Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

har väll en eller två personer att små prata med, men ingen att prata hur jag mår med. Men är inte först gången jag mår såhär, så har en hyfsat bra idé på hur jag ska ta mig ut det (därav nytt jobb med nya kollegor och ett företag som står stabilt med ekonomin).

uppskattar verkligen att du läser och svarar på det jag skriver, betyder mycket!

Det är väl det den här tråden är till för. Jag har inte några direkta råd men för mig har det underlättat att ha nån att prata mående med.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Koreanska, tror jag. Definitivt inte japanska!

Diffar väldigt mycket. De kan "byta" mitt i en låt!
Sant att Samsung-låten sannolikt är på koreanska!

(Samma tjejgäng kör på koreanska/japanska/kinesiska "som dom känner för".)
Vad jag ville "egentligen säga" är att man ska inte vara så snålstruken att man framstår som "rasist". För att Samsung-tjejerna på 4K-tV sjunger på "fel språk"..

Samma tjejor i princip som kör K-pop, J-pop och C-pop.

Här är ett tjejgäng från, tror jag, Singapore eller Indonesien:
Red People.
Antar att det är mandarin-varianten av kinesiska de sjunger på?

Är absolut ingen expert, som jag tidigare sa, på östasiatiska språk.. Halvledarna de tillverkar, brukar dock vara bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Networker:

Diffar väldigt mycket. De kan "byta" mitt i en låt!
Sant att Samsung-låten sannolikt är på koreanska!

(Samma tjejgäng kör på koreanska/japanska/kinesiska "som dom känner för".)
Vad jag ville "egentligen säga" är att man ska inte vara så snålstruken att man framstår som "rasist". För att Samsung-tjejerna på 4K-tV sjunger på "fel språk"..

Samma tjejor i princip som kör K-pop, J-pop och C-pop.

Här är ett tjejgäng från, tror jag, Singapore eller Indonesien:
Red People.
Antar att det är mandarin-varianten av kinesiska de sjunger på?

Är absolut ingen expert, som jag tidigare sa, på östasiatiska språk.. Halvledarna de tillverkar, brukar dock vara bra!

Utan att kunna endera språk så har jag sett (och hört) tillräckligt med japanska i animes för att höra skillnad. Synd bara man inte lyckats lära sig språken bara. Få saker som är lika nördigt som att lära sig japanska.

Och som du skriver, de blandar vilt:

Edit: Bra video du länkade, gillades skarpt. Men melodin känns bekant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

... <klipp> ...
Vad jag ville "egentligen säga" är att man ska inte vara så snålstruken att man framstår som "rasist". För att Samsung-tjejerna på 4K-tV sjunger på "fel språk"..
... <klipp> ...

Jag har ingen åsikt på den punkten. Delar inte in folk efter ras, språk, etnicitet eller annat. Folk är folk helt enkelt. Konstaterar bara att japanska som jag hör dagligen omkring mig och som jag studerar, det är det inte i den låten. Lyssnade efter ord, kände igen några som jag tror är koreanska, därav slutsatsen. Snygga tjejer, sjunger OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Inflyttad i nybygge i juli, stänger man alla fönster/balkongdörr så börjar det stinka avlopp i badrummet, Stank lite när jag flyttade in också men tänkte inte så mycket på det då jag nästan alltid haft öppet enda sen jag var in i lägenheten för första gången men nu när det börjat bli lite kallare så har jag stängt ibland

Avloppslukt kan bero på att vattenlåsen inte är fyllda, vilket kan hända om de används sällan (osannolikt när du bor där), eller om avloppet är felkonstruerat så att vattenlåsen töms pga undertryck i avloppssystemet. Finns det utsug (typ fläkt) i badrummet så kan undertrycket suga in avloppslukt t.ex. via en defekt avloppsbrunn.

Jag har råkat ut för avloppslukt när en spolfirma som öppnat ett lock på en avloppsbrunn för att spola men sen inte fått dit det ordentligt och därmed satte vattenlåset ur funktion. Utsuget (ventilationen) i badrummet gjorde att när man stängde badrumsdörren så sög den ju in luft där det var minst motstånd, dvs från avloppet, stank fan och hans moster...

