Amazon Prime lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem

Bojkotta företag X, dåliga arbetsvillkor -skriver dem via sin PC/SmartPhone Pro 17x 360 som dem gärna byter ut när nästa modell släpps.

Barnarbetarna som ser till att kislet hamnar i din SmartPhone Pro 17x 360 håller nog med men önskar att ni tänkte lite på dem också när ni bojkottar företag X beCaUsE tHeY aRe eVil.

Permalänk
Skrivet av M_X_E_Q:

https://help.kobo.com/hc/en-us/articles/360018811734-Reading-...
(läsning i 30 dar sen måste den åka in på deras servrar för koll)

Det står att du kan öppna upp till 15 Kobo Plus-böcker under en 30-dagarsperiod utan internetuppkoppling. Är alla böcker på en Kobo-platta Kobo Plus-böcker eller finns det även böcker som inte är Kobo Plus-böcker? I så fall står det ingenting om de senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

UPS känns "tryggt", de är det överlägset sämsta fraktbolaget för hemleverans om man inte bor i en ort de har en terminal, de har aldrig lyckat leverera ett paket och oftast går det inte ens att få dem omdirigerade till ombud utan de returneras så fort att man inte ens hunnit få tag i deras kundtjänst för att föröka få dem att lämna paketet hos ombud. De verkar helt inkapabla att leverera till många orter. UPS saknar föresten även ombud i den kommun jag bor så paket till mig har hamnat på deras terminal i Göteborg vilket är ca 10 mil bort även om de har ombud i en grannkommun ca 2,5 mil bort. De ger nog ungefär samma dåliga service här som för dem som bor i Norrland.

Skönt att höra att fler delar min uppfattning av ups. De har varit konsekvent totalt förbannade jävla genomruttet värdelösa på de ställen där jag bott att numera väljer jag bort butiker som använder dem som fraktmetod. Förutsatt att jag kan få samma vara till ett inte alltför mycket högre pris från annan butik.

Inte nog med att ups är inkompetenta, de har även mage att ljuga mig rakt upp i ansiktet.

Det är populärt att slå ner på postnord men trots att det hanterar ~en halv miljon försändelser per dag kommer ca 99/100 försändelser fram till mig utan minsta problem. För ups är siffran snarare 1/10…

Skrivet av ToirRisker:

Bojkotta företag X, dåliga arbetsvillkor -skriver dem via sin PC/SmartPhone Pro 17x 360 som dem gärna byter ut när nästa modell släpps.

Barnarbetarna som ser till att kislet hamnar i din SmartPhone Pro 17x 360 håller nog med men önskar att ni tänkte lite på dem också när ni bojkottar företag X beCaUsE tHeY aRe eVil.

För att inte tala om som nyttjar produkter från t.ex. nestle och coca-cola. Eller varför inte de som köper billigt skräp från Kina (sweclockarens favoritsysselsättning). Eller jag vet, de som turistar i länder som Kina, Turkiet och Ryssland.

Jag har verkligen inget emot folk som bojkottar amazon, även jag undviker dem, men däremot har jag problem med hycklare. Kasta sten i glashus och allting sånt…

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det var ju hur enkelt som helst. Gå in på primevideo.com, logga in, klicka på din profil, klicka på konton och inställningar, avsluta medlemskap. Tog typ 1 1/5 minut.
Klicka sen på länken i nyheten här, skapa ett konto, klicka på prova på 30 dagar, skriv i ditt betalkort, godkänn med bankID = Klart.

Funkar ej, sidan laddas om och jag kommer tillbaka till samma sida. Hittar trådar 20+ trådar på deras forum om samma sak. Man behöver kontakta kundtjänst om det händer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Funkar ej, sidan laddas om och jag kommer tillbaka till samma sida. Hittar trådar 20+ trådar på deras forum om samma sak. Man behöver kontakta kundtjänst om det händer.

