Amazons eget spel New World lanseras idag

Permalänk
Melding Plague

Amazons eget spel New World lanseras idag

Betafasen är slut och Amazon slår efter flera förseningar upp portarna till spelvärlden Aeternum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde sammanfogas med denna tråd där releasen för tillfället flitigt diskuteras:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539792-new-world-amaz...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Red Onion:

Borde sammanfogas med denna tråd där releasen för tillfället flitigt diskuteras:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539792-new-world-amaz...

Det blir konstigt att sammanfoga med en tråd från 2018, men jag ser till att göra en tydlig hänvisning i nyheten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

’Installeras och startas på egen risk’

I alla fall om man kör vissa tillverkare

Permalänk
Medlem

Hann in och skapa en gubbe, ta ett namn och hoppa in i spelet, men eftersom skiten krascha så hamnar man i kö(inget system likt Blizzard där man kommer förbi kön) och efter man varit i kö i ca 2h så är det underhållning av servern och man blir utslängd igen, för att köa igen.

Jag förstår att många vill in samtidigt och att deras servrar blir bombade, så det är inget märkligt men det är så lustigt att behöva köa flera gånger i rad bara för spelet kraschar eller de bestämmer sig för köra underhållning av servern. Man får väl även skylla sig själv att man valde en av de populära servrarna, men jag tror man tjänar på det i längden, om nu mindre populära servrar kommer dö ut för folk slutar spela.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad bra, då kommer de va lugnt o skönt en stund i spelet jag spelar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Testpilot

Spelade 1 ½ imorse innan de fick starta om servrarna vid 10.20 p.g.a. att Windsward kraschade ut för folk. Har suttit i kö sedan dess, rör mig ungefär 50 platser i timmen och är på plats 67 i skrivande stund.

Såhär såg det ut i förmiddags redan:

Så.. bäst av lycka till folket som försöker logga in nu efter jobbet eller så

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Funderar på ifall de lyckats fixa en egen själ till spelet nu på 20 dagar, eller om det fortfarande känns som en total ripoff från andra MMO-spel.. Det saknade allt från end content/ endgame till "replayability" i BETA. Jag hoppas att BETA bara visade 10% av spelet, annars kommer nog det här spelet att floppa på en månad max.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det blir konstigt att sammanfoga med en tråd från 2018, men jag ser till att göra en tydlig hänvisning i nyheten.

Endast 3 inlägg där är äldre än 2 månader och majoriteten är dagsfärska, but I get your point

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Funderar på ifall de lyckats fixa en egen själ till spelet nu på 20 dagar, eller om det fortfarande känns som en total ripoff från andra MMO-spel.. Det saknade allt från end content/ endgame till "replayability" i BETA. Jag hoppas att BETA bara visade 10% av spelet, annars kommer nog det här spelet att floppa på en månad max.

Länkades på FZ : https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pwsto6/yes_new...

Sen hoppas man ju att folk inte jämför detta med tex WoW, FF14 och ESO som har ett gäng släppta expansioner. Vore ju lite orättvist.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Spelade 1 ½ imorse innan de fick starta om servrarna vid 10.20 p.g.a. att Windsward kraschade ut för folk. Har suttit i kö sedan dess, rör mig ungefär 50 platser i timmen och är på plats 67 i skrivande stund.

Såhär såg det ut i förmiddags redan:
https://i.imgur.com/lWKGB3y.jpg

Så.. bäst av lycka till folket som försöker logga in nu efter jobbet eller så

Är det alla servrar som finns?..

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Tacomix:

Är det alla servrar som finns?..

Ah gud nej!

Finns väldigt många servrar, officiell lista här:
https://www.newworld.com/en-us/support/server-status

Utdraget var från de mest populerade servrarna, men för en komplett lista med status för alla kolla in:
https://newworldstatus.com/

Rätt långa kötider överlag, även om det precis börjat lätta upp då NA och Australien nyss fick upp sina servrar... Hela världen har spelat på EU fram tills för drygt 20-30min sedan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Länkades på FZ : https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pwsto6/yes_new...

Sen hoppas man ju att folk inte jämför detta med tex WoW, FF14 och ESO som har ett gäng släppta expansioner. Vore ju lite orättvist.

WoW hade dock mycket content till launch och en expansion in, så de en rättvis jämförelse.

Permalänk
Medlem

kan man lira på Mac?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

kul med mera MMORPG det var länge sedan dock fast i Final fantasy XIV online träsket

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av BadNewsBrod:

kan man lira på Mac?

Endast PC/Windows och Steam krävs.