Om rören från handfat som går ner i golvet inte är täta (efter vattenlåset) så kan samma sak hända. I en lägenhet jag bodde satt en pip på röret för spolvatten från tvättmaskin (som f.g hyresgäst tagit med sig). Pipen var inte tätad ordentligt, så givetvis kom det en doft av avlopp därifrån.

Mitt tips; felrapportera! Kräv omedelbar åtgärd, avloppsstank är en sanitär olägenhet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Blev sprutad i ansiktet av en ölburk när jag packade upp varorna till rullbandet på systembolaget tidigare idag. Den skars troligtvis upp av en kapsyl på en flaska jag hade i korgen. Var lite pinsamt men fick i alla fall en rulle med hushållspapper så jag kunde torka rent mig och bandet. Och jag slapp betala ölburken. Får se hur mycket öl det luktar i bilen i morgon...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blev sprutad i ansiktet av en ölburk när jag packade upp varorna till rullbandet på systembolaget tidigare idag. Den skars troligtvis upp av en kapsyl på en flaska jag hade i korgen. Var lite pinsamt men fick i alla fall en rulle med hushållspapper så jag kunde torka rent mig och bandet. Och jag slapp betala ölburken. Får se hur mycket öl det luktar i bilen i morgon...

Fast om man ser det lite annorlunda så fick du dricka öl gratis på systembolaget! Är väl inte alla som får det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast om man ser det lite annorlunda så fick du dricka öl gratis på systembolaget! Är väl inte alla som får det?

Jag drack faktiskt inte något ville bara bli klar med att torka mig, band, golv och betala så att jag kunde sticka så fort som möjligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Blev sprutad i ansiktet av en ölburk när jag packade upp varorna till rullbandet på systembolaget tidigare idag. Den skars troligtvis upp av en kapsyl på en flaska jag hade i korgen. Var lite pinsamt men fick i alla fall en rulle med hushållspapper så jag kunde torka rent mig och bandet. Och jag slapp betala ölburken. Får se hur mycket öl det luktar i bilen i morgon...

Hände mig på Konsum på lunchen för 25 år sedan. Dvs. en ölburk "exploderade". Jag gick bara "förbi ölhyllan" där.
Skulle till ett viktigt möte efter lunchen, och skickade räkningen på kemtvätten till konsum, vilken Konsum betalade utan knot. Räkningen var på 900 spänn, i dagens pengar typ 2000. Tyvärr krympte kostymen lite i kemtvätten, men var ändå rätt okej efteråt. Men bara för typ "familjefester" okej. Inte för viktiga möten längre.

Kostymen var för övrigt från Kapp-Ahl och tror den kostade 500 som ny..

Permalänk

Jag är lite gubbgrining på mig själv..
Köpte ett 1080 Ti Gaming X Trio ifrån MSI när det släpptes för några år sedan. Hittade kortet i en garderob häromdagen. Kortet har aldrig varit ur sin låda, men det var ju kul att få titta på det 2 gånger i alla fall..

Visa signatur

Har insett att jag inte kommer att få min kaffebryggare. Tur att man inte betalade i förskott iaf. Det är butiker som denna som gör att man måste tänka sig för när man handlar på nätet. Ska ni köpa ngt, var inte dumsnåla. Köp från ett säkert företag.

Permalänk
Medlem

Saknar Polarbröds Polarkaka sedan deras bageri brann ner, det var verkligen gott med kaviar som pålägg och sen en kopp varm choklad till som man kunde doppa mackan i.
Dom säljer Polarkaka som brödmix dock... men jag ids inte baka bröd
Bageriet ska visst vara klart till hösten så det är nog inte långt kvar.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrorschlag:

Jag är lite gubbgrining på mig själv..
Köpte ett 1080 Ti Gaming X Trio ifrån MSI när det släpptes för några år sedan. Hittade kortet i en garderob häromdagen. Kortet har aldrig varit ur sin låda, men det var ju kul att få titta på det 2 gånger i alla fall..

fy fan! Nästan så du kan behålla det föralltid nu ju, det var ju ett magiskt kort när det släpptes!

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

fy fan! Nästan så du kan behålla det föralltid nu ju, det var ju ett magiskt kort när det släpptes!

