HP Microserver (eller liknande) sökes

Permalänk
Medlem

HP Microserver (eller liknande) sökes

Hej

Letar i första hand efter en HP Microserver (gärna Gen8)
Är även öppen för förslag om ni har andra burkar av tower-modell ståendes i förrådet. (Har ingen plats för rack-modell)
Plats för minst 4 diskar.

Ska primärt användas som filserver med Unraid samt lattja lite med Home Assistant.

Ser helst att denna finns inom rimligt bilavstånd från Uppsala för upphämtning.
Är inte ute efter nån superdator för tusentals kronor

Skicka PM med vad ni har och tänkt pris.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en Microserver Gen8 som inte används längre. Uppgraderad med en E3-1265L.
Eventuellt lite mer RAM än standard också, det får jag kika vid intresse.

Finns i Sundsvall så frakt är tyvärr ett krav misstänker jag. Hör av dig om det är intressant så kontrollerar jag lite närmre exakt vad den är bestyckad med.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Hej!

Jag har en Microserver Gen8 som inte används längre. Uppgraderad med en E3-1265L.
Eventuellt lite mer RAM än standard också, det får jag kika vid intresse.

Finns i Sundsvall så frakt är tyvärr ett krav misstänker jag. Hör av dig om det är intressant så kontrollerar jag lite närmre exakt vad den är bestyckad med.

PM

Permalänk
Medlem

Jag har en N54l 16gb ram, med 5st 4Tb 3.5" samt 1st 250gb ssd du kan få för 1500kr. Finns att hämta i Falun.

glömde Ram
Visa signatur

Lenovo Thinkpad T490, 32gb. - Ubuntu
Ryzen 5800x3d, 32gb ram, NR200P Max, RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av seneca:

Jag har en N54l 16gb ram, med 5st 4Tb 3.5" samt 1st 250gb ssd du kan få för 1500kr. Finns att hämta i Falun.

Hej

Sorry för utebliven respons.
Lite långt att åka tyvärr.
Har fått en del napp men tycker än så länge att det varit lite väl dyrt.

Låter annonsen ligga kvar i hopp om nåt billigare - annars har jag ett gammalt system som rullar ändå (även om det är ganska fult )