Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kolsvart Katt:

Man ska inte läsa nyheter va? Afghanistan har på 20 år inte utvecklat något effektivt motstånd mot religiös fanatism så snart blir det inte gå utanför hemmet utan manligt sällskap, ingen musik och absolut ingen skola för ena könet mer. Man förstår att USA drar sig tillbaka, varför fortsätta offra liv på andra sidan jordklotet 20 år efter man blivit attackerad? Det är ändå hemskt att läsa hur religiösa fanatiker som lever på 200-talet tar över landet igen i superhastighet.

USA förresten verkar vackla mellan "defund the police" och "Stop the steal" , det är rätt så läskigt polariserat. I Sverige fortsätter skjutvapenstatistiken vara väl utvecklad jämfört med alla grannländer, järnsvampsproduktion bokar större delen av alla tänkt elproduktion de närmaste tjugo åren, brist på läkare, tandläkare och veterinärer, och snart finns ingen cement?

Eeh, tror kanske att jag ska fortsätta att bara läsa tech- rymdfart- och fotosidor. Leva i bubbla är nyckeln till ett lyckligt liv. Brr

Edit. Är iaf glad att upptäckt Bandcamp. Mkt bra tjänst : )

Fast å andra sidan händer det nya saker hela tiden, nya kriser, nya katastrofer och nya problem som ska lösas. Om vi löser klimatkrisen så kommer det bara att dyka upp något annat istället. Så är det alltid när något problem har löst sig. Så har det varit så länge människan existerat och det kommer fortsätta vara så när vi försvunnit. Det tycker jag är ett hälsosamt sätt att se det hela på. Då känns det inte lika mörkt tycker jag i alla fall.

Man kan leva i en bubbla och ändå vara medveten om vad som sker i omvärlden.

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött på att höra hur man borde leva, vad man inte borde göra osv. T ex en vegan-tjej på jobbet som predikar hela tiden och kan typ inte begripa hur lite folk bryr sig om miljön genom att äta kött och hänvisar hela tiden till den där What the health filmen som var indirekt sponsrad av företag som tillverkar vegetariska produkter och man har sett en del läkare debunka en hel del grejer som påstås där, sanningen är väl någonstans mittemellan. Har bara lust å trycka ner hennes ansikte i whatever sörja det är hon käkar till lunch, vad fan, jag predikar inte att folk ska äta kött bara för att jag gillar en god köttbit. Man kanske ska köpa den där tröjan : ”Jag älskar djur - speciellt med en god sås till”.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quorthon:

Blir så jävla trött på att höra hur man borde leva, vad man inte borde göra osv. T ex en vegan-tjej på jobbet som predikar hela tiden och kan typ inte begripa hur lite folk bryr sig om miljön genom att äta kött och hänvisar hela tiden till den där What the health filmen som var indirekt sponsrad av företag som tillverkar vegetariska produkter och man har sett en del läkare debunka en hel del grejer som påstås där, sanningen är väl någonstans mittemellan. Har bara lust å trycka ner hennes ansikte i whatever sörja det är hon käkar till lunch, vad fan, jag predikar inte att folk ska äta kött bara för att jag gillar en god köttbit. Man kanske ska köpa den där tröjan : ”Jag älskar djur - speciellt med en god sås till”.

Själv är jag trött på köttätare som predikar att man minsann måste äta kött. Så sjukt tröttsamt. Upplever att fler köttätare ska gnälla över vegetarianer/veganer än tvärtom.

Sanningen är att man kan leva jättebra på vegetarisk kost. Precis som på köttkost, så länge man får i sig det man behöver. Har ingenting med mittemellan att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Själv är jag trött på köttätare som predikar att man minsann måste äta kött. Så sjukt tröttsamt. Upplever att fler köttätare ska gnälla över vegetarianer/veganer än tvärtom.

Sanningen är att man kan leva jättebra på vegetarisk kost. Precis som på köttkost, så länge man får i sig det man behöver. Har ingenting med mittemellan att göra.

Ja jag upplever detsamma. På varje radikal vegan går det femton julskinkevurmare som inte förstår VaRFÖr dET SkA sMaKA ocH sE uT sOM KÖtT och måste kommentera detta på varje veganskt recept som efterliknar en kötträtt

Hint, det är inte smaken och formen man nödvändigtvis vill undvika (även om det såklart finns dom som tycker det är jobbigt också) utan kan man äta något som smakar som kött men inte orsakar onödigt lidande så är det plus. Sen att jag personligen inte tycker att någon "ersättare" smakar som köttvarianten är en annan sak.