Vill man lira på annat vis får man fulhacka med VM, tror inte ens Wine/Proton fungerar på Linux-sidan utan att flagga anti-fusket. Men någon som faktiskt lirar på Linux (om det går) kanske kan släppa en kommentar på hur det går där.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Rullade igång spelet i morse strax efter 8. Ser visuellt helt ok ut. Men satan i gatan va många knappar man måste hålla reda på, haha…

Jag är en av få som spelar med en penna. (Funkar fint i diablo/original vanilla wow) Hade verkligen hoppats på att det skulle gå i New world men det lutar åt att jag måste gräva i lådorna och hitta min intellimouse optical 1.1 från tidigt 2000 hehe

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Rullade igång spelet i morse strax efter 8. Ser visuellt helt ok ut. Men satan i gatan va många knappar man måste hålla reda på, haha…

Jag är en av få som spelar med en penna. (Funkar fint i diablo/original vanilla wow) Hade verkligen hoppats på att det skulle gå i New world men det lutar åt att jag måste gräva i lådorna och hitta min intellimouse optical 1.1 från tidigt 2000 hehe

Hur spelar du med penna?

Har länge längtat efter ett nytt bra mmorpg men tror tyvärr inte det blir mycket speltid i New World.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Hur spelar du med penna?

Låter knasigt men är väldigt bekvämt. Började spela WOW Us betan med mitt ritbord när det begav sig. Pennan har 3 knappar, precis som en oldschool mus, sen placerar du bara pen-udden där du vill att muspekaren ska dyka upp på skärmen. Resten är muskelminne. Funkar oftast i windows-läge och om spelen har en muspekare i still med diablo och wow

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk

Ett spel jag sett fram emot men som Linux användare är det inte riktigt dags en att köra det då det verkar som att EAC inte funkar under Linux en så får nog vänta lite till.

https://dev.epicgames.com/en-US/news/epic-online-services-launches-anti-cheat-support-for-linux-mac-and-steam-deck

Enligt ProtonDB är spelet fortfarande ospelbart men är själv hoppfull. Sen att börja köra ett MMO på lanseringsdagen brukar inte vara en bra idé så att vänta lite till gör inte mig så mycket.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Är spelet något att ha då?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Lite förvånad att max antal spelare på en server är bara 2000 sen blir det kö. Känns som att det är väldigt lite?

Spelade WoW fram till lvl90 och sen slutade jag men har alltid velat spela MMO igen, så har senaste två åren spelat på diverse Private WoW servers. Gillar starkt att det INTE är månadskostnad på spelet. Blir att kolla på youtube och twitch nu och se hur det ser ut. Kan helt klart tänka mig köpa detta, har inte spelat riktiga WoW eller final fantasy pga månadskostnad

Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Skrivet av Bankai:

Hann in och skapa en gubbe, ta ett namn och hoppa in i spelet, men eftersom skiten krascha så hamnar man i kö(inget system likt Blizzard där man kommer förbi kön) och efter man varit i kö i ca 2h så är det underhållning av servern och man blir utslängd igen, för att köa igen.

Jag förstår att många vill in samtidigt och att deras servrar blir bombade, så det är inget märkligt men det är så lustigt att behöva köa flera gånger i rad bara för spelet kraschar eller de bestämmer sig för köra underhållning av servern. Man får väl även skylla sig själv att man valde en av de populära servrarna, men jag tror man tjänar på det i längden, om nu mindre populära servrar kommer dö ut för folk slutar spela.

Spelet har en annan kö ifall de krashar, men problemet att den kön snabbt blir fyllt av andra som krashar också, när servrarna kan ha 2-3k spemare och kön är 12.000 som väntar blire snabbt 2 långa köer.

Iallafall i betan så värkade det som att dom hade 2 köer, för hade folk som satt i lång kö när vi körde förra betan och mitt spel krashade, startade igen och kom in nästam direkt.
Dom har en separat kö för nya spelare också

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av Sugu:

Lite förvånad att max antal spelare på en server är bara 2000 sen blir det kö. Känns som att det är väldigt lite?

Spelade WoW fram till lvl90 och sen slutade jag men har alltid velat spela MMO igen, så har senaste två åren spelat på diverse Private WoW servers. Gillar starkt att det INTE är månadskostnad på spelet. Blir att kolla på youtube och twitch nu och se hur det ser ut. Kan helt klart tänka mig köpa detta, har inte spelat riktiga WoW eller final fantasy pga månadskostnad

Saken med wow och andra mmos är att dom har lager/instanser på servrarna så 2000 spelare max men dom har kanske 30 lager med 2000 slots per server.

New World har bara en server och ett lager/instance per server och spelar caps på 2000-3000 ja då gåre fort att dom blir max fulla, i betan utvecklarna bad folk att välja andra servrar om de va långa köer vilket är kortat att säga för du vill ju spela med din klan eller vänner.
Vi är i en klan på 200 ish spelare så de blir kul och se hurånga av oss som får spela xd

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Spelet har en annan kö ifall de krashar, men problemet att den kön snabbt blir fyllt av andra som krashar också, när servrarna kan ha 2-3k spemare och kön är 12.000 som väntar blire snabbt 2 långa köer.

Iallafall i betan så värkade det som att dom hade 2 köer, för hade folk som satt i lång kö när vi körde förra betan och mitt spel krashade, startade igen och kom in nästam direkt.
Dom har en separat kö för nya spelare också

Jag undrar om jag blev flyttad till en ny kö, jag var precis 4000, nu är jag 4150. I min värld så ska siffran gå ner när man väntar, men Amazon kanske lever i en annan värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Länkades på FZ : https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pwsto6/yes_new...

Sen hoppas man ju att folk inte jämför detta med tex WoW, FF14 och ESO som har ett gäng släppta expansioner. Vore ju lite orättvist.

Av det man sett så är det långt ifrån tillräckligt med endgame content.. Ja det finns dungeons, men med vilka ska man köra dessa? På första betan så var det helt omöjligt att hitta folk som var i rätt level eftersom folk antingen trollar runt i städerna, eller att de enbart spelar för att kontrollera zonerna/ pvpa och på den andra betan så var det istället för lite folk då folk inte alls var intresserade av spelet längre.

Problemet med New World är att det är en stor del missnöjda WoW-spelare som nu byter spel, men så blir de lika missnöjda av content i ett spel som helt verkar sakna något djup i storyn.. Kill this, go here bla bla repeat. Varför? Det är det här problemet jag ser i spelet nu, inte att det inte finns dungeons eller sånt. Problemet med New World är att det är överhypat och det kommer droppa som en bomb för utvecklarna när spelarna inser att det här inte är någon WoW-dödare eller FFXIV-dödare för den delen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

WoW hade dock mycket content till launch och en expansion in, så de en rättvis jämförelse.

Jag ska inte vara den som gör en rättvis jämförelse då jag inte kört spelet till maxlevel men det låter iaf som att man får ett flertal dussin timmar efter vad man läst på forum osv?

Skrivet av Hjemrdeil:

Av det man sett så är det långt ifrån tillräckligt med endgame content.. Ja det finns dungeons, men med vilka ska man köra dessa? På första betan så var det helt omöjligt att hitta folk som var i rätt level eftersom folk antingen trollar runt i städerna, eller att de enbart spelar för att kontrollera zonerna/ pvpa och på den andra betan så var det istället för lite folk då folk inte alls var intresserade av spelet längre.

Problemet med New World är att det är en stor del missnöjda WoW-spelare som nu byter spel, men så blir de lika missnöjda av content i ett spel som helt verkar sakna något djup i storyn.. Kill this, go here bla bla repeat. Varför? Det är det här problemet jag ser i spelet nu, inte att det inte finns dungeons eller sånt. Problemet med New World är att det är överhypat och det kommer droppa som en bomb för utvecklarna när spelarna inser att det här inte är någon WoW-dödare eller FFXIV-dödare för den delen.

WoW-spelare borde väl köra FFXIV om de vill ha story? Har jag fattat det rätt är FFXIV riktigt bra på det, eller? Storyn i NW verkar vara ruskigt platt som du säger.

Personligen tycker jag man möts av en viss skepticism från folk gällande New World, jag inkluderad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Låter som gammalmodig teknik med specifika val av en lista av servrar. Jag trodde de var lite modernare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

WoW-spelare borde väl köra FFXIV om de vill ha story? Har jag fattat det rätt är FFXIV riktigt bra på det, eller? Storyn i NW verkar vara ruskigt platt som du säger.

Personligen tycker jag man möts av en viss skepticism från folk gällande New World, jag inkluderad.

Undviker personligen FFXIV, det är anime-inspirerat i karaktärer osv och det är verkligen inte min grej och jag tror det är samma för andra som är rätt trötta på anime-inspirerat. Skulle nog säga att det är ESO man spelar för story istället för det spelet har vad som känns som oändligt med quests och storylines med varje expansion utöver att PVP är begränsat till en viss världsdel så att PVE spelare inte drabbas av så kallat ganking/ 10+ pers som dödar en om och om igen.

Och ja, story i NW är obefintlig. Amazon har varit duktiga på marknadsföring, så duktiga att de glömt att nämna att spelet är PVPVE, och det kommer svida för alla PVE-spelare som enbart söker questing och trading i spel när de inser detta, därav menar jag att spelet kommer droppa direkt när folk blir överkörda i PVP när de försöker questa eller farma.

Och sen serverköerna.. 2000 playercap. Löser inte Amazon detta snart så har de inte spelare kvar. 2000 server cap 2021? De får försöka fixa cross realm som WoW för det där kommer aldrig att fungera. Själv har jag suttit på 200+ timmar kö i nästintill 2 timmar, så om jag ska ha nån chans att refunda spelet så är det väl dags nu snart då Steams refund-limit ligger på just 2 timmar.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Cirka 170 000 spelare väntar i köerna just nu enligt newworldstatus.com. Bra reklam? 😂

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.