Sitter med chatsupporten nu och de säger att det inte går.
Skyller på systemfel och att jag måste skapa nytt konto själv och att inget följer med...
Måste börja om med alla profiler, installera om på alla enheter m.m.
"Ber så hemskt mycket om ursäkt för att din prenumeration på Prime Video inte har övergått till ett Prime medlemskap! Detta ska naturligtvis inte ske och då det verkar ha skett ett systemfel så kommer vi kunna återbetala dig för den senaste debiteringen. Det vi rekommenderar i detta fall är att du på början ett Prime medlemskap genom att gå in på Amazon.se samtidigt som vi avbryter din Prime Video prenumeration. Låter det okej?"
"Eftersom det blir en helt ny prenumeration så kommer det inte profilerna och inställningarna som är skapade på Prime Video att vara kvar tyvärr."
"Vi på kundtjänst kan tyvärr inte redigera en prenumeration manuellt. Du kan självklart avvakta till nästa månad om du önskar det för att se om det övergår till Prime då. Det jag rekommenderar är dessvärre att starta en prenumeration på Prime då det verkar ha uppstått ett systemfel där Prime Video inte övergått till Prime. Det vi kan göra är att återbetala dig för 65 kr. Du kommer även få 30 dagar gratis när du startar en Prime prenumeration. "
När jag säger att du har en annan erfarenhet får jag denna respons:
"det var märkligt då vi på kundtjänsten inte kan göra dessa ändringar då systemet inte låter oss."
Så det blev en väldigt negativ upplevelse av Amazon, deras tjänster och kundhantering.