Äter inte uteslutande vegetariskt/veganskt själv men man kan ju se logiken ändå. Fast sen är det väl inte alltid tankeverksamheten går på högvarv i kommentarsfälten på sociala medier heller.

_____________

Själv är jag väl inte direkt sur, ledsen eller galen över det men lite stressad kanske. Nu är det 2,5 veckor kvar till tillträde till vårt hus och vi har fortfarande inte fått hem fullmakten från banken som gör att dom kan slutföra betalningen på tillträdet. Börjar ju bli så dags nu..

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd

Ibland känns det som om man bor i en u-lya! ^_^

Disclaimer: Ja, jag har redan felanmält det till kommunala hyresvärden
För ett tag sedan så valde el- och ljusarmaturen ovanför diskbänken att försöka lämna sin plats (satt tydligen fastskruvad när jag kikat) och jag prövade först med trälim men det höll bara några dagar innan det lossna igen så nu har jag felanmält till den kommunala hyresvärden. Absolut inte allt i världen utan helt klart dagens i-landsproblem, men känns ju riktigt B med tanke på att resten av lägenheten - ej köket - har genomgått stambyte för ett par år sedan.

Vad som gör det extra chockerande är att jag ytterst extremt sällan använder de där eluttagen som skulle ha kunna bidragit till dess lossnande med tiden. Därför är det oerhört chockerande, överraskande och förvånande.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Tänkte precis säga det, men såg att du redan hade anmält det till hyresvärden. Usch, tråkigt att det där ska hända.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Tänkte precis säga det, men såg att du redan hade anmält det till hyresvärden. Usch, tråkigt att det där ska hända.

Ja, det var väl bara en tidsfråga egentligen. Hela lägenheten är stambytt (hyreshöjning på 540 SEK) och jag tillfrågades om jag ville ha köket också stambytt (ytterligare hyreshöjning på 240 SEK) och då när jag fick höra vad hyran skulle bli ytterligare bara för köket så sa jag, "Nope! Men ge mig rekvisita för att byta tapeter i köket så fixar min farsa det!".

Så då fick jag gratis tapeter som farsan fixade på några dagar så köket inte ser helt åt skogen ut. Det jag är nyfiken på är om det kommer behövas en elektriker för den där armaturen? Det går ju strömkabel till den och allt? Armaturen sitter ju fast i kabeln som går längs köksväggen där som du kan se.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

https://www.ipcc.ch/assessment-report/ar6/ - Inte ett dugg oväntat i mina ögon. Varför skulle det INTE accelereras om det konstant lagras mer och mer energi på samma ställe såsom på Grönland där en del cirkuleras ut i omvärlden för att sedan komma tillbaka där då det finns ytterligare mer lagrad energi? Redan när jag var 16 år för 16 år sedan så tänkte jag matematiskt förenklat att "det kommer förvärras exponentiellt". Okänt är väl hur denna logaritmiska funktion faktiskt ser ut.

Vad som gör det så sorgligt är att all teknologi finns för att åtgärda problemen (solceller, vindkraftverk, elfordon, hydroponisk matodling, övriga hållbara teknologier). Det som saknas är viljestyrkan hos de som sitter på makten att göra det till lagstiftning världen över. Dessa personer styrs tyvärr av de rikaste människorna (och aktieägarna) världen över - genom donationer och lobbyism - som är jättegamla - vilket är viktigt att förstå: kombinationen av att vara rik och gammal är livsfarlig för andra medmänniskor tyvärr.

Vad händer när du är jättegammal och rik? Du bryr dig inte ett skvatt om andra människor utan vill bara ta vara på den lilla tid du har kvar. Personer som Bill Gates, Jeff Bezos, Richard Branson, Warren Buffet, m.fl., - som man trodde var de goda rika människorna på denna jord - har alla visat sina sanna jag i samband med diverse skilsmässor (de gillar yngre kvinnor tydligen), hur de spenderar sina pengar (jymdresor istället för hållbara teknologier i utsatta länder), och så vidare.