Passa på att sälj nu medan priserna är höga pga mining och kretsbrist.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Urk, verkar varit bra spindel-år i år. Värsta invasionen nu när dom inte vill vara ute längre. Vaknar och ser två riktigt biffiga exemplar sitta uppe i taket och ena ramla ner precis bredvid sängen! Är inte rädd för spindlar men betyder inte att man vill ha dom där man sover! Vakna dessutom tidigare än jag hoppades :/

"Större husspindel är en av Centraleuropas största spindelarter. Honor blir upp till 18,5 mm, hanar upp till 15 mm i kroppsstorlek. Benspannet är normalt upp till 45 mm, men kan bli upp till hela 75 mm."

"Spindeln är giftig men ofarlig för människor. Ett bett brukar som mest ge rodnad som symptom. Om man är allergisk kan dock större utslag förekomma."

Dold bild nedan.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Urk, verkar varit bra spindel-år i år. Värsta invasionen nu när dom inte vill vara ute längre. Vaknar och ser två riktigt biffiga exemplar sitta uppe i taket och ena ramla ner precis bredvid sängen! Är inte rädd för spindlar men betyder inte att man vill ha dom där man sover! Vakna dessutom tidigare än jag hoppades :/

"Större husspindel är en av Centraleuropas största spindelarter. Honor blir upp till 18,5 mm, hanar upp till 15 mm i kroppsstorlek. Benspannet är normalt upp till 45 mm, men kan bli upp till hela 75 mm."

"Spindeln är giftig men ofarlig för människor. Ett bett brukar som mest ge rodnad som symptom. Om man är allergisk kan dock större utslag förekomma."

Dold bild nedan.

När jag var tonåring (nån gång på stenåldern) hade min syrra en praktfull sån med ett lika praktfullt nät i ett hörn i sitt sovrum. Hon brukade fånga flugor och kasta så de fastnade i nätet och sen låg hon där och betraktade flugans ojämna kamp för att komma loss medan spindeln kapslade in den och tog med den längre in i hörnet för att kalasa på den. Jag tyckte det var förfärligt men hon påstod att hon och spindeln var kompisar. Flugor fanns det ju gott om och man slog ihjäl några om dagen så egentligen var det väl kanske inte så illa att spindeln fick ett par skrovmål. Det var ju inte lätt att fånga flugorna heller så det blev väl inte jättemånga skrovmål åt spindeln men den bodde där i flera år. Morsan ville ta bort den men fick inte för syrran. "Rör inte min polare", sa hon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

När jag var tonåring (nån gång på stenåldern) hade min syrra en praktfull sån med ett lika praktfullt nät i ett hörn i sitt sovrum. Hon brukade fånga flugor och kasta så de fastnade i nätet och sen låg hon där och betraktade flugans ojämna kamp för att komma loss medan spindeln kapslade in den och tog med den längre in i hörnet för att kalasa på den. Jag tyckte det var förfärligt men hon påstod att hon och spindeln var kompisar. Flugor fanns det ju gott om och man slog ihjäl några om dagen så egentligen var det väl kanske inte så illa att spindeln fick ett par skrovmål. Det var ju inte lätt att fånga flugorna heller så det blev väl inte jättemånga skrovmål åt spindeln men den bodde där i flera år. Morsan ville ta bort den men fick inte för syrran. "Rör inte min polare", sa hon.

Haha intressant! Kanske man ska fånga in och sälja spindlarna på blocket till spindelfantaster
Min syster har spindelfobi, så fort hon ser minsta rörelse som kan vara en spindel skriker hon till och springer åt motsatt riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Urk, verkar varit bra spindel-år i år. Värsta invasionen nu när dom inte vill vara ute längre. Vaknar och ser två riktigt biffiga exemplar sitta uppe i taket och ena ramla ner precis bredvid sängen! Är inte rädd för spindlar men betyder inte att man vill ha dom där man sover! Vakna dessutom tidigare än jag hoppades :/

Jag har ofta såna spindlar hemma hos mig, så man kan säga det är spindelår varje år för mig Jag är inte speciellt spindelrädd men precis som du säger så vill man inte ha dom där man sover... och helst inte på golvet heller då dom är ganska stora så det blir mycket klet när man trampar på dom :/

Jag har gjort lite försök att foto dom, har testat att fånga en och la i kylskåpet för att sedan försöka arrangera ett foto... men den kvicknade till för snabbt så blev inget bra.