Det var skumt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Det går visst att avsluta eller möjligen att ändra det. Jag kontaktade kundtjänsten på svenska amazon nu i förmiddags, där man kan välja att bli uppringd, och de hjälpte mig att avsluta mitt 65 kronors abonnemang och istället påbörja en 30-dagars gratis provperiod. Därefter (21 oktober) kan jag välja att betala 59:-/mån eller 549:-/år

Jag har via Amazon.co.uk, fick höra från Svenska supporten att de inte kunde hjälpa mig då.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Trunk:

Skönt att höra att fler delar min uppfattning av ups. De har varit konsekvent totalt förbannade jävla genomruttet värdelösa på de ställen där jag bott att numera väljer jag bort butiker som använder dem som fraktmetod. Förutsatt att jag kan få samma vara till ett inte alltför mycket högre pris från annan butik.

Inte nog med att ups är inkompetenta, de har även mage att ljuga mig rakt upp i ansiktet.

Det är populärt att slå ner på postnord men trots att det hanterar ~en halv miljon försändelser per dag kommer ca 99/100 försändelser fram till mig utan minsta problem. För ups är siffran snarare 1/10…
För att inte tala om som nyttjar produkter från t.ex. nestle och coca-cola. Eller varför inte de som köper billigt skräp från Kina (sweclockarens favoritsysselsättning). Eller jag vet, de som turistar i länder som Kina, Turkiet och Ryssland.

Jag har verkligen inget emot folk som bojkottar amazon, även jag undviker dem, men däremot har jag problem med hycklare. Kasta sten i glashus och allting sånt…

UPS har fått en hel del kritik i Postnord tråden, de är verkligen helt okapabla att leverera på vissa orter men de tar ändå på sig att leverera dit.
Det finns ju flera andra budfirmor som bara arbetar i vissa städer och vägrar ta på sig leveranser till andra platser och även om de generellt bidrar till försämrad service för resten av landet så är det ju ärligare att tala om att man bara jobbar inom vissa kommuner eller delar av dem istället för att ta på sig transporter som aldrig fungerar, de övriga firmorna kan få mycket skit men de har sällan 0 % lyckade leveranser utan de säger stopp när de ser adressen om de vet att de överhuvudtaget inte kan leverera dit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jag har via Amazon.co.uk, fick höra från Svenska supporten att de inte kunde hjälpa mig då.

Kanske för att du gick via Amazon UK!

Ring deras kundtjänst på Svenska och be dem hjälpa dig. Jag gjorde så. Du fyller i ditt telefonnummer och de ringer upp dig (tog knappt en minut). Fick hjälp med att avsluta mitt pågående 65-kronors abonnemang och ny 30-dagars gratis provperiod med möjlighet att efter det välja abonnemangsform 59:-/mån eller 549:-/år och alla användare och min lista finns kvar som det var innan.

Kontakta vår Kundtjänst via Telefon, Chatt eller e-post
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=50...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Har du ett prime -konto i UK som han nämner så är det ju inte orimligt att svenska delen av Amazon inte får röra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Kanske för att du gick via Amazon UK!

Ring deras kundtjänst på Svenska och be dem hjälpa dig. Jag gjorde så. Du fyller i ditt telefonnummer och de ringer upp dig (tog knappt en minut). Fick hjälp med att avsluta mitt pågående 65-kronors abonnemang och ny 30-dagars gratis provperiod med möjlighet att efter det välja abonnemangsform 59:-/mån eller 549:-/år och alla användare och min lista finns kvar som det var innan.

Kontakta vår Kundtjänst via Telefon, Chatt eller e-post
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?nodeId=50...

Ja det var svenska kundtjänst jag kontaktade. De hänvsiade till amazon.co.uk kundtjänst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Vänta va? Folk... betalar alltså för fri frakt? Man betalar för att få något som då blir gratis? Hallå? HALLÅ??

Inte konstigt att Amazon blivit så framgångsrikt när intelligensen hos kunderna är på nivån att de gärna betalat för att få något gratis.

Det är en fälla, inlåsning. Om folk är så dumma att de betalar för att få gratis frakt så tro fan de känner att de måste beställa allt därifrån för att det ska löna sig.

