Permalänk

PC 360 G4ME ersättare

Hejsan allesammans!
Har i många år använt mitt trogna PC 360 G4ME headset och tycker det har varit kanon! Byggde nyligen en ny dator och blev då lite sugen på att även uppgradera ljudet. Har skaffat ett Sound BlasterX G6 externt ljudkort så drivandet av lurar är inget problem.

Har främst tittat på PC38X och HD560S men är även öppen för andra förslag. Tänkt budget är 2-3000.

Permalänk

Om du är nöjd med Sennheiser hade jag kört på hd560s + mikrofon om de fortfarande går att få runt 1700kr. Men jag är också allergisk mot "headset". Vet inte hur bra de att använda till spel dock.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Medlem

det finns Sennheiser GAME One och Sennheiser GAME Zero
Beror på om du vill ha läder eller tyg

Permalänk
Skrivet av muki91:

det finns Sennheiser GAME One och Sennheiser GAME Zero
Beror på om du vill ha läder eller tyg

Testade dem i butik men var inte alls särskilt imponerad av ljudet. Tittade också på GSP500 som har samma element som PC38X men tycker de verkar obekväma..

Tack för tipset dock!

Permalänk
Skrivet av bearmonkey:

Om du är nöjd med Sennheiser hade jag kört på hd560s + mikrofon om de fortfarande går att få runt 1700kr. Men jag är också allergisk mot "headset". Vet inte hur bra de att använda till spel dock.

Ja, det lutar onekligen däråt...

Permalänk

Mina PC37X är det bästa jag haft. Men då har jag bara haft skräp före så det säger inte så mycket.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4