Här är ett mina foton... ej arrangerat på något sätt utan taget direkt på badrumsväggen där den hade gömt sig bakom badhanduken. Inte ett så stort exemplar dock.
Gör en spoiler jag också

Dold text
Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Jag har ofta såna spindlar hemma hos mig, så man kan säga det är spindelår varje år för mig Jag är inte speciellt spindelrädd men precis som du säger så vill man inte ha dom där man sover... och helst inte på golvet heller då dom är ganska stora så det blir mycket klet när man trampar på dom :/

Jag har gjort lite försök att foto dom, har testat att fånga en och la i kylskåpet för att sedan försöka arrangera ett foto... men den kvicknade till för snabbt så blev inget bra.

Här är ett mina foton... ej arrangerat på något sätt utan taget direkt på badrumsväggen där den hade gömt sig bakom badhanduken. Inte ett så stort exemplar dock.
Gör en spoiler jag också

Skysst bild, dom ser inte direkt gulliga ut hehe.

Permalänk

Tror det är första gången jag skriver i denna tråden men känner att det efter dagens händelser finns god anledning att skriva här.

Jag är sur.

Kliver av bussen efter att ha jobbat hela dagen och är på väg hem. Tre stycken töser i tonåren kommer på en cykel och passerar mig. Jag fortsätter att gå på trottoaren som kröker sig och de cyklar då från sidan in framför mig och den ena säger "glo inte på oss ditt jävla äckel" jag blev såklart fly förbannad och sa åt dom att hålla truten. De cyklar en bit och hoppar sedan av och omringar mig och vill att jag ska visa dom "respekt" ja detta är två personer med utländsk härkomst och en svensk som pratar och beter sig som dessa två. Jag förklarar för dom att man inte kan säga sådant till folk och tro att det ska gå obemärkt förbi..

Den ena går då upp till mig och skriker igen att jag ska visa "respekt" varpå jag böjer mig ner och skriker dra åt helvete till personen. De skingras då och ställer sig en 20 meter ifrån och börjar filma mig. Jag går vidare utan att bry mig för jag kände vad dom ville fiska efter. De förföljer mig en 50 meter med diverse glåpord för att sedan gå förbi mig och försöka stoppa mig igen. Jag vid detta laget vill hem och försöker återigen förklara för dom hur det ligger till men inget hjälper. Sen börjar de hota med att de ska "ringa sina pappor" och "bröder" och söka upp mig. Den ena berättar även stolt att hennes pappa kunde lägga ner mig på asfalten och banka skiten ur mig hur lätt som helst. Hon uppgav även pappans namn vilket jag tyvärr inte la någon större vikt på att komma ihåg.

Där kommer ett par förbipasserande och då helt plötsligt börjar alla tre gapa om att jag ofredat dom och betett mig illa varpå jag tar fram min mobil och ska till att ringa polisen. Då helt plötsligt ändras attityden och de säger till mig att "gå härifrån" vilket jag gör får jag har vid denna punkt fått nog.

Har faktiskt ringt och anmält detta till polisen för jag tycker det är helt sjukt illa hur vissa ungdomar beter sig i detta landet. De vill alla ha respekt men i mitt tycke är det något man förtjänar genom att bete sig på ett bra sätt mot varandra och inte något man bara kan kräva.

Blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig efter en sådan här dag tack till er som orkat läsa hela inlägget.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tog en titt igår, Vet inte ens om det sitter något vattenlås i golvbrunnen

Det gör det i alla golvbrunnar. Om du tar ett foto av avloppsbrunnen utan galler kan jag se hur det ser ut hos dig och ge vidare info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Det gör det i alla golvbrunnar. Om du tar ett foto av avloppsbrunnen utan galler kan jag se hur det ser ut hos dig och ge vidare info.

Det gör det inte kan jag meddela Fastighetsskötaren var in i måndags och tog en titt.

Det ska göra det men inte den här gången tydligen..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det gör det inte kan jag meddela Fastighetsskötaren var in i måndags och tog en titt.