Varför älskar folk Amazon så mycket att man vill ge dem 59lr för att slippa avgiften för frakt. Finns ju andra företag där frakten kostar 0kr. Folk är fan inte kloka alltså.

Är väl inget konstigt egentligen?
Jag har köpt cdon+ i flera år för att få fri frakt på varje order. Man sparar in pengarna på att slippa betala frakten.
I amazons fall är det väl ännu bättre där man får Amazon video då också.

Permalänk
Medlem

Haft det en stund, tycker det är sjukt buggigt. Vissa filmer jag vill se blir i princip kolsvarta. De e nästan som en censur. Var i hela friden ändrar man till HD istället för 4k tex? Tänkte att det är första steget. Nån som kan gräva lite djupare och hjälpa mig? Xiaomi Mi box 4k använder jag.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Samsung 970 EVO Plus 1 TB PCIe NVMe M.2 i tisadags kl 19.00, fick det levererat dagen kl 10.00 snabbt och effektivt, billigast var det oxå efter sökning på pricerunner. Testar oxå Amazon prime, hdr upp till 4k, rätt ok oxå

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

UPS känns "tryggt", de är det överlägset sämsta fraktbolaget för hemleverans om man inte bor i en ort de har en terminal, de har aldrig lyckat leverera ett paket och oftast går det inte ens att få dem omdirigerade till ombud utan de returneras så fort att man inte ens hunnit få tag i deras kundtjänst för att föröka få dem att lämna paketet hos ombud. De verkar helt inkapabla att leverera till många orter. UPS saknar föresten även ombud i den kommun jag bor så paket till mig har hamnat på deras terminal i Göteborg vilket är ca 10 mil bort även om de har ombud i en grannkommun ca 2,5 mil bort. De ger nog ungefär samma dåliga service här som för dem som bor i Norrland.

Universally Poor Service

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av läderimitation:

Universally Poor Service

Useless Parcel Service är nog min favorit. Men varit rätt nöjd med de senaste leveranserna även om jag brukar vilja undvika hemleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Är väl inget konstigt egentligen?
Jag har köpt cdon+ i flera år för att få fri frakt på varje order. Man sparar in pengarna på att slippa betala frakten.
I amazons fall är det väl ännu bättre där man får Amazon video då också.

Jo, jag håller nog med om föregående talare om vi nu enbart ser till att betala för att få fri frakt. De flesta butiker har ju trots allt fri frakt om man beställer över en viss summa. I Amazons fall för du fri frakt över 230 kronor och hur ofta lägger man en order utan att nå den summan? När det väl händer så är det ju bara att slänga in något i varukorgen som man ändå förbrukar i vardagen. Kryddor, kalsonger, kattsand, kaffe eller något dyl. Det behöver inte ens börja på bokstaven k

Med det sagt så tycker jag att en mindre summa per månad för gratis frakt och de andra fördelarna ett prime-medlemsskap innebär låter helt ok. Men för bara gratis frakt? Nä.

Permalänk

UPS är mindre bra.

Skrivet av Trunk:

Inte nog med att ups är inkompetenta, de har även mage att ljuga mig rakt upp i ansiktet.

Där kan jag hålla med. Vid två tillfällen har jag fått besked om att jag ju inte varit hemma när leveransen gjordes med just hemleverans och paketet har levererats till ett ombud 5 km härifrån. Båda gångerna har jag varit hemma hela dagen. Antagligen orkar inte chaufförerna köra till en enskild kund eftersom de säkert i 9 av 10 fall på vardagar får köra därifrån igen med paketet. Att det är så svårt att ringa kunden och fråga om man verkligen är hemma. Om de får lämna utanför dörren när man inte är hemma vet jag inte men det kan säkert bero på varans värde kan jag tänka mig. I mina fall var det inget dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

Där kan jag hålla med. Vid två tillfällen har jag fått besked om att jag ju inte varit hemma när beställningen gjordes med just hemleverans och paketet har levererats till ett ombud 5 km härifrån. Båda gångerna har jag varit hemma hela dagen. Antagligen orkar inte chaufförerna köra till en enskild kund eftersom de säkert i 9 av 10 fall på vardagar får köra därifrån igen med paketet. Att det är så svårt att ringa kunden och fråga om man verkligen är hemma. Om de får lämna utanför dörren när man inte är hemma vet jag inte men det kan säkert bero på varans värde kan jag tänka mig. I mina fall var det inget dyrt.

