp ändå.

Skrivet av Barak:

Vad satte du för årtal? 421 kr 1987 motsvarar idag ca 860 kr enligt SCBs prisomräknare.

1990 först men blev osäker och kollade sedan inlägget igen. Stod 1991 när jag kollade värdet. Men är det 1987 användaren menar så blir det förstås betydligt högre och jag missade ninjaediten..

Iofs vid en snabb titt så släpptes Zelda 2 först 1988 och 1987, såvida man inte var Japan då. Sen alla år senare så kan det lätt flyta ihop. Har själv inte koll på lanseringsdatum på så gamla spel heller. Skyrim 11/11 2011 är enkel nog att minnas iallafall.

Famicom Disk System

JP: January 12, 1987[1]

NES

PAL: September 26, 1988
NA: December 1, 1988

Ganska sjukt att det tog nästan två år för spelet att hitta ut utanför Japan. Annan tid, annan marknad. Och så mycket mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Nej mods som gör att spelet räcker längre än en helg och gör det mycket bättre

Upplösning och bättre grafik finns ja. Men alla sprites är kvar på original. Path of Diablo, Project Diablo och MedianXL är några exempel.

Sen är det ju absolut smaksak men jag tycker D2R ser väldigt dåligt ut, tycker alla animationer är hemska :/

Jaha, det kanske stämmer

Personligen är jag dock en av dem (få?) som tycker den uppdaterade grafiken hjälper mer än stjälper. Att lira spel i 25fps kanske funkade i början på 00-talet men inte idag

Skrivet av Sjoooberg:

Haha, inte alls. Har inte sådan koll! Totalt glömt av tokens Då är jag med.

Tokens gör att man i stort sett kan köpa vilken gear man vill från AH och Tokens gör också att man kan köpa carry från guilds som sysslar med sådant (vilket dessutom är lagligt). Vidare har in game shoppen mounts/pets/cosmetics samt ett gäng olika tjänster. Allt detta fanns inte för några år sedan :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Warcraft 3 var aldrig någon favorit för mig men var lite sugen på om spelet skulle bli bra. Men ja, detfinitivt ett spel man inte kollade på igen.
Hade föredragit om D2R kunde släppas i någon vettig butik, avskyr Battle.net launchern, branschens absolut sämsta i mitt tycke.
Beroende på hur det ser ut spelmässigt vid lansering blir det kanske ett köp ändå.

1990 först men blev osäker och kollade sedan inlägget igen. Stod 1991 när jag kollade värdet. Men är det 1987 användaren menar så blir det förstås betydligt högre och jag missade ninjaediten..

Iofs vid en snabb titt så släpptes Zelda 2 först 1988 och 1987, såvida man inte var Japan då. Sen alla år senare så kan det lätt flyta ihop. Har själv inte koll på lanseringsdatum på så gamla spel heller. Skyrim 11/11 2011 är enkel nog att minnas iallafall.

Famicom Disk System

JP: January 12, 1987[1]

NES

PAL: September 26, 1988
NA: December 1, 1988

Ganska sjukt att det tog nästan två år för spelet att hitta ut utanför Japan. Annan tid, annan marknad. Och så mycket mindre.

Jag håller med, hade varit kul med en box man kunde köpt, men hade nog varit beroende av battle-net launchern...
Däremot tycker jag att battle-net launchern fungerat bra för mig, men hade helt klart föredragit DRM-fri version. Köper alla mina spel på gog numera just för att undvika att man "hyr" dom.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Prova spelet innan du kommer med felaktiga påståenden Du kan verkligen inte köpa allt gear - antar du syftar på AH och använda guldet du köpt för WoW-token(irl pengar)? Det är långt ifrån alla slots som droppar som BoE (kan säljas på AH).

Om du anser att meningen med raids dessutom bara är att få bäst gear så kan jag verkligen inte hålla med. Att köra på mythic (svåraste läget) och faktiskt kämpa dig fram med 19 andra spelare i månader för att få ner sista bossen - det är meningen med raids (imo).

Men som sagt, prova spelet först

Tack för att du hejar på blizzard som förstör ett så bra spel.