MEN! Jag planerar INTE för att deppa för det. Jag PLANERAR däremot för "Klimatkriget - om utrymme, kyla och överlevnadsresurser". Målet är väl att kunna bo på en stor yacht med solpaneler, hydroponisk matodling, och dylikt så får det bli som det blir. Men det är alltså om typ 2-3 decennier!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Fräscht kök för 240 kr extra i månaden? Hade verkligen inte tackat nej till det.

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt tagit höjningen på 240:-
Fast det beror ju på vad man prioriterar. Vet inte vad snittpriset ligger på för nytt kök i en hyresrätt, antar att det varierar rätt så mycket. Här kändes det åtminstone i mina ögon inte oskäligt.
Hoppas du lyckas fixa det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Fräscht kök för 240 kr extra i månaden? Hade verkligen inte tackat nej till det.

Självfallet subjektivt vad man tycker om det. Ytan för bord och sex stolar är mindre än 8 kvm i detta avlånga kök. Nuvarande spis är glashällsspis och kylskåpet och frysen är Cylinda som verkar vara tidigt 2000-tal?

Jag minns inte exakt nu men det var antingen diskmaskin man fick pröjsa själv och/eller även för det nya kyl- och frysskåpen trots att stambytet var i hyresrätter och inte bostadsrätter. Är inte det konstigt?

Hade de bytt ut parkettgolvet mot riktigt golv (typ nått snyggt klickgolv) i vardagsrummet+köksuppgraderingen så hade jag tyckt priset varit mer ok. Rutiga parkettgolv borde vara olagliga idag och borde snarare ge mig 240 kr sänkning i hyra. Så fula att jag känner mig som uteliggare varje gång jag tittar ned på dem!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Självfallet subjektivt vad man tycker om det. Ytan för bord och sex stolar är mindre än 8 kvm i detta avlånga kök. Nuvarande spis är glashällsspis och kylskåpet och frysen är Cylinda som verkar vara tidigt 2000-tal?

Jag minns inte exakt nu men det var antingen diskmaskin man fick pröjsa själv och/eller även för det nya kyl- och frysskåpen trots att stambytet var i hyresrätter och inte bostadsrätter. Är inte det konstigt?

Hade de bytt ut parkettgolvet mot riktigt golv (typ nått snyggt klickgolv) i vardagsrummet+köksuppgraderingen så hade jag tyckt priset varit mer ok. Rutiga parkettgolv borde vara olagliga idag och borde snarare ge mig 240 kr sänkning i hyra. Så fula att jag känner mig som uteliggare varje gång jag tittar ned på dem!

Du bör nog kolla upp vad stambyte innebär låter det som.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

men känns ju riktigt B med tanke på att resten av lägenheten - ej köket - har genomgått stambyte för ett par år sedan.

Fast det är ju inte logiskt, speciellt eftersom du tackade nej till stambytet du faktiskt blev erbjuden. "Känns B att den 20 år gamla bilen går sönder, den andra bilen som är splitter ny funkar ju"

Skrivet av AplAy:

Därför är det oerhört chockerande, överraskande och förvånande.

Du överdriver inte en liten aning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Fast det är ju inte logiskt över huvud taget, speciellt om du tackade nej till stambytet du faktiskt blev erbjuden. "Känns B att den 20 år gamla bilen går sönder, den andra bilen som är splitter ny funkar ju"
Du överdriver inte en liten aning?

Ja, det är överdrivet. Det är mest som sagt att jag själv nästan aldrig använt den där köksarmaturen (eluttagen bland annat) vilket skulle ha lett till att den lossnat, som gjorde mig "chockerad". Hade jag däremot använt den ofta för elvispar och dylikt så hade jag haft större förståelse själv utifrån vad som inträffat.

Jag tror dessa lägenhetsbyggnader är byggda på 1970-talet. Dock kan ju den ha genomgått en renovering innan den senaste nu 2016. Vad tycker du själv det ser ut att vara för "årsstandard" utifrån köksbilden längre upp i tråden från mig?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har köpte lite saker jag hade hoppas på att innan helgen, men men bara att hålla tummarna att paketen inte kommer bort.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Den här New Yorker-teckningen är förvisso 7 år gammal nu men
beskriver hur jag kommer att känna om ett eller två decennier:

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Fan vad jag saknar Probe Whiskey!