Också haft dålig erfarenhet av UPS, de säger sig leverera och att man inte är hemma - och ingen hjälp via kundservice. Om det är UPS får man välja lämna på ställe om det går, annars till utlämningsställe - annars kommer de aldrig fram. Är min erfarenhet av många UPS leveranser hit till vårat område i alla fall.

Permalänk
Medlem

Reggade mig häromdagen. Inte imponerad av prime video alls. Skralt utbud och den serie jag är intresserad av streamas ej i Sverige...

Beställer extremt sällan från Amazon, så blir att avregga innan nästa betalning.

Permalänk
Medlem

Goliath, Jack Ryan, kommande Foundation, Grand Tour, The Boys.
Finns mkt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Goliath, Jack Ryan, kommande Foundation, Grand Tour, The Boys.
Finns mkt bra!

Och The Wheel of Time!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/info/9-Leveransvillkor

Boom! Precis som jag spekulerade, tog inte lång tid innan någon hakade på…

Alltid fri frakt. Hem till dig.
Webhallen har fri frakt på alla leveranssätt! Med våra leveranspartners Instabox, Budbee och Airmee kan vi dessutom i många fall leverera paket redan samma dag. Skriv in ditt postnr i kassan för att se hur vi kan leverera hem till dig. Läs om resp. leveranssätt här nedan för att se när du kan få ditt paket. Gäller på hela sortimentet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Boom! Precis som jag spekulerade, tog inte lång tid innan någon hakade på…

Webhallen har väl kört "tillfällig" fri frakt sedan i somras så det var väntat utfall under förutsättning att resultatet visade att kunder inte utnyttjade det och beställer mängder av småprylar. Tror inte att Prime varit avgörande där utan handlar nog snarare om att konkurrera med Inet som erbjuder fri frakt sedan tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

The expanse ? netflix hade den först när Syfy stod för produktionen men sen la dom ner serien och Amazon köpte tur nog rättigheten och fick liv i den igen

Japp, Expanse var det minsann! Fasiken, hade lyckats förtränga det ... det får väl om inte annat bli att köpa på skiva.

(Vilket visade sig vara lite svårt att få tag på, förstås. Amazon vill kränga Prime. Själv vill jag helst ha UHD Blu-ray.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Reggade mig häromdagen. Inte imponerad av prime video alls. Skralt utbud och den serie jag är intresserad av streamas ej i Sverige...

Beställer extremt sällan från Amazon, så blir att avregga innan nästa betalning.

VPN?

Permalänk
Medlem

varför är det sånt hat mot amazon`? fattar inte varför folk är så¨galna o hatar dem-

Visa signatur

#Stinkeye

AKA Richardreferenskylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnuBiz:

Har testat, men gjorde ingen skillnad. Misstänker att det beror på att jag reggat mig i Sverige, men ska testa att rensa cookies och logga in via annat land och se om det funkar.

Edit: Funkade ej. Blev tillbakaskickad till svenska prime när jag väl loggade in, trots VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Japp, Expanse var det minsann! Fasiken, hade lyckats förtränga det ... det får väl om inte annat bli att köpa på skiva.

(Vilket visade sig vara lite svårt att få tag på, förstås. Amazon vill kränga Prime. Själv vill jag helst ha UHD Blu-ray.)

Borde väll gå att köpa digitalt på amazon annars? =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av Rillkill:

varför är det sånt hat mot amazon`? fattar inte varför folk är så¨galna o hatar dem-

Visa signatur

#nul

Permalänk

Verkar inte som mitt Primevideo ger mig prime på amazon.se. Nån som fått det?