Amazons eget spel New World lanseras idag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 925a:

Låter knasigt men är väldigt bekvämt. Började spela WOW Us betan med mitt ritbord när det begav sig. Pennan har 3 knappar, precis som en oldschool mus, sen placerar du bara pen-udden där du vill att muspekaren ska dyka upp på skärmen. Resten är muskelminne. Funkar oftast i windows-läge och om spelen har en muspekare i still med diablo och wow

Kanske den grej som skulle kunna göra dig till stor YouTuber. Förhållandevis unikt. Du kör typ Wacom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Cirka 170 000 spelare väntar i köerna just nu enligt newworldstatus.com. Bra reklam? 😂

Jag får det till 389 000 i kö, det är 175 000 som spelar i EU. Det är den andra grafen på sidan som visar kön. Så ännu värre än vad du trodde

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

New Queue World är ett faktum. Stått i kö sen strax före 17 och lär väl inte komma in förrän det är dags att sova Fick in nästan två timmar vid serverstarten dock så det är ju alltid något

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windoze:

Jag får det till 389 000 i kö, det är 175 000 som spelar i EU. Det är den andra grafen på sidan som visar kön. Så ännu värre än vad du trodde

Kollar vi allra längst ner har vi 406k som spelar och 626k i kö så det blir bara värre och värre. Jag har spelat sedan klockan 12 ungefär, börjar få nog för dagen men det tar emot att logga av.... 😂

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Så då har man lirat en stund Riktigt kul! Midgardservern får vänta. Spelar nu på Ichtakar och det verkar nice. Hittat EN svensk spelare

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Undviker personligen FFXIV, det är anime-inspirerat i karaktärer osv och det är verkligen inte min grej och jag tror det är samma för andra som är rätt trötta på anime-inspirerat. Skulle nog säga att det är ESO man spelar för story istället för det spelet har vad som känns som oändligt med quests och storylines med varje expansion utöver att PVP är begränsat till en viss världsdel så att PVE spelare inte drabbas av så kallat ganking/ 10+ pers som dödar en om och om igen.

Och ja, story i NW är obefintlig. Amazon har varit duktiga på marknadsföring, så duktiga att de glömt att nämna att spelet är PVPVE, och det kommer svida för alla PVE-spelare som enbart söker questing och trading i spel när de inser detta, därav menar jag att spelet kommer droppa direkt när folk blir överkörda i PVP när de försöker questa eller farma.

Och sen serverköerna.. 2000 playercap. Löser inte Amazon detta snart så har de inte spelare kvar. 2000 server cap 2021? De får försöka fixa cross realm som WoW för det där kommer aldrig att fungera. Själv har jag suttit på 200+ timmar kö i nästintill 2 timmar, så om jag ska ha nån chans att refunda spelet så är det väl dags nu snart då Steams refund-limit ligger på just 2 timmar.

Har väldigt liten erfarenhet av ESO. Testade det när det släpptes men det var så ofantligt buggigt, stelt och tråkigt att jag slutade spela efter bara några veckor.

Nja det stämmer väl inte Har kört betan och bara man inte är flaggad för PvP kan ingen röra en ute i världen. Så som jag fattat det som kan man antingen gå all in PvP, vara flaggad hela tiden och slåss konstant eller köra PvE utan att behöva oroa sig för ganking. Rätt bra system om du frågar mig och det är ju så WoW numera fungerar (War Mode som de kallar det).

Är det fortfarande så illa? Det snackades ju om att alla amerikanarna körde på EU servers så US servers inte hade gått live än men att det skulle bli bättre när USA "vaknade".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Ni som spelat, vad tycker ni om spelet så här långt?

Permalänk
Medlem

Helt ok! Nu har jag ungefär samma level jag hade i betan, lvl 12 och struntar helt i levelingen med quester. Bara gjort de obligatoriska för att lära sig campfire och crafta.
Loggade ut för att vi fick besök.

Jag gav upp Midgard nu...det är hemska köer där.
På den servern jag spelar är det ca 500 i kö nu.

Jag har som sagt inte kommit längre än betan så jag har inte sett eller gjort något nytt än.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Låter som gammalmodig teknik med specifika val av en lista av servrar. Jag trodde de var lite modernare.

Det är lite av det jag tycker genomsyrar hela New World. Det känns så gammalt på något vänster, och medan grafiken tekniskt sett är modern tycker jag det saknar en identitet.

Nu har alla mina spelvänner försvunnit in i det så min bitterhet påverkar säkert min åsikt lite grann 😆

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kanske den grej som skulle kunna göra dig till stor YouTuber. Förhållandevis unikt. Du kör typ Wacom?