Permalänk
Avstängd

Saknar mina gamla klasskompisar tänker på dom vare dag, fick aldrig säga till ena kompis hur mycket han betydde för mig, första gången jag träffade honom så har jag alltid vilja vara hans kompis och bliv jätteglad nåt år senare att vi bliv bästa kompisar vi spelar vare dag tillsammans vi spelare jättesent på natten så han orka inte alltid gå till skolan eller så dök han upp senare.

Han ställde alltid upp för mig, när jag behövde komma in sant på skolan så hade han nyckel till skolan så han ställde upp och gick dit för min skull.

Men då jag var en kändis på den tiden, så sa jag sällan tack eller visa uppskattning för mina kompisar, då jag bara brydde om min kändisskap och behandlar mina kompisar dåligt.

Nu på senare tid så har min kompis byte ut hela sin kompiskrets, och lämnat dator bakom sig, så vi kommer nog aldrig att umgås mer.

Så man saknar den lyckliga tiden man hade, samt att man ångra i livet hur man behandlar sina kompisar.

Idag vet jag inte vad som är det mest jobbigaste förlora sina gamla kompisar eller sin kändisskap, båda gjorde mig lycklig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Köpte just en nyny lagerbil för 400kkr, körde med den till närmaste mack, upplevde att det var lite imma på rutan men tänkte att det löser sig. Sen när jag hade tankat började jag försöka få bort det men det visade sig att kupefläkten var stendöd, så nu har jag en lånebil medan de felsöker bilen. Detaljen är ju att om det behövs beställas någon del så är det dels lördag och jag har 130 mil hem😂

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Köpte just en nyny lagerbil för 400kkr, körde med den till närmaste mack, upplevde att det var lite imma på rutan men tänkte att det löser sig. Sen när jag hade tankat började jag försöka få bort det men det visade sig att kupefläkten var stendöd, så nu har jag en lånebil medan de felsöker bilen. Detaljen är ju att om det behövs beställas någon del så är det dels lördag och jag har 130 mil hem😂

Beroende på var du är i landet kan jag bjuda på kaffe och kaka.
Är i nordösta skåne, är du i trakten med din lånebil så PM:a

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Det är fan inte lätt att vara Arsenalsupporter nu alltså :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Beroende på var du är i landet kan jag bjuda på kaffe och kaka.
Är i nordösta skåne, är du i trakten med din lånebil så PM:a

Tyvärr Linköping men tack för erbjudandet. Bilfirman löste det snyggt där jag och min körkompis skulle åka på restaurang på deras bekostnad med orden "ät ordentligt, ät fint". 3 timmar senare hade de hittat felet och åtgärdat det.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solomon:

Visade sig min lilla torrspricka mellan tårna är anledningen till att jag fått denna jävla rosfeber.

Ojsan! Liten tuva, stort lass, osv... Bra att höra att du börjat känna dig bättre nu! Känns fånigt när något så oansenligt får så stora konsekvenser, har själv varit med om en liknande grej.

Kan rekommendera Fenuril hudkräm för övrigt, den är fan bäst alltså. Mjukgör, återfuktar, skyddar. Helt kanon. Använd den regelbundet morgon/kväll och efter kontakt med vatten, och det kommer inte ta lång tid innan din fot läkt ut helt. Grattis till förlovningen, förresten!

Skrivet av macmann1:

Ja jag upplever detsamma. På varje radikal vegan går det femton julskinkevurmare som inte förstår VaRFÖr dET SkA sMaKA ocH sE uT sOM KÖtT och måste kommentera detta på varje veganskt recept som efterliknar en kötträtt

Hah. Det där är en konstig attityd tycker jag, varför förargas folk över sådant som inte berör dem negativt på något sätt? Vill man inte äta något kan man väl bara undvika/låta bli?

Är själv köttoman som jättegärna äter vego som liknar kött, eller inte liknar kött heller för den delen. Spelar gummiboll, typ. Om det doftar och smakar bra så slinker det ner, och vego får ju tarmarna att bli glada och må fint, så det är dubbelvinst typ. Särskilt bönrätter är extra bra har jag läst, man ska tydligen käka en kopp bönor om dagen för tarmflorans skull; det blir som mull till de små baskiluskerna därnere stod det... Vettifaen om det stämmer, men bönor är ju kalas, så om det bjuds käkar jag gärna. Äter man dem regelbundet blir det inte ens de där intensiva reaktionerna med gasbildning man kan få efteråt heller.

Pallar tyvärr inte att laga vegomat själv dock, det kräver för mycket preparering för en latmask som mig. Närmaste jag kommer är väl att steka pannkakor, typ. lol

Permalänk
Inaktiv

Lyssnat klart på SRs dokumentärserie i fem delar om Vipeholmsanstalten. Otroligt upprörande och provocerande att höra hur man behandlade barn även i Sverige under 1930-1960 talen. Visste om mycket sedan tidigare men gripande att höra idag väldigt gamla människor berätta om bortglömda och förträngda syskon de tvingats glömma bort och sedan höra de själva läsa ur sparade brev och journaler.

Rekommenderad lyssning. Första avsnittet: https://sverigesradio.se/avsnitt/vipeholmsanstalten-del-1-min...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lyssnat klart på SRs dokumentärserie i fem delar om Vipeholmsanstalten. Otroligt upprörande och provocerande att höra hur man behandlade barn även i Sverige under 1930-1960 talen. Visste om mycket sedan tidigare men gripande att höra idag väldigt gamla människor berätta om bortglömda och förträngda syskon de tvingats glömma bort och sedan höra de själva läsa ur sparade brev och journaler.

Rekommenderad lyssning. Första avsnittet: https://sverigesradio.se/avsnitt/vipeholmsanstalten-del-1-min...

Nä tack, det finns så mycket elände i världen idag, så detta känns överflödigt för min del..jag får titta på gamla hockeymatcher på youtube, där det fanns publik på riktigt, kan ni tänka er det? När man kramade helt främmande människor, när laget man håller på (Rögle för min del) gjorde mål, när man kom hem hes från ett derby, det var tider det..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Det är fan inte lätt att vara Arsenalsupporter nu alltså :/

0-9 i målskillnad på 3 matcher låter inget vidare. Tur att man håller på Liverpool som börjat ligan bättre än förra säsongen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Känt mig trött och allmänt nedstämd i en vecka nu, noll motivation att göra något eller ta tag i saker som egentligen måste göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Känt mig trött och allmänt nedstämd i en vecka nu, noll motivation att göra något eller ta tag i saker som egentligen måste göras.

Låter illa. Nåt som har kommit krypande eller relativt plötsligt?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Inflyttad i nybygge i juli, stänger man alla fönster/balkongdörr så börjar det stinka avlopp i badrummet, Stank lite när jag flyttade in också men tänkte inte så mycket på det då jag nästan alltid haft öppet enda sen jag var in i lägenheten för första gången men nu när det börjat bli lite kallare så har jag stängt ibland

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

hATAR rEcAPTCHA!!!

-hAHA. hAR SATT PÅ "CAPS-LOCKET" NU BARA FÖR DET..

Varför, varför har Sweclockers sedan en tid tillbaka skaffat "Recaptcha" eller vad idiotin nu heter?

"Markera alla övergångsställen"..
-"Sure", det är inget på bilderna som är ett SVENSKT övergångsställe! Enbart amerikaniska..
GRR! (Parallella linjer som INTE är övergångsställen här i Svea Rike!)

"Markera alla bilderna som innehåller bussar"..
-FAN! GULA JÄKLA AMERIKANISKA SKOLBUSSAR HAR VI INTE HÄR I SVERIGE!!!

Gurr igen här: "Markera alla skyskrapor på bilden i New York som försvann för cirka 20 år sedan"..

Nästan kan man förstå hur de tänkte då, för jag ogillar verkligen "ReCapcha" eller vad jäkelskapet heter..
VARFÖR? VaRföR??

-Om Sweclockers ska fortsätta med fanskapet, så bör det vara bilder som är kopplade till svensk miljö!
Inte idiotiska amerikanska bilder!

Varför "rEcAPcha" över huvud taget? -Är det en massa robotar som loggar in sig här?
Vad skulle exempelvis Steve på GN tycka om en sådan sak? (Han är fan GUD!)
Exploderande nätaggregat? -Nä, det behövs inte, bara kör "ReCapcha" eller vad skiten heter!

Nåja, nu kanske jag har avreagerat mig lite i alla fall...