Permalänk
Medlem

mysko problem nytt kort

ibland när jag startar ett spel eller så så känns fpsen typ som att det skulle ligga på omkring 20, men nvidias info säger att det är 60, efter en omstart brukar allt funka som det ska, testade denna gång det hände att köra time spy en vända för att se om jag får annan score och detta visades i graphics test 2

sen crasha testet och "an error occured" kom upp.
dom andra gångerna jag kört time spy har allt varit helt normalt

körde ddu innan jag installerade kortet och nyast nvidia drivrutinerna.

hände bara ibland funkar utmärkt typ 9/10 ggr.

någon som vet vad som kan vara fel? kortet är ett nytt 3080ti för övrigt

edit: flesta gånger händer det direkt efter en uppstart, men har ibland hänt efter jag har slutat spela immortal fenyx rising (som fungerade hur bra som helst) och sen började när jag bootade upp en annat spel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nimafor:

ibland när jag startar ett spel eller så så känns fpsen typ som att det skulle ligga på omkring 20, men nvidias info säger att det är 60, efter en omstart brukar allt funka som det ska, testade denna gång det hände att köra time spy en vända för att se om jag får annan score och detta visades i graphics test 2

https://puu.sh/IdpXo/eddf0af483.png

sen crasha testet och "an error occured" kom upp.
dom andra gångerna jag kört time spy har allt varit helt normalt

körde ddu innan jag installerade kortet och nyast nvidia drivrutinerna.

hände bara ibland funkar utmärkt typ 9/10 ggr.

någon som vet vad som kan vara fel? kortet är ett nytt 3080ti för övrigt

edit: flesta gånger händer det direkt efter en uppstart, men har ibland hänt efter jag har slutat spela immortal fenyx rising (som fungerade hur bra som helst) och sen började när jag bootade upp en annat spel

Har du ett tillräckligt kraftullt nätaggregat? Detta kort drar rätt mycket ström så kolla att du har kopplat rätt med bästa möjligheten för just ditt nätagg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett RTX 2080 till frugan när de var nytt de första kortet fick också artefakter, dock inte lika vidriga som de du ser.
När jag kollade eventviewer så kraschade lite diverse nvidia dll:er och det jag fick fel på var Memory ECC.

Kika där när det kraschar och läs igenom loggarna. Mitt var att minnesmodulerna (något av de iaf) var kassa - så fick ett nytt kort.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du ett tillräckligt kraftullt nätaggregat? Detta kort drar rätt mycket ström så kolla att du har kopplat rätt med bästa möjligheten för just ditt nätagg.

är ett Be Quiet Dark Power Pro....11 tror jag det var,är iaf 850W 80+ platinum så borde inte vara problem

edit: och självklart har jag kopplat det med separata kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Jag köpte ett RTX 2080 till frugan när de var nytt de första kortet fick också artefakter, dock inte lika vidriga som de du ser.
När jag kollade eventviewer så kraschade lite diverse nvidia dll:er och det jag fick fel på var Memory ECC.

Kika där när det kraschar och läs igenom loggarna. Mitt var att minnesmodulerna (något av de iaf) var kassa - så fick ett nytt kort.

ska kontrollera event viewer nästa gång det inträffar (som sagt händer bara ibland) vet var i event viewer du fann att det var dinna minnen som var fel?

Permalänk
Medlem

Jag skulle returnera omedelbart! Det finns väl hyfsat gott om 3080ti så du kommer sannolikt få ett nytt kort inom rimlig tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Jag skulle returnera omedelbart! Det finns väl hyfsat gott om 3080ti så du kommer sannolikt få ett nytt kort inom rimlig tid?

vill väl först utesluta att det är kortet som är felet innan reklamation tas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

vill väl först utesluta att det är kortet som är felet innan reklamation tas upp

Nej, lev i nuet, skjut först och fråga sedan

Jo du har nog en poäng där. Men problemet låter verkligen som hårdvaruknas. Mjukvara brukar vara lite mer konsekvent i min erfarenhet, funkar fint eller går inte ens igång.

Permalänk
Medlem

Någon typ av memcheck program för gpu vore värt att köra, om sådant finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Någon typ av memcheck program för gpu vore värt att köra, om sådant finns.

Sökte runt och dom flesta program verkar inte fungera nå vidare. Vissa som haft problem och kört programmen som finns tillgängliga utan att dom påstår det finns något fel på minnerna