Haha… tror ”watching paint dry” vore snäppet mer underhållande. Sen är jag ganska allergisk till att vara framför kameran, jag är alltid ”bakom”! Men kul att du tycker det (jag tycker folk som använder mus är knasiga, haha)

Svar på din fråga: Ja, A3 wacom (gammal gammal) men wacom verkar inte villiga att göra fler så…

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Avstängd

Kollade en stream igår. Verkade gå ut på att jogga omkring och samla saker. Såg inte så mycket av dungeons och bossar och sånt. Mest bara folk som joggade omkring.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HandsomeT:

Kollade en stream igår. Verkade gå ut på att jogga omkring och samla saker. Såg inte så mycket av dungeons och bossar och sånt. Mest bara folk som joggade omkring.

Ja det finns inte så mycket bossar och dungeons på lägre levlar.

Här är Asmongold (om du orkar med honom) närhan raidar lite högre levels i betan https://www.youtube.com/watch?v=g9y93CjadeU&t=1969s

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har inte köpt det och har inga planer på att göra det heller. Tycker spontant inte det känns som ett spel för mig helt enkelt.

Men jag ska hålla lite koll på det, och om polare testar det och tycker jag ska testa så kan jag ju omvärdera detta lite förstås. Men spontant har jag massvis med andra spel som lockar mer just nu

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Ja det finns inte så mycket bossar och dungeons på lägre levlar.

Här är Asmongold (om du orkar med honom) närhan raidar lite högre levels i betan https://www.youtube.com/watch?v=g9y93CjadeU&t=1969s

Gillar Asmonbald i lagom doser. Han är rätt så rolig. Ska kolla senare.

Frågade streamern vad endgame är i och med att han bara joggade och samlade. Det han sade var att det var roligt att jogga omkring och titta på saker.

Avsaknaden av mounts och klasser är ett stort minus för mig.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Tycker det värsta är att mitt grafikkort ligger på 50% load och 72c när jag står i kö… Dvs i timmar. Sen när jag spelar throttlar fläkten på kortet hela tiden till Max… någon som har tips på hur man kan få ner användningen eller nåt? Har ett 2070 super..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är lite av det jag tycker genomsyrar hela New World. Det känns så gammalt på något vänster, och medan grafiken tekniskt sett är modern tycker jag det saknar en identitet.

Nu har alla mina spelvänner försvunnit in i det så min bitterhet påverkar säkert min åsikt lite grann 😆

Jag har också vänner som hoppat in där medan min magkänsla säger att det inte är så intressant. Står och väger om jag ska köpa och testa ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Releaces:

Tycker det värsta är att mitt grafikkort ligger på 50% load och 72c när jag står i kö… Dvs i timmar. Sen när jag spelar throttlar fläkten på kortet hela tiden till Max… någon som har tips på hur man kan få ner användningen eller nåt? Har ett 2070 super..

Det verkar vara något skumt med Nvidiakorten/drivrutinen.
Har ett Radeon själv och har inte alls några problem med temps eller så.
Ligger på ca 75c när jag spelar i 1440P allt på max.
Minns inte exakt men har för mig att jag hade runt 50c när jag stod i kö.

Många på New World forumet klagar på väldigt höga temps, speciellt rtx 3080 Ti verkar många ha problem med.

Såklart vill de ju ge spelet skulden....men då hade Radeonanvändare haft liknande problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag har också vänner som hoppat in där medan min magkänsla säger att det inte är så intressant. Står och väger om jag ska köpa och testa ändå.

Jo, det är väl det som är grejen med att spela med polare. Gör man det för man vill umgås med dem, eller för att spela? Jag försöker hitta någon slags balans i mitten och då kan det bli lite surt om man verkligen inte gillar spelet i fråga. Gillar mina vänner, men vetefan om det är tillräckligt mycket för att besudla mig med ännu ett MMORPG som är genren jag gillar minst av alla 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Visste inte att Amazon ägde en spelstudio, skoj.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Enligt senaste TechLinked-avsnittet så rapporterar medlemmar vid LTT-forumet att spelet fortfarande förstör vissa grafikkort...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Enligt senaste TechLinked-avsnittet så rapporterar medlemmar vid LTT-forumet att spelet fortfarande förstör vissa grafikkort...

Vilket är "bra" eftersom det är grafikkorten som är defekta. Problemet hade uppstått till slut ändå och då kanske garantin varit över.
EVGA, Gigabytes rtx 3090 med kassa lödningar är problemet. I en kombination med obegränsad fps i menyerna innan spelet fixades överhettades de dåliga lödningarna och GPUn dog.

EVGA har redan gått ut med ett pressmeddelande om detta. Spelet dödar alltså inga GPUer utan det är tillverkningsfel på de GPUer som dör.
GPUer har inbyggda skydd för att skydda mot sånt här men som sagt, på dessa korten hjälper det inte när lödfelsnisse varit i farten

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard