Amazon Prime lanseras i Sverige

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elektron:

Är det någon som testat Amazon gaming?
Är det något att ha?

"Games with Prime" hade ett löjligt dåligt utbud, bara 7 helt okända spel. Kanske blir bättre i framtiden, men just nu var det inte mycket att ha.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Men det gäller bara bilder? Om du har tillhörande xml-filer video och annat vad betalar du då?

Ja, det är bara bilder. Det är 5 GB för annan lagring gratis, utöver det tror jag prissättningen är ungefär densamma som för andra molnlagringstjänster.

Så det är för stora mängder foto det är väldigt förmånligt, för stora mängder video kanske det är smidigare att använda riktig backuptjänst, som Backblaze?

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dunder:

"Games with Prime" hade ett löjligt dåligt utbud, bara 7 helt okända spel. Kanske blir bättre i framtiden, men just nu var det inte mycket att ha.

Mja, det är alltså inte ett bibliotek av spel du får tillgång till utan nya spel och nytt innehåll varje månad.
Mer som humble bundles ”choice” än xbox gamepass

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NordhNet:

Mja, det är alltså inte ett bibliotek av spel du får tillgång till utan nya spel och nytt innehåll varje månad.
Mer som humble bundles ”choice” än xbox gamepass

Må så vara, men även om spelen byts ut varje månad så hade man väl hoppats på mer än några pussel- och peka-klicka-spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dunder:

Må så vara, men även om spelen byts ut varje månad så hade man väl hoppats på mer än några pussel- och peka-klicka-spel.

Spelen ”claimar” du varje månad och behåller, sen får du andra nästa månad.

Ibland är det AAA-spel som bf5, ibland mer indie. Det är lite olika

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Man kunde aktivera det nu på amazon.se, man fick 30 dagar gratis igen plus att prisplan ändrades till 59kr/månaden istället. Eller så fick man välja 549kr/år vilket ger ca 46kr per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Må så vara, men även om spelen byts ut varje månad så hade man väl hoppats på mer än några pussel- och peka-klicka-spel.

Peka-klicka, är det csgo de har med i rotationen?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NordhNet:

Spelen ”claimar” du varje månad och behåller, sen får du andra nästa månad.

Ibland är det AAA-spel som bf5, ibland mer indie. Det är lite olika

Jaha, så man behåller dem även efter de byts ut, det gör trots allt lite skillnad. Då bygger man ju långsamt upp ett bibliotek och behöver inte stressa.

Skrivet av Lariend:

Peka-klicka, är det csgo de har med i rotationen?

Hade det varit Free-to-play-spel de körde med hade det varit riktigt illa

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Kissflaska i handskfacket, är det standard?

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

Det är inte standard men finns som tillbehör pris 63,16 kr.

Nödsituation-krympbar-personlig-kiss-flaska

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Kissflaska i handskfacket, är det standard?

Tvivlar på att det är standard på Amazon i Sverige om det sen förekommer i andra länder beror väl mer på att de har ruttna arbetsrättslagar.
Trist ja men det bör inte påverka arbetare på Amazons svenska lager.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Det är inte standard men finns som tillbehör pris 63,16 kr.

Nödsituation-krympbar-personlig-kiss-flaska

Skam att den inte ingår i Prime.

Permalänk
Skrivet av PeoplesMC:

Skam att den inte ingår i Prime.

Haha. Undrar om man framöver kommer kunna ha som tillval att förutom klimatkompensation kunna välja kisskompensation.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

Det står ju att:
"Om du redan är en Prime Video medlem, behöver du inte göra någonting!
Din Prime Video-prenumeration kommer automatiskt att övergå till ett Prime-medlemskap på Amazon.se."

men...
När sker det?
Jag ser inget ännu?
När jag är inne på Amazon.se ser jag inget abbonnemang, medan det finns på primevideo.com.

Och längst upp på primevideo syns denna reklamtext:
"Amazon Prime är tillgängligt i Sverige
Registrera dig för ett Amazon Prime-medlemskap för att få kostnadsfri leverans av utvalda artiklar, Prime Video, Prime Gaming och mycket mer för endast SEK 59/månad. Starta en kostnadsfri provperiod på 30 dagar på Prime här."

Om jag klickar in på Prime-fliken på mitt konto på Amazon.se så syns inget där och jag skickas vidare till en sida där de vill att jag börjar den kostnadsfria provperioden på 30 dagar.

Jag vill ju helst inte förlora min lista, profiler och kontoinställningar som jag redan har på Primevideo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Det står ju att:
"Om du redan är en Prime Video medlem, behöver du inte göra någonting!
Din Prime Video-prenumeration kommer automatiskt att övergå till ett Prime-medlemskap på Amazon.se."

men...
När sker det?
Jag ser inget ännu?
När jag är inne på Amazon.se ser jag inget abbonnemang, medan det finns på primevideo.com.

Och längst upp på primevideo syns denna reklamtext:
"Amazon Prime är tillgängligt i Sverige
Registrera dig för ett Amazon Prime-medlemskap för att få kostnadsfri leverans av utvalda artiklar, Prime Video, Prime Gaming och mycket mer för endast SEK 59/månad. Starta en kostnadsfri provperiod på 30 dagar på Prime här."

Om jag klickar in på Prime-fliken på mitt konto på Amazon.se så syns inget där och jag skickas vidare till en sida där de vill att jag börjar den kostnadsfria provperioden på 30 dagar.

Jag vill ju helst inte förlora min lista, profiler och kontoinställningar som jag redan har på Primevideo.

Ring deras kundtjänst på svenska och be dem hjälpa dig. Jag gjorde så. Hade likadant som du beskriver, men ringde dem (eller du fyller i ditt telefonnummer och de ringer upp dig) och fick hjälp med abonnemanget med 30-dagar gratis med möjlighet att välja abonnemangsform efter det samt alla inställningar med min lista etc. samt fyra användare som finns kvar

Kontakta vår Kundtjänst via Telefon, Chatt eller e-post
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=50...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Twitch prime ingår också så du kan subscribea för 4.99 usd value gratis Så potentiellt går man plus minus noll om man är sub på twitch.

Skulle vilja säga att man betalar för Prime Video, Music, Twitch Prime och får gratis frakt på köpet.
Potentiellt ganska bra value om man ändå har haft en av de andra sedan tidigare.

Får man music också? Frågade supporten och dom sa nej. Med music hade det vart tokvärt. Priset lär dock smyga upp allt eftersom.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Får man music också? Frågade supporten och dom sa nej. Med music hade det vart tokvärt. Priset lär dock smyga upp allt eftersom.

Du verkar ha rätt, music verkar inte ingå i Svenska varianten.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du verkar ha rätt, music verkar inte ingå i Svenska varianten.

Trist, hade ju varit ett tokbra erbjudande annars. Blir fortfarande att teckna för mig men hade gärna sett att detta också ingick. Nu är tanken att testa Youtube Premium men inte haft tid.

Permalänk

Hur ska postnord klara alla dessa gratis prime hemleveranser på skitsaker? Kommer ju öka något enormt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Caterpiller:

Hur ska postnord klara alla dessa gratis prime hemleveranser på skitsaker? Kommer ju öka något enormt

Inte bara Postnord som sköter leveranser i Sverige. En hel del bör nog bli UPS också. Ser gärna att exempelvis Instabox blir ett alternativ, finns ju nästan överallt, även i mindre orter i landet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon5930:

Inte bara Postnord som sköter leveranser i Sverige. En hel del bör nog bli UPS också. Ser gärna att exempelvis Instabox blir ett alternativ, finns ju nästan överallt, även i mindre orter i landet.

UPS känns "tryggt", de är det överlägset sämsta fraktbolaget för hemleverans om man inte bor i en ort de har en terminal, de har aldrig lyckat leverera ett paket och oftast går det inte ens att få dem omdirigerade till ombud utan de returneras så fort att man inte ens hunnit få tag i deras kundtjänst för att föröka få dem att lämna paketet hos ombud. De verkar helt inkapabla att leverera till många orter. UPS saknar föresten även ombud i den kommun jag bor så paket till mig har hamnat på deras terminal i Göteborg vilket är ca 10 mil bort även om de har ombud i en grannkommun ca 2,5 mil bort. De ger nog ungefär samma dåliga service här som för dem som bor i Norrland.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vatusan 59kr/mån känns helt ok och lite leverans-perks.
Det är ju inte så att man låser sig på 24mån

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Amazon och Apple är totalt bojkottade.

Riktiga skitföretag som är totalt anticonsumer.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

UPS känns "tryggt", de är det överlägset sämsta fraktbolaget för hemleverans om man inte bor i en ort de har en terminal, de har aldrig lyckat leverera ett paket och oftast går det inte ens att få dem omdirigerade till ombud utan de returneras så fort att man inte ens hunnit få tag i deras kundtjänst för att föröka få dem att lämna paketet hos ombud. De verkar helt inkapabla att leverera till många orter. UPS saknar föresten även ombud i den kommun jag bor så paket till mig har hamnat på deras terminal i Göteborg vilket är ca 10 mil bort även om de har ombud i en grannkommun ca 2,5 mil bort. De ger nog ungefär samma dåliga service här som för dem som bor i Norrland.

Även om du bor i en stad och har ombud alldeles i närheten av ens bostad är UPS klart sämst. De lovar hemkörning men de påstår att de varit hos en och ingen varit hemma, fast man varit hemma hela dagen. De skickar ingen avisering när paket finns hos ombud vilket gjort att paket nästan skickats tillbaka flera gånger. När man påpekar bristerna för ombudet, gör de en min som talar om allt. De hör samma sak väldigt ofta.

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Amazon och Apple är totalt bojkottade.

Riktiga skitföretag som är totalt anticonsumer.

Enig. Även om jag menar att Apple är Apple, inget nytt där. Amazon dock. Vilka svinpälsar. Kontrasten mellan otroliga vinster och ofta hemska arbetsförhållande för de på golvet. Luktar 1920-tal.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennart_zipf:

Enig. Även om jag menar att Apple är Apple, inget nytt där. Amazon dock. Vilka svinpälsar. Kontrasten mellan otroliga vinster och ofta hemska arbetsförhållande för de på golvet. Luktar 1920-tal.

Bra rutet där
Jag vill lägga till KOBO som tvingar mej att registrera deras läsplatta
va fan jag vill inte ha mera övervakningsservrar i mitt nätverk, o nej att stänga wifi är ingen lösning
Läste tråden men här skiter swec fullständigt i detta oerhört uppseendeväckande

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av M_X_E_Q:

Bra rutet där
Jag vill lägga till KOBO som tvingar mej att registrera deras läsplatta
va fan jag vill inte ha mera övervakningsservrar i mitt nätverk, o nej att stänga wifi är ingen lösning
Läste tråden men här skiter swec fullständigt i detta oerhört uppseendeväckande

Vad menar du med registrera dereas läsplatta? Du behöver ett konto om du vill kunna synka, men det behöver inte vara ett KOBO-konto.

I och för sig väldigt off topic, och mycket mindre skala än Amazon.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För alla som är positiva till Amazon Prime m.m så bör ni titta på Frontline's dokumentär om Amazon.
https://www.youtube.com/watch?v=RVVfJVj5z8s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad menar du med registrera dereas läsplatta? Du behöver ett konto om du vill kunna synka, men det behöver inte vara ett KOBO-konto.

I och för sig väldigt off topic, och mycket mindre skala än Amazon.

Du har tydligen inte testat att starta en Kobo-platta!

Här lite info:

https://www.reddit.com/r/kobo/comments/9r4wv4/possible_to_use...

https://help.kobo.com/hc/en-us/articles/360018811734-Reading-...
(läsning i 30 dar sen måste den åka in på deras servrar för koll)

"För övrigt anser jag att amazon bör förstöras"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av M_X_E_Q:

Du har tydligen inte testat att starta en Kobo-platta!

Här lite info:

https://www.reddit.com/r/kobo/comments/9r4wv4/possible_to_use...

https://help.kobo.com/hc/en-us/articles/360018811734-Reading-...
(läsning i 30 dar sen måste den åka in på deras servrar för koll)

"För övrigt anser jag att amazon bör förstöras"

Jag har använt en Kobo-platta i snart tio år, och köpte en ny för bara någon vecka sedan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.