Det ska göra det men inte den här gången tydligen..

Någon form av vattenlås finns det annars stinker det. Det ser kanske bara inte ut som man väntar sig att ett vattenlås ska se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Någon form av vattenlås finns det annars stinker det. Det ser kanske bara inte ut som man väntar sig att ett vattenlås ska se ut.

Ja fast problemet är ju just att det stinker

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Ja fast problemet är ju just att det stinker

Om du lägger upp ett foto av golvbrunnen utan galler kan jag kolla på det. Jag har haft liknande problem och löst de problemen men eftersom golvbrunnar ser väldigt olika ut kan ett foto hjälpa. Den enda typen som jag vet inte har någon form av vattenlås är s.k. spygatt och de har man inte i badrum.
Att det stinker betyder inte att vattenlåset fattas utan snarare att det antingen är felmonterat eller att en detalj fattas. Jag tvivlar på att man sätter in en golbrunn utan någon form av skydd mot stank i en något sånär modern lägenhet. Hjälper också att veta vilken hyresvärd du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Om du lägger upp ett foto av golvbrunnen utan galler kan jag kolla på det. Jag har haft liknande problem och löst de problemen men eftersom golvbrunnar ser väldigt olika ut kan ett foto hjälpa. Den enda typen som jag vet inte har någon form av vattenlås är s.k. spygatt och de har man inte i badrum.
Att det stinker betyder inte att vattenlåset fattas utan snarare att det antingen är felmonterat eller att en detalj fattas. Jag tvivlar på att man sätter in en golbrunn utan någon form av skydd mot stank i en något sånär modern lägenhet. Hjälper också att veta vilken hyresvärd du har.

Som sagt, Golvbrunnen saknar vattenlås även fast det ska sitta ett, Felanmälan är lagd och de har varit och kollat på det. Sedan när de kommer att fixa ett vattenlås visste inte fastighetsskötaren då de var tvugna att göra en felanmälan till fastighetsägaren.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Förbannade pandemi.
Sista året på en Linux DevOps utbildning och det är dags att söka LIA. Men finns inga företag som tar emot praktikanter för närvarande känns det som. Svårt också att hitta företag som har en avdelning med DevOps där det finns någon som kan vara mentor.
Börjar kännas som att jag valt fel utbildning. Valde mellan det här och .net developer. Känns som att det hade vart lättare att hitta LIA om jag hade studerat till .net istället, men vad vet jag.
Nu börjar sambon klaga på att jag spenderar för mycket tid på sweclockers också. 😑
Blir så less på allt.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Förbannade pandemi.
Sista året på en Linux DevOps utbildning och det är dags att söka LIA. Men finns inga företag som tar emot praktikanter för närvarande känns det som. Svårt också att hitta företag som har en avdelning med DevOps där det finns någon som kan vara mentor.
Börjar kännas som att jag valt fel utbildning. Valde mellan det här och .net developer. Känns som att det hade vart lättare att hitta LIA om jag hade studerat till .net istället, men vad vet jag.
Nu börjar sambon klaga på att jag spenderar för mycket tid på sweclockers också. 😑
Blir så less på allt.

Jag pluggar .NET-utvecklare och är också på jakt efter LIA-plats. Inget napp än (har precis börjat söka), men tycker det är tråkigt att det förmodligen kommer vara distans även på LIA. Trist, hade känts mycket bättre att faktiskt ha ett kontor att gå till i ett sånt läge.

Lycka till!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det är skrämmande hur folk vänder bara för restriktioner försvinner. Plötsligt är alla odödliga igen och corona har försvunnit...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Vad är Centronics?

Herregud! Gubbgnäll: Dagens ungdom *skakar på huvudet*, snart frågar du väl var du ska ansluta DB25:an i din dator... i parallellporten givetvis!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jaha, då sitter man i egen lägenhet igen. Jag avslutade förhållandet men det blev väldigt ensamt nu när vännerna som hjälpte mig flytta försvann. Var faktiskt inte beredd på dessa känslor. Samtidigt vet jag att det var rätt val, det är främst tryggheten jag saknar/sörjer nu.

Någon som varit i en liknande situation som kan erbjuda några uppiggande